Ik ben op zoek naar spellenclubs/grote spellengroepen waar er serieuze interesse voor is, ik ben bereid een gratis protoype exemplaar te bezorgen (waarde van materiaal ligt tegen de 20 euro) in ruil voor eerlijke feedback op basis van een enquête. Ik heb een 18-tal exemplaren om te doneren, dus ik ben vrij serieus met dit project bezig
Ik ga hier geen details onthullen, maar ik zal wat concrete info geven, zodat men een licht idee heeft van de doelgroep.
* Het prototype spel kan gespeeld worden tot 4 spelers (op papier tot 7 maar dan heb je 2 exemplaren van het spel nodig en dat zou iets te duur worden zomaar weg te gaan geven). Zelf zou ik het voorlopig niet met meer dan 5 spelen maar de mogelijkheid is er.
* Lengte van het spel varieert van 60-90 minuten, de eerste keer zal het uiteraard iets langer duren.
* Ik denk dat het vanaf 13-14-jarige leeftijd best te doen is, er is wel wat vooruitdenken mee gemoeid, daarom zet ik het niet voor jonger, al zijn er altijd uitzonderingen of onderschat ik de jeugd !
* Naast 162 speelkaarten bevat het spel ook 14 kaarten voor onder andere samenvatting van de regels, 12 meeples en wat schijfjes. Alles past in een vrij klein doosje, misschien wordt het wel moeilijk de regels er proper bij te krijgen, dit moet ik nog bekijken.
* Kleurenblinden zouden het spel ook moeten kunnen spelen, er zijn symbolen voor de kleuren en ook aan de linkshandigen is gedacht
* De kaarten zijn gedrukt bij Printerstudio en zijn erg behoorlijke kwaliteit, dus ze gaan wel even mee !
* Het thema is iets dat vrij weinig voor komt in de bordspellenwereld, meer vertel ik voorlopig niet
* Jullie mogen zelf kiezen welke 6 kleuren meegeleverd worden (4-spelers spel heeft 6 kleuren nodig) uit de 12 prototype kleuren.
Ik heb ook een 'light'-versie die vanaf 10 jaar kan gespeeld worden ongeveer, maar die vereisen een retheme, en ook extra materiaal in de vorm van 3 verschillende dobbelstenen met verschillende kleuren en voorlopig heb ik daarvoor reeds een 'go' gekregen van enkele basisscholen om de 'art' te laten maken door de kinderen en het uiteindelijke spel zelfs te laten opnemen in eindtermen (als het slaagt uiteraard). Dit kan wel met 5 gespeeld worden (6 is uiteindelijke doel, hier zijn 54 extra kaarten nodig). Dus deze versie zal niet speelbaar zijn maar later is het wel eventueel mogelijk dobbelstenen te voorzien indien er hiervoor interesse is.
Wat de 'art' betreft, ik heb alles zelf gemaakt en de reacties zijn positief maar het is uiteraard te basic. Ik heb reeds een echte artieste gevonden wat tekenen betreft en als het spel ooit verder geraakt zal zij al het artwork doen. Elke kaart zal van een uniek personage worden voorzien (minstens 162 dus), doch niet TE verschillend zodat alles in een oogopslag duidelijk is.
Reeds bedankt om dit bericht helemaal te lezen !