Winterbeurs Ducosim - 2 Maart - Wat komt er op tafel?

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Winterbeurs Ducosim - 2 Maart - Wat komt er op tafel?

Bericht door Erwin »

Scaramouche schreef:Veel van de publiciteitsproblemen worden veroorzaakt door een gebrek aan iemand met pr-ervaring of een wens om hiermee aan de slag te gaan. Dat is niet echt een excuus, dat weet ik. Maar we proberen ons best te doen.
Twee tips:

Er zijn in Amersfoort twee ‘bevriende’ winkels die Ducosimleden korting geven. Dit zijn tevens plekken waar honderden spelliefhebbers komen die geen verbinding met Ducosim hebben. Daar kun je posters laten ophangen en flyers laten uitdelen. In een dappere bui zou je zelfs aan vrijkaartjes kunnen denken.

Op de eigen Ducosim website is tot een paar dagen voor de beurs nagenoeg niets te vinden over het programma van de beurs. Bezoekers willen weten wat er te doen is, welke uitgevers en winkels er staan enzovoort. Het verzamelen en presenteren van deze informatie kost nauwelijks tijd en kan ook nog eens worden gebruikt voor een aankondiging op Bordspelmania en in een persbericht naar andere clubs en websites. Is een kwestie van willen, gewoon doen!
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

Scaramouche schreef:Aan een Facebook pagina wordt gewerkt. Punt is dat we daar gewoon geen feeling mee hebben. Ik ben zelf geen gebruiker, en andere bestuursleden en vrijwilligers ook niet. We zien zeker de meerwaarde er van, dus daar gaan we wel iets mee doen.
Scaramouche schreef:Veel van de publiciteitsproblemen worden veroorzaakt door een gebrek aan iemand met pr-ervaring of een wens om hiermee aan de slag te gaan. Dat is niet echt een excuus, dat weet ik. Maar we proberen ons best te doen.
Beide zaken hoeven niet persé door bestuursleden gedaan te worden. Sterker nog, ik denk dat het zelfs beter kan zijn als meer mensen er direct bij betrokken worden. Niet dat ik zo'n Facebook held ben, of dat ik iets van PR weet, maar ik kan me zo voorstellen dat er leden zijn die dat wel kunnen. Zeker het bijhouden van een Facebook pagina moet voor een vaste gebruiker een eitje zijn.
Afbeelding
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Erwin schreef:Er zijn in Amersfoort twee ‘bevriende’ winkels die Ducosimleden korting geven. Dit zijn tevens plekken waar honderden spelliefhebbers komen die geen verbinding met Ducosim hebben. Daar kun je posters laten ophangen en flyers laten uitdelen. In een dappere bui zou je zelfs aan vrijkaartjes kunnen denken.
Dit lijkt me een hele goede, en ook haalbare. Geen idee wat voor kosten er gemoeid zijn, maar dat zal denk ik wel meevallen.
Erwin schreef:Op de eigen Ducosim website is tot een paar dagen voor de beurs nagenoeg niets te vinden over het programma van de beurs. Bezoekers willen weten wat er te doen is, welke uitgevers en winkels er staan enzovoort. Het verzamelen en presenteren van deze informatie kost nauwelijks tijd en kan ook nog eens worden gebruikt voor een aankondiging op Bordspelmania en in een persbericht naar andere clubs en websites. Is een kwestie van willen, gewoon doen!
Dit kan inderdaad ook beter. Wellicht dat dit ook uitbesteed kan worden? Hier op BSM zitten genoeg handige internet gebruikers, en wellicht dat er één tussen zit die het leuk vindt om zoiets up-to-date te houden?
Afbeelding
Seabie
El Capitan

Bericht door Seabie »

Laat ik ondanks de verbeterpunten ook even melden dat ik elke keer weer geniet van de Ducosim beurs en dat ik er de afgelopen drie jaar steeds met plezier heen ga. Het is één van de evenementen die prioriteit krijgt in mijn agenda en waarvoor ik andere dingen voor laat lopen. Bedankt!
Afbeelding
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

Erwin schreef: Er zijn in Amersfoort twee ‘bevriende’ winkels die Ducosimleden korting geven. Dit zijn tevens plekken waar honderden spelliefhebbers komen die geen verbinding met Ducosim hebben. Daar kun je posters laten ophangen en flyers laten uitdelen. In een dappere bui zou je zelfs aan vrijkaartjes kunnen denken.
Gaan we doen!
Erwin schreef: Op de eigen Ducosim website is tot een paar dagen voor de beurs nagenoeg niets te vinden over het programma van de beurs. Bezoekers willen weten wat er te doen is, welke uitgevers en winkels er staan enzovoort. Het verzamelen en presenteren van deze informatie kost nauwelijks tijd en kan ook nog eens worden gebruikt voor een aankondiging op Bordspelmania en in een persbericht naar andere clubs en websites. Is een kwestie van willen, gewoon doen!
Het kost meer tijd dan je denkt, ben ik bang. Omdat veel tafels standaard staan gereserveerd voor verschillende groepen, weten we niet van te voren wat er te doen zal zijn. We nemen dan wel contact op met de groepen over hun activiteiten, maar daar wordt niet altijd gelijk op gereageerd.
Dit keer was het programma later dan gebruikelijk, mede door een nieuwe vrijwilliger die het verzorgde en waarschijnlijk wat miscommunicatie wat er precies werd verwacht e.d. Dat er nagenoeg niets op stond, daar ben ik het niet mee eens.
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

Seabie schreef:Laat ik ondanks de verbeterpunten ook even melden dat ik elke keer weer geniet van de Ducosim beurs en dat ik er de afgelopen drie jaar steeds met plezier heen ga. Het is één van de evenementen die prioriteit krijgt in mijn agenda en waarvoor ik andere dingen voor laat lopen. Bedankt!
Dank je Seabie, ik ook.
We beginnen inderdaad te leren dat bepaalde taken niet perse door bestuursleden gedaan moeten worden. Er komen dan ook steeds meer vrijwilligers die allerlei dingen op zich nemen. En daar ben ik ze allemaal erg dankbaar voor.
Ook onze poging om met social media aan de slag te gaan zal niet door een bestuurslid gedaan worden.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Scaramouche schreef: Ook onze poging om met social media aan de slag te gaan zal niet door een bestuurslid gedaan worden.
Doe de club en de bezoekers een lol en doe helemaal niks met social media voordat je de regie op jullie content voor elkaar hebt.
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Xildur schreef:
henk.rolleman schreef:
Xildur schreef: Het was mijn eerste Ducosim. Helaas blijft het daar voorlopig bij denk ik. Ik had er meer van verwacht. Vooral de organisatie vond ik norse en starre mensen. Gemiste kans!
Wat mis je vanuit de organisatie en waarom vind je de mensen norse en star?
Ik heb het inmiddels met Scaramouche namens Ducosim besproken.
Fijn dat je het al besproken hebt, maar ik verbaas me echt over je berichtje. Ik vind de mensen altijd erg vriendelijk, de kassa, demo'ers en verkopers, allemaal prima mensen.

Mocht je gevoel voorkomen uit het gevoel 'wat een slechte organisatie' dat weer voortkomt uit al het geklaag op deze website, vind ik het erg jammer, dat het geklaag hier indirect dus weer een negatieve sfeer op de beurs veroorzaakt.

Ik had niet het idee dat dat op de beurs zelf voelbaar was/is? Ik blijf al het geklaag hier dan ook erg spijtig vinden. Geeft een negatief gevoel. Moet echt ophouden.

Ook nog een heel ander punt: Fijn dat de indeling van de plattegrond altijd vrijwel dezelfde is. Zo is het lekker overzichtelijk en kan je alles gemakkelijk vinden als je vaker komt. Veel meer beurzen (Spiel) hebben jaarlijks dezelfde indeling. (helaas volgend jaar niet meer).
Everybody has the right to play...
terjul
Burgemeester

Bericht door terjul »

Dag allemaal!

Na alles wat er over Ducosim gezegd werd (positief en negatief) wil ik toch nog mijn
steentje bijdragen. Ik heb met Russische BGG achtige site genaamd Tesera een hele goede
contacten en had hun belooft om deze keer een filmpje te maken over Ducosim ( zij zijn
schijnbaar heel erg geïnteresseerd in hoe de bordspeel beursen in andere landen gaan).

Ik heb dus het filmpje op Youtube gezet en dacht achteraf dat jullie het misschien ook interessant zouden vinden om het te zien.
Hier is de link: http://www.youtube.com/watch?v=5fn7E_cDP00

Veel kijkplezier! Ik hoop dat jullie ervan kunnen genieten zoals wij ook genoten hebben.

Groetjes, Julia! :wave:
P.S. Af en toe zie je de Russische zinnen voorbij gaan, maar ik denk niet dat het een
probleem zal zijn :D
Afbeelding
ravinck
Party Animal

Bericht door ravinck »

Leuk filmpje Julia!
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:thumbup:
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Ik vroeg me al af waarom je aan het filmen was Julia, maar nu weet ik het. Leuk filmpje met een verrassend einde :)

@Bridget. Ik heb hier niets gelezen over de sfeer voordat ik mijn eigen bevindingen hier niet heb gezet. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, dat kan natuurlijk ook.
Aan de ene kant goed dat er mensen het opnemen voor de organisatie, aan de andere kant jammer dat je blijkbaar geen kritiek mag hebben. In mijn ogen word je alleen maar beter van kritiek.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Bridget schreef:Fijn dat je het al besproken hebt, maar ik verbaas me echt over je berichtje. Ik vind de mensen altijd erg vriendelijk, de kassa, demo'ers en verkopers, allemaal prima mensen.

Mocht je gevoel voorkomen uit het gevoel 'wat een slechte organisatie' dat weer voortkomt uit al het geklaag op deze website, vind ik het erg jammer, dat het geklaag hier indirect dus weer een negatieve sfeer op de beurs veroorzaakt.

Ik had niet het idee dat dat op de beurs zelf voelbaar was/is? Ik blijf al het geklaag hier dan ook erg spijtig vinden. Geeft een negatief gevoel. Moet echt ophouden.
Mooi dat je jouw, op positieve ervaringen gebaseerde, verbazing deelt. Jammer dat je er in jouw tweede zin een onsmakelijke insinuatie aan verbindt.

Misschien ben jij wel degene die een negatieve sfeer aanjaagt, omdat jij structureel probeert om zakelijke kritiek op de organisatie van de beurzen te smoren met aanvallen op de persoon. Mensen met kritiek zijn klagers, mensen met kritiek verzieken de sfeer, mensen met kritiek hebben geen recht van spreken omdat ze geen vrijwilliger zijn enzovoort.

Het is sympathiek dat jij opkomt voor de bestuurskring waarbij jij als vrijwilliger nauwe betrokkenheid voelt, maar waag eens een poging om jouw bijdragen aan deze discussie zuiver te houden.
Bridget schreef:Ook nog een heel ander punt: Fijn dat de indeling van de plattegrond altijd vrijwel dezelfde is. Zo is het lekker overzichtelijk en kan je alles gemakkelijk vinden als je vaker komt. Veel meer beurzen (Spiel) hebben jaarlijks dezelfde indeling. (helaas volgend jaar niet meer).
Een vaste indeling is fijn zolang dit de flexibiliteit niet om zeep helpt.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

grappig filmpje zo met dat russisch erdoor. En ik kom er ook in voor :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
spellenclubapeldoorn
Phoenix

Bericht door spellenclubapeldoorn »

Top beurs wat een drukte! zo druk was het naar mijn mening de vorige keren niet.

Alle aangeboden kavel waren verkocht en zelf niks gekocht wat ik zelf best een prestatie vind.

Niks kopen met redelijk wat geld in de portemonnee, op een spellenbeurs is best knap ;-)

Tot de volgende beurs!