Zooloretto/Burger's Zoo'

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Een afbeelding van de uitbreiding Aquaretto is te vinden op:

http://www.reich-der-spiele.de/gallery2 ... _itemId=69

Labels:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Dierik schreef:Abacus heeft weer een kleine uitbreiding voor Zooloretto uitgebracht die je ontvangt wanneer je hun nieuwe Catalogus besteld.
Ik heb 'm vandaag ontvangen; voor straks alvast, wanneer Burger's Zoo bij mij in de kast prijkt :-)
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Vanuit een verslag op BGN opgepakt:

Er zijn vier "grote" wijzigingen in Aquaretto t.o.v. Zooloretto:

1) De dierentegels hoeven niet meer in vaste hokken te worden neergelegd maar moeten in groepen worden neergelegd. Oftwel een tweede ijsbeer moet altijd aangrenzend aan de eerste worden aangelegd en mag niet tegen een andere dierensoort aanliggen. Zie onderstaand voorbeeld

Afbeelding

2) Dieren die niet direct geplaatst kunnen worden moeten nu opgestapeld worden zodat alleen de bovenste direct teruggeplaatst kan worden.

3) Er zijn speciale dieren die getraind kunnen worden

4) Er zijn de "carcassonnepoppetjes" die geplaatst kunnen als trainer om de waarde van de trainbare dieren te vergroten, als kassier om geld in punten om te zetten of als "joker" om je minpunten te verlagen voor niet geplaatste dieren
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

even n vraagje is zooloretto/aquaretto ook leuk met 2?
met hoeveel spelers is het het leukst?
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

Ben er niet zo kapot van om het met twee spelers te spelen. De spanning is er een beetje af. Er zijn hier aparte spelregels voor maar het is wat gemaakt.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

ok dat is vaak zo inderdaad dan kan het wel met 2 maar is het niet leuk
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

De dieren in het nieuwe Aquaretto zijn nu te zien op de website van Michael Schacht: Info Aquaretto

Afbeelding Afbeelding

Ze blijven wel erg schattig die diertjes :wink:
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

ik heb vandaag zooloretto gespeeld op ducosim en vond het erg leuk
het is omdat ik al coloretto in mijn verzameling heb maar anders had ik hem zeker gekocht
een aanrader :!:
Leonarda
Rooster Booster

Bericht door Leonarda »

Ik moet toegeven dat het er wel leuk uitziet. Zeker kinderen zullen voor die schattige plaatjes vallen. 8)
Let's play games!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

De auteur Michael Schacht heeft op Trictrac.net een uitleg gegeven over Aquaretto. Dit is een Engelstalige video geworden van bijna vijf minuten.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

In het blad Spel! van maart staat een advertentie van 999 games waarin staat vermeld dat je tijdelijk 25% korting op toegangskaarten van Burgers' Zoo krijgt bij de aanschaf van de Nederlandse "Zooloretto".

Om hoeveel kaarten het gaat wordt niet vermeld.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Michael Schacht heeft op zijn website zowel een Bonuskaart als een Interactieve handleidinggeplaatst.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ligt het aan mij, of staat in de spelregels van de Nederlandse uitgave (Burger's Zoo) een tegenstrijdigheid?

Pagina 3 bovenaan:
"IV. Zijn dierentuin uitbreiden. Hij betaalt 2 munten aan de bank."

Pagina 3 onderaan:
"IV. De dierentuin uitbreiden.
Deze actie kost 3 munten, aan de bank te betalen."

Iemand enig idee wat het moet zijn? Ik neem aan dat het in de Duitse regels wel correct staat?

P.S. Dierik, is het mogelijk om het onderwerp van deze post te veranderen in 'Zooloretto / Burger's Zoo'? Is misschien wat duidelijker voor bezoekers van deze site die niet weten dat de Duitse versie Zooloretto heet.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Bartjes! schreef:Ligt het aan mij, of staat in de spelregels van de Nederlandse uitgave (Burger's Zoo) een tegenstrijdigheid?

Pagina 3 bovenaan:
"IV. Zijn dierentuin uitbreiden. Hij betaalt 2 munten aan de bank."

Pagina 3 onderaan:
"IV. De dierentuin uitbreiden.
Deze actie kost 3 munten, aan de bank te betalen."

Iemand enig idee wat het moet zijn? Ik neem aan dat het in de Duitse regels wel correct staat?
De Duitse regels zijn volgens mij heel helder:

De dierentuin uitbreiden kost drie muntjes

Voor twee muntjes mag je een dier uit de stal van een ander wegkopen waarbij één munt voor de medespeler is en één munt voor de bank

Ook mag je voor twee muntjes een dier uit de stal afleggen zodat die niet meetelt in je minpunten.
Bartjes! schreef:P.S. Dierik, is het mogelijk om het onderwerp van deze post te veranderen in 'Zooloretto / Burger's Zoo'? Is misschien wat duidelijker voor bezoekers van deze site die niet weten dat de Duitse versie Zooloretto heet.
Bij deze aangepast
Wim 999
Uitgever

Bericht door Wim 999 »

Deze fout in de regels is bekend bij de uitgever (999 Games). De regels zijn versprongen waardoor de opsomming (bovenaan de pagina) een verkeerde uitleg geeft. In de gedetailleerde uitleg (onderaan) staat het wel goed.

Vervelend leermoment :cry: