Enkele kinderspellen of betere speelgoedwinkels
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Els76
- Veenboer
Enkele kinderspellen of betere speelgoedwinkels
Ik heb nog een aantal spellen op mijn verlanglijstje staan om met mijn zoontje (net 5j) te spelen en een paar voor mezelf.
In Dreamland e.a. bekende speelgoedwinkels vind ik deze zaken niet. Zijn er regio Oost-Vlaanderen enkele winkels die jullie me kunnen aanbevelen waar ik de minder verkrijgbare spellen kan vinden? Ik loop graag eens rond in een spellenwinkel, alles op mijn gemak bekijken ipv steeds online te bestellen.
Enkele zaken heb ik wel al online of 2de hands kunnen kopen, maar ben momenteel op zoek naar:
- Graantje de voorste (is op veel plaatsen niet meer te verkrijgen, maar kan ik wel nog ergens
online bestellen -> is dat een leuk spel?)
- Coloretto
- Pinguin (deluxe)
- Zooloretto mini
- Spokentrap (is dat nog verkrijgbaar, 2de hands nog niet gevonden)
Ik speel graag eens Qwirkle, zijn er zo nog spellen in die aard die de moeite zijn?
Ik dacht bv aan Hive, Set of GIPF, maar heb er nog geen enkel van gespeeld. Welke is hiervan echt aan te raden?
Als er nog kinderspellen zijn vanaf 5 à 6 jaar die echt de moeite zijn, ik heb er wel al een aantal, maar tips zijn altijd welkom.
Deze hebben we o.a.:
- Stef Stuntpiloot
- Dier op dier
- Boomgaard
- Het boodschappenspel
- Scrabble junior
- Rox 'n Roll (rage van de moment)
- Blokus
- Jakkiebak kippenkak
- Carcassonne Junior
- Junior labyrinth
- Eierdans (Haba)
- Monza
- Monopoly junior
- Schildpaddenrace
- Gulo Gulo
- Grabbelen
- Rik Muizenschrik
- Muizenval
- Uno jr
In Dreamland e.a. bekende speelgoedwinkels vind ik deze zaken niet. Zijn er regio Oost-Vlaanderen enkele winkels die jullie me kunnen aanbevelen waar ik de minder verkrijgbare spellen kan vinden? Ik loop graag eens rond in een spellenwinkel, alles op mijn gemak bekijken ipv steeds online te bestellen.
Enkele zaken heb ik wel al online of 2de hands kunnen kopen, maar ben momenteel op zoek naar:
- Graantje de voorste (is op veel plaatsen niet meer te verkrijgen, maar kan ik wel nog ergens
online bestellen -> is dat een leuk spel?)
- Coloretto
- Pinguin (deluxe)
- Zooloretto mini
- Spokentrap (is dat nog verkrijgbaar, 2de hands nog niet gevonden)
Ik speel graag eens Qwirkle, zijn er zo nog spellen in die aard die de moeite zijn?
Ik dacht bv aan Hive, Set of GIPF, maar heb er nog geen enkel van gespeeld. Welke is hiervan echt aan te raden?
Als er nog kinderspellen zijn vanaf 5 à 6 jaar die echt de moeite zijn, ik heb er wel al een aantal, maar tips zijn altijd welkom.
Deze hebben we o.a.:
- Stef Stuntpiloot
- Dier op dier
- Boomgaard
- Het boodschappenspel
- Scrabble junior
- Rox 'n Roll (rage van de moment)
- Blokus
- Jakkiebak kippenkak
- Carcassonne Junior
- Junior labyrinth
- Eierdans (Haba)
- Monza
- Monopoly junior
- Schildpaddenrace
- Gulo Gulo
- Grabbelen
- Rik Muizenschrik
- Muizenval
- Uno jr
Laatste 10 gespeeld:

-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Enkele kinderspellen of betere speelgoedwinkels
Hieronder een samenvatting van de suggesties die gedaan werden op de vraag van Ditterio een aantal maanden geleden. Dat zou je al wat verder moeten helpen. Misschien kan iemand van de moderators de vraag van Ditterio naar kinderspellen verhuizen? Deze vraag misschien ook?
http://www.bordspelmania.eu/speladvies/topic7707.html
'Ben ik een banaan ?' (Jumbo)
* Big Pirate (van Djeco: Steel de schat van de piraat en ga terug naar de sloep)
boom boom balloon
* Casper en de spookschool (probeer maar eens te winnen van de kinderen)
Castle Panic. Het spel is wel Engelstalig, maar de kaarten zijn eenvoudig. Na een paar keer spelen lukt dit wel.
De hazelnootridders
*De verborgen sleutel (een sleutel zoeken in de huiskamer)
* Dweebies: Leg 2 dezelfde kaarten, wat er tussen ligt is van jou.
Geistertreppe
Halli Galli Junior
Kleine Tovenaars
Middernacht Vampierenjacht. Soort memory, maar dan veel moeilijker.
PitchCar Als hij race-spelletjes echt leuk vindt (Monza), is dit ook een aanrader.
Muisgeflipt
Regenboogslang
* Regenwormen Junior
villa paletti
Viva Topo! (Selecta) = Kazensnaaiers (999 Games)
Vlugge vossen, slot sidderstein het kaartspel en schat van de mummie (HABA)
zooloretto
De * heb ik zelf en worden hier graag gespeeld.
Graantje de voorste is wel leuk, een bluf spel voor tussendoor.
Hive is naar verluid wel goed. Maar ik heb het zelf niet gespeeld en de ander ken ik niet.
In Gent is de spelgezel aan de zuid echt wel de moeite. Ze hebben ook een apart deel voor kinderen. En er was ook sprake dat ze Haba zouden verdelen maar ik weet niet of dat ondertussen ook al zo is. Meer info http://www.gezelschapsspelen-webshop.be/home/?gclid=. Dit is de webshop die gekoppeld is aan de speldatabase hier.
In Gent heb je ook nog bvb de speelfontein aan het station. Die hebben alles van Haba en Djeco (in dezelfde stijl van Haba) Meer info http://www.despeelfontein.be
Ik hoop dat je hiermee al wat verder kan.
By the way. op Amazon.de kan je ook veel terugvinden.
http://www.bordspelmania.eu/speladvies/topic7707.html
'Ben ik een banaan ?' (Jumbo)
* Big Pirate (van Djeco: Steel de schat van de piraat en ga terug naar de sloep)
boom boom balloon
* Casper en de spookschool (probeer maar eens te winnen van de kinderen)
Castle Panic. Het spel is wel Engelstalig, maar de kaarten zijn eenvoudig. Na een paar keer spelen lukt dit wel.
De hazelnootridders
*De verborgen sleutel (een sleutel zoeken in de huiskamer)
* Dweebies: Leg 2 dezelfde kaarten, wat er tussen ligt is van jou.
Geistertreppe
Halli Galli Junior
Kleine Tovenaars
Middernacht Vampierenjacht. Soort memory, maar dan veel moeilijker.
PitchCar Als hij race-spelletjes echt leuk vindt (Monza), is dit ook een aanrader.
Muisgeflipt
Regenboogslang
* Regenwormen Junior
villa paletti
Viva Topo! (Selecta) = Kazensnaaiers (999 Games)
Vlugge vossen, slot sidderstein het kaartspel en schat van de mummie (HABA)
zooloretto
De * heb ik zelf en worden hier graag gespeeld.
Graantje de voorste is wel leuk, een bluf spel voor tussendoor.
Hive is naar verluid wel goed. Maar ik heb het zelf niet gespeeld en de ander ken ik niet.
In Gent is de spelgezel aan de zuid echt wel de moeite. Ze hebben ook een apart deel voor kinderen. En er was ook sprake dat ze Haba zouden verdelen maar ik weet niet of dat ondertussen ook al zo is. Meer info http://www.gezelschapsspelen-webshop.be/home/?gclid=. Dit is de webshop die gekoppeld is aan de speldatabase hier.
In Gent heb je ook nog bvb de speelfontein aan het station. Die hebben alles van Haba en Djeco (in dezelfde stijl van Haba) Meer info http://www.despeelfontein.be
Ik hoop dat je hiermee al wat verder kan.
By the way. op Amazon.de kan je ook veel terugvinden.
Laatst gewijzigd door vdbmalmsteen op do 07 mar 2013, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Deze vind ik super om met kinderen te spelen, een aanrader!Els76 schreef:- Graantje de voorste (is op veel plaatsen niet meer te verkrijgen, maar kan ik wel nog ergens online bestellen -> is dat een leuk spel?)
Is een goed spel met ook aardig wat tactiek. Of kinderen ook als leuk ervaren is een tweede, maar het is zeker een goed spel.Els76 schreef:- Coloretto
Wat abstract en niet voor iedereen weggelegd. Hangt dus van het kind af.Els76 schreef:- Pinguin (deluxe)
Vanwege het thema zou ik dit aanraden boven Coloretto. De spellen zijn ongeveer hetzelfde.Els76 schreef:- Zooloretto mini
Deze spellen zijn wel aan de zware kant. De regels zijn vaak niet moeilijk, maar het spel winnen is wel ontzettend lastig. Ze zitten in de categorie schaken/dammen.Els76 schreef:Ik speel graag eens Qwirkle, zijn er zo nog spellen in die aard die de moeite zijn? Ik dacht bv aan Hive, Set of GIPF, maar heb er nog geen enkel van gespeeld. Welke is hiervan echt aan te raden?
- Iglo PopEls76 schreef:Als er nog kinderspellen zijn vanaf 5 à 6 jaar die echt de moeite zijn, ik heb er wel al een aantal, maar tips zijn altijd welkom.
- Villa Paletti
- Kaaskasteel
- Regenwormen
- Halli Galli

-
Els76
- Veenboer
Bedankt voor de reacties
Helaas zijn Pinguin deluxe, Zooloretto Mini en Spokentrap hier nergens te verkrijgen, ook online vind ik het niet en ik zou het echt graag hebben.
Hive e.d. is inderdaad zware kost als ik het wat nader bekijk.
Ik denk dat Ingenious meer iets voor mij is (wel enkel de travel edition is nog online te bestellen)
Yinsh (GIPF) zou ook goed zijn.
Wat jammer dat je dat allemaal niet gewoon in de winkel kunt bekijken en opnemen, goede spellen zijn moeilijk aan te geraken.
Heb onlangs met veel moeite Schildpaddenrace en Gulo Gulo kunnen bemachtigen.
Regenwormen hebben we, maar mijn man wil dat nooit spelen, hij vindt het niet leuk. Hij is zo meer het type Catan, Hoogspanning, Agricola, Cartagena (vind ik ook tof), e.d.
Verschilt de junior versie van Regenwormen hier sterk van?
Helaas zijn Pinguin deluxe, Zooloretto Mini en Spokentrap hier nergens te verkrijgen, ook online vind ik het niet en ik zou het echt graag hebben.
Hive e.d. is inderdaad zware kost als ik het wat nader bekijk.
Ik denk dat Ingenious meer iets voor mij is (wel enkel de travel edition is nog online te bestellen)
Wat jammer dat je dat allemaal niet gewoon in de winkel kunt bekijken en opnemen, goede spellen zijn moeilijk aan te geraken.
Heb onlangs met veel moeite Schildpaddenrace en Gulo Gulo kunnen bemachtigen.
Regenwormen hebben we, maar mijn man wil dat nooit spelen, hij vindt het niet leuk. Hij is zo meer het type Catan, Hoogspanning, Agricola, Cartagena (vind ik ook tof), e.d.
Laatste 10 gespeeld:

-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
Deze spellen zijn taalonafhankelijk wat het makkelijker maakt. Hieronder de links. Vanaf 20 euro geen verzendkosten. Wel opletten dat er staat "Verkauf und Versand durch Amazon.de"Els76 schreef: Helaas zijn Pinguin deluxe, Zooloretto Mini en Spokentrap hier nergens te verkrijgen, ook online vind ik het niet en ik zou het echt graag hebben.
Pinguin deluxe: http://www.amazon.de/Phalanx-Games-1704 ... 137&sr=1-1
Zooloretto Mini: http://www.amazon.de/Abacus-Spiele-0410 ... 229&sr=1-1
Spokentrap: http://www.amazon.de/Drei-Magier-Spiele ... 303&sr=1-1
Nederlandse spelregels kan je normaalgzienwel ergens op de kop tikken (downloaden).
Ingenious (of einfach genial) ken ik wel. Is leuk en één van de weinige abstracte spellen die mijn vrouw graag speelt.Els76 schreef: Hive e.d. is inderdaad zware kost als ik het wat nader bekijk.
In de spelgezel in Gent staan sommige spellen open gepresenteerd en kan je dus alles bekijken. Zie hun facebookpagina voor foto's.Els76 schreef: Wat jammer dat je dat allemaal niet gewoon in de winkel kunt bekijken en opnemen, goede spellen zijn moeilijk aan te geraken.
Het zijn figuurtjes die er op staan. Een fles, broodjes enz. Voor de rest is het nagenoeg hetzelfde. Leuk voor de kindjes maar je man gaat het er waarschijnlijk niet leuker door vinden.Els76 schreef: Regenwormen hebben we, maar mijn man wil dat nooit spelen, hij vindt het niet leuk. Hij is zo meer het type Catan, Hoogspanning, Agricola, Cartagena (vind ik ook tof), e.d.
-
Mousey
- Sojaboon
Krokodil heeft in Belgie ook een groot assortiment (kinder-) spellen.
Zie http://www.krokodil.be/ voor de winkels.
Zie http://www.krokodil.be/ voor de winkels.
-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Hive, Yinsh, Dvonn en Zertz zijn stuk voor stuk geweldige spellen. Hive is het meest toegankelijk voor jongere spelers en heeft zeker voldoende diepgang voor volwassenen.Els76 schreef:Hive e.d. is inderdaad zware kost als ik het wat nader bekijk.
Je hebt de gewone Regenwormen al, dan is het het niet waard om de junior versie te kopen.Els76 schreef:Verschilt de junior versie van Regenwormen hier sterk van?

-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
Ik heb geen aandelen bij het Spelgezel, maar ik kan wel bevestigen dat je in deze winkel een uitstekende service krijgt! Naast een ruim assortiment om uit te kiezen, krijg je ook goed advies over elk spel. Een aanrader! 
-
Els76
- Veenboer
Heel erg bedankt, ik bekijk het vanavond, hopelijk verzenden ze naar België, want onlangs wilde ik een spel bij bol.com bestellen, maar verzending naar België bleek voor dat spel niet mogelijk.vdbmalmsteen schreef:Deze spellen zijn taalonafhankelijk wat het makkelijker maakt. Hieronder de links. Vanaf 20 euro geen verzendkosten. Wel opletten dat er staat "Verkauf und Versand durch Amazon.de"Els76 schreef: Helaas zijn Pinguin deluxe, Zooloretto Mini en Spokentrap hier nergens te verkrijgen, ook online vind ik het niet en ik zou het echt graag hebben.
Pinguin deluxe: http://www.amazon.de/Phalanx-Games-1704 ... 137&sr=1-1
Zooloretto Mini: http://www.amazon.de/Abacus-Spiele-0410 ... 229&sr=1-1
Spokentrap: http://www.amazon.de/Drei-Magier-Spiele ... 303&sr=1-1
Nederlandse spelregels kan je normaalgzienwel ergens op de kop tikken (downloaden).
Laatste 10 gespeeld:

-
Els76
- Veenboer
Ik denk dat we dan volgend weekend (dit weekend zit al volgepland) eens een uitstapje naar Gent makenditterio schreef:Ik heb geen aandelen bij het Spelgezel, maar ik kan wel bevestigen dat je in deze winkel een uitstekende service krijgt! Naast een ruim assortiment om uit te kiezen, krijg je ook goed advies over elk spel. Een aanrader!
Laatste 10 gespeeld:

-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
Daarom moet je letten op "Verkauf und Versand durch Amazon.de". Je kan dit ook selecteren als je gewoon op categorie zoekt. Andere leveranciers op Amazon verzenden soms ook naar Belgie maar dan heb je wel verzendingskosten.Els76 schreef: Heel erg bedankt, ik bekijk het vanavond, hopelijk verzenden ze naar België, want onlangs wilde ik een spel bij bol.com bestellen, maar verzending naar België bleek voor dat spel niet mogelijk.
-
Els76
- Veenboer
Ik heb deze avond Pinguin Deluxe, Geistertreppe (spokentrap dus) en Zooloretto mini besteld op amazon.de.
Super en nog eens bedankt voor de tip!
Denk dat ik nu wel een tijdje toe kom met al onze kinderspellen.
Voor mezelf ben ik hier in het onderdeel markt, het spel Genius tegengekomen. Dat ga ik me ook aanschaffen.
Super en nog eens bedankt voor de tip!
Denk dat ik nu wel een tijdje toe kom met al onze kinderspellen.
Voor mezelf ben ik hier in het onderdeel markt, het spel Genius tegengekomen. Dat ga ik me ook aanschaffen.
Laatste 10 gespeeld:

-
Els76
- Veenboer
Alle spelletjes intussen goed ontvangen, ik ga wel nog even wachten om ze met mijn zoontje te spelen tot hij nog ietsje ouder is.
Hij is net 5 en van het type dat totaal niet tegen zijn verlies kan
, zet daar dan mijn man bij die nooit voor minder dan de volle 100% inzet wil spelen en dan krijg je gegarandeerd een wenende kleuter 
Ik moet dan de grote man constant intomen als de kleine aan het verliezen is en de kleine man sussen.
Pitchcar heb ik hier ook vermeld gezien, mijn man heeft hier al eens naar gezocht maar het niet gevonden.
Heeft iemand toevallig dit spel en waar heb je het gekocht? Anders bestel ik het waarschijnlijk opnieuw bij amazon.de
Hij is net 5 en van het type dat totaal niet tegen zijn verlies kan
Ik moet dan de grote man constant intomen als de kleine aan het verliezen is en de kleine man sussen.
Pitchcar heb ik hier ook vermeld gezien, mijn man heeft hier al eens naar gezocht maar het niet gevonden.
Heeft iemand toevallig dit spel en waar heb je het gekocht? Anders bestel ik het waarschijnlijk opnieuw bij amazon.de
Laatste 10 gespeeld:

-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
Is een leuk spel dat je niet zomaar overal kan vinden. Het is ook niet het goedkoopste spel. Voor een basisdoos ben je al snel 40-45 euro kwijt. Wil je ze 2de hands dan zal je moeten afwachten en meestal ook snel zijn.Els76 schreef:Pitchcar heb ik hier ook vermeld gezien, mijn man heeft hier al eens naar gezocht maar het niet gevonden.
-
vijverke
- Rooster Booster
Ik had dit draadje niet eerder gezien.
Wil het graag volgen.
Ik heb recent ook een paar spelen bijgekocht om te spelen met kleindochter van 6,5 jaar.
Zij is gek op spelletjes....spokentrap en Carcasonne junior ontbreken hier nog op de lijst.
(Carcasonne junior wellicht omdat het thema mij persoonlijk niet zo aanspreekt)
Momenteel wisselen we met kleindochter van Uno over Halli galli ; Ben ik de banaan.... en Monopoly junior en Rummicub en Scrabble ; maar ook Dolfje Weerwolfje en Vlotte geesten.
Spelen op kindermaat, dus !
Ik ben altijd kandidaat-koper van 2dehandsspellen , geschikt voor kinderen.
Liefst bij een verkoper uit België.
(jammer dat bij het spelaanbod 'te koop' er niet meteen bij staat of de spellen in BE of NL worden aangeboden)
Wil het graag volgen.
Ik heb recent ook een paar spelen bijgekocht om te spelen met kleindochter van 6,5 jaar.
Zij is gek op spelletjes....spokentrap en Carcasonne junior ontbreken hier nog op de lijst.
(Carcasonne junior wellicht omdat het thema mij persoonlijk niet zo aanspreekt)
Momenteel wisselen we met kleindochter van Uno over Halli galli ; Ben ik de banaan.... en Monopoly junior en Rummicub en Scrabble ; maar ook Dolfje Weerwolfje en Vlotte geesten.
Spelen op kindermaat, dus !
Ik ben altijd kandidaat-koper van 2dehandsspellen , geschikt voor kinderen.
Liefst bij een verkoper uit België.
(jammer dat bij het spelaanbod 'te koop' er niet meteen bij staat of de spellen in BE of NL worden aangeboden)