Coup - sleeves

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

lynyrdskynyrd
Garnaal

Coup - sleeves

Bericht door lynyrdskynyrd »

COUP
De kwaliteit van de speelkaarten is niet al te best. Aangezien de kaarten niet herkenbaar mogen zijn, moet ik ze dus sleeven.
Iemand een idee welke ""maat"" sleeves ik moet hebben, en waar ik deze kan kopen?

mvg Arjan

Labels:
Wyckyd
Generalist

Re: coup

Bericht door Wyckyd »

De kwaliteit is ook weer niet zo slecht toch? Heb erger meegemaakt.

Op bgg raadt iemand 65mm x 100mm sleeves aan (7 Wonders formaat), maar deze zijn wel iets te breed. Heb het zelf getest, en vind ze inderdaad te breed. Aan de andere kant is het maar klein stapeltje kaarten, dus is schudden ook met ruime hoesjes wel te doen.
Laatst gewijzigd door Wyckyd op ma 28 okt 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

O.a. Adriaensen en SpelSpul bieden een ruim assortiment van kaarthoesjes aan.
Afbeelding
lynyrdskynyrd
Garnaal

Bericht door lynyrdskynyrd »

Dank voor de snelle reacties.

mvg Arjan

ps 1 kaart is al beschadigd na het eerste potje vandaar de opmerking over slechte kaarten (elk ""merkteken"" op de kaart vernield het spel natuurlijk)
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

lynyrdskynyrd schreef:Dank voor de snelle reacties.

mvg Arjan

ps 1 kaart is al beschadigd na het eerste potje vandaar de opmerking over slechte kaarten (elk ""merkteken"" op de kaart vernield het spel natuurlijk)
Als je een goed passend hoesje hebt gevonden zou je mij dan kunnen laten weten welke het is geworden, of misschien kunnen een een pakje delen aangezien we maar 15 hoesjes nodig hebben...
turtler6
Meeple

Bericht door turtler6 »

Spijtig om horen dat Indie Boards & Cards geen lessen heeft getrokken uit The Resistance: Avalon.
De kwaliteit was daar ook ondermaats. Bij de fiches om te stemmen is dit minder een probleem, maar als "succes" en "Failure" kenmerken beginnen vertonen...
turtler6
Meeple

Bericht door turtler6 »

Wyckyd schreef:De kwaliteit is ook weer niet zo slecht toch? Heb erger meegemaakt.

Op bgg raadt iemand 65mm x 100mm sleeves aan (7 Wonders formaat), maar dit zijn wel iets te breed. Heb het zelf getest, en vind ze inderdaad te breed. Aan de andere kant is het maar klein stapeltje kaarten, dus is schudden ook met ruime hoesjes wel te doen.
Ik moet zeggen dat de sleeves van Swan Panansi voor 7 Wonders hier anders perfect passen! Zeker niet te breed. :thumbup:
Wyckyd
Generalist

Bericht door Wyckyd »

turtler6 schreef:
Wyckyd schreef:De kwaliteit is ook weer niet zo slecht toch? Heb erger meegemaakt.

Op bgg raadt iemand 65mm x 100mm sleeves aan (7 Wonders formaat), maar dit zijn wel iets te breed. Heb het zelf getest, en vind ze inderdaad te breed. Aan de andere kant is het maar klein stapeltje kaarten, dus is schudden ook met ruime hoesjes wel te doen.
Ik moet zeggen dat de sleeves van Swan Panansi voor 7 Wonders hier anders perfect passen! Zeker niet te breed. :thumbup:
:eh:
Nou ja, het is maar hoe strak je wilt hebben natuurlijk. Of misschien is het kaartformaat aangepast? Welke versie van Coup heb je? De originele, die van Indie, of die nieuwe versie van La Mame?
turtler6
Meeple

Bericht door turtler6 »

Ah juist, de verschillen tussen de Italiaanse, Franse, Amerikaanse en Engelse versie :(

Ik heb de Amerikaanse van Indie Boards and Cards.
http://www.kickstarter.com/projects/201 ... -the-resis

Daar passen ze echt perfect, geen halve mm over. Noch opzij noch bovenaan.
(Maar eerlijk gezegd had ik ook liever de originele Engelse gehad, al heeft de Amerikaanse extra kaarten met alternatieve art zodat je ook met 10 kan spelen)
Leto
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Shai-Hulud

Bericht door Leto »

Ik vond de kwaliteit van de kaarten van dit spel net erg goed, het was de Engelse versie. Vreemd dat er zo'n verschil op zit.
Afbeelding