Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Piet schreef:Heel interessant allemaal, om deze discussie als volledige buitenstaander te volgen.
Bij ons spreekt men direct over de afschaffing van het niveau van de provincies. Maar het is geen punt dat bovenaan de politieke agenda staat.
BaSL schreef:...dat is ook een mogelijkheid. Rigoureus, maar een mogelijkheid.
Maar in België hebben we met de regio's dan ook al een extra bestuursniveau dat zich tussen de federale regering en de provincies bevindt. Probleem is dat voor iedere niveau wel wat te zeggen valt. Net zoals ik uit voorgaande over Nederland hoor, ZOU een grotere regio efficiënter en overzichtelijker kunnen werken. Maar dikwijls is een provinciaal niveau toch dichter betrokken bij plaatselijke initiatieven.
Ik verwacht vooral veel emotionele tegenargumenten. Ik heb sowieso het idee dat veel provincies toch een behoorlijk eigen identiteit hebben. Misschien niet precies binnen de provinciegrenzen, maar toch.
Emotioneel zal Friesland wel het meeste dwars liggen.
En ik vind persoonlijk helemaal niks van de samenvoeging. Of toch wel. Ik vind het niks.
Kost waarschijnlijk miljoenen - zo niet miljarden - om eea ten uitvoer te brengen. Hoezo bezuinigingen? Weggegooid geld!