Wielrennen

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

WeckoJ
Veenboer

Wielrennen

Bericht door WeckoJ »

Zijn er nog mensen hier die het wielrennen volgen?
Afbeelding
cab
Burgemeester

Re: Wielrennen

Bericht door cab »

WeckoJ schreef:Zijn er nog mensen hier die het wielrennen volgen?
Jazeker, na een tegenvallende Parijs Nice wel al drie dagen mooie koers in de Tireno! Belooft wat voor de voorjaarsklassiekers met Sagan als favoriet.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ja hoor, ook het wielrennen volg ik.
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Ik volg ongeveer alle sporten, bij wijze van spreken. Dus ja ook wielrennen.
Mijn favoriet Sagan is weer vroeg op dreef!
Afbeelding
WeckoJ
Veenboer

Bericht door WeckoJ »

cab schreef:
Jazeker, na een tegenvallende Parijs Nice wel al drie dagen mooie koers in de Tireno! Belooft wat voor de voorjaarsklassiekers met Sagan als favoriet.
Niet alle klassiekers hoor. Milaan - San Remo is die voor mij absoluut de grootste kanshebber ja. Ronde van Vlaanderen geef ik hem ook een grote kans al zijn Boonen en Cancellara zeker ook grote kanshebbers. Parijs-Roubaix zie ik Sagan niet winnen. Amstel Gold Race dan weer wel. Waalse Pijl zou ook kunnen, maar daar is Rodrigues voor mij de grootste kanshebber. LBL zie ik Sagan ook niet winnen.

Blanco valt weer enorm tegen op de 2e plaats gisteren voor Mollema na. Misschien kan Boom morgen in de tijdrit in de Tirreno nog wat laten zien.
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

WeckoJ schreef:
cab schreef:
Niet alle klassiekers hoor. Milaan - San Remo is die voor mij absoluut de grootste kanshebber ja. Ronde van Vlaanderen geef ik hem ook een grote kans al zijn Boonen en Cancellara zeker ook grote kanshebbers. Parijs-Roubaix zie ik Sagan niet winnen. Amstel Gold Race dan weer wel. Waalse Pijl zou ook kunnen, maar daar is Rodrigues voor mij de grootste kanshebber. LBL zie ik Sagan ook niet winnen.

Blanco valt weer enorm tegen op de 2e plaats gisteren voor Mollema na. Misschien kan Boom morgen in de tijdrit in de Tirreno nog wat laten zien.
Jaar voor Blanco begon goed met een overwinning in Australië, daarna werd het hard minder. LBL en Parijs Roubaix doet Sagan volgens mij niet mee, dus hij weet wat hij kiezen moet.

Edit: blij verrast door Wout Poels die inmiddels op plek 10 staat in de Tireno!
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

Sorry voor alle wielerliefhebbers hier, maar ik kan er echt niet meer naar kijken. Vroeger vond ik het echt leuk, maar nu vraag ik me inmiddels af of er überhaupt nog renners zijn die de boel niet belazeren met doping of bloedtransfusies. Jammer dat het zo moet...
Afbeelding
WeckoJ
Veenboer

Bericht door WeckoJ »

cab schreef:
WeckoJ schreef:
cab schreef:

Jaar voor Blanco begon goed met een overwinning in Australië, daarna werd het hard minder. LBL en Parijs Roubaix doet Sagan volgens mij niet mee, dus hij weet wat hij kiezen moet.

Edit: blij verrast door Wout Poels die inmiddels op plek 10 staat in de Tireno!
Ja, knappe overwinning van Slagter in Tour Down Under, maar om eerlijk te zijn is dat nu niet de meest moeilijke race om te winnen aangezien het niet een heel erg hoog aanzien heeft.

Als het klopt wat je zegt over Sagan dan weet hij idd zelf goed wat die wel en niet kan. En ja Poels doet het goed, erg leuk voor die jongen na zn zware val vorig jaar in de tour.
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

pleunie.william schreef:Sorry voor alle wielerliefhebbers hier, maar ik kan er echt niet meer naar kijken. Vroeger vond ik het echt leuk, maar nu vraag ik me inmiddels af of er überhaupt nog renners zijn die de boel niet belazeren met doping of bloedtransfusies. Jammer dat het zo moet...
Snap je reactie, echte voor mij blijft het de mooiste sport. Ben ervan overtuigd dat in andere sporten ook veel doping wordt gebruikt echter is de controle minder intensief en minder open.

Laatst ging het gerucht over Nadal dat hij geen blessure had maar geschorst was ivm doping. In het tennis schijnt het zo te zijn dat je bij een positieve test wel geschorst wordt maar dat het intern blijft.

Op de lijst van Fuentes stonden vele sporters niet alleen wielrenners maar ook hele voetbalteams. Moet ik dan maar helemaal geen sport meer kijken?

Andere sporten zouden net als in het wielrennen beter moeten controleren en meer open moeten zijn. Strijden voor een schone sport is belangrijk, echter door niet meer naar sport te kijken los ik de dopingproblemen niet op.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

cab schreef:
pleunie.william schreef:Sorry voor alle wielerliefhebbers hier, maar ik kan er echt niet meer naar kijken. Vroeger vond ik het echt leuk, maar nu vraag ik me inmiddels af of er überhaupt nog renners zijn die de boel niet belazeren met doping of bloedtransfusies. Jammer dat het zo moet...
Snap je reactie, echte voor mij blijft het de mooiste sport. Ben ervan overtuigd dat in andere sporten ook veel doping wordt gebruikt echter is de controle minder intensief en minder open.

Laatst ging het gerucht over Nadal dat hij geen blessure had maar geschorst was ivm doping. In het tennis schijnt het zo te zijn dat je bij een positieve test wel geschorst wordt maar dat het intern blijft.

Op de lijst van Fuentes stonden vele sporters niet alleen wielrenners maar ook hele voetbalteams. Moet ik dan maar helemaal geen sport meer kijken?

Andere sporten zouden net als in het wielrennen beter moeten controleren en meer open moeten zijn. Strijden voor een schone sport is belangrijk, echter door niet meer naar sport te kijken los ik de dopingproblemen niet op.
+1 :clap:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

on topic
Ja, inderdaad, en zelfs vrij fanatiek. zowel onze Belgen als de Nederlanders.
Wij hebben ongelofelijk goede klassieke renners maar bij onze noorderburen komt er volgens mij een fantastische goede lichting ronderenners aan :thumbup:
Laatst gewijzigd door dirk op ma 11 mar 2013, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
WeckoJ
Veenboer

Bericht door WeckoJ »

cab schreef:

Goed gezegd!
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik ben ook redelijk fanatiek. Kijk meer wielrennen dan voetbal bijvoorbeeld. Zeker de klassiekers en tour de france. Maar ook voor een bergetappe of tijdrit in een leuke etappekoers als Parijs-Nice, Tirreno of Rv Zwitserland draai ik mijn hand niet om. :wink:

En let op, Blanco gaat nog mooie dingen laten zien!
WeckoJ
Veenboer

Bericht door WeckoJ »

Dierik schreef:En let op, Blanco gaat nog mooie dingen laten zien!
Ik hoop dat je gelijk hebt, laatste jaren zijn we weinig verwend. Ben trouwens wel benieuwd of Kittel/Degenkolb mee gaan kunnen in San Remo as zondag. Dat is denk ik zo'n beetje de enige kans op 'Nederlands' succes in San Remo. Bos... hij is geloof ik wel redelijk in vorm maar of die MSR aan kan moet ik zien. Ik weet ook de selectie niet eigenlijk, dus wie weet doet die wel niet mee. Boom/Langeveld/Terpstra zouden misschien met een aanval iets kunnen doen maar dat is slechts ijdele hoop vermoed ik.

Ik denk dat de grootste kanshebber Sagan is, met daarachter Greipel, Cavendish, Boasson Hagen.
Afbeelding
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ach net of doping je onmenselijke dingen laat doen. Sporten is het uiterste uit je lichaam halen. Helemaal bij wielrennen. Doping helpt je daarbij een handje, met name bij het herstel van het lichaam.

Ik ben van mening dat doping tot een bepaalde hoogte moet worden toegestaan. Als iemand meer gebruikt van een middel dan moet ie worden gestraft. Hierdoor is er ook minder noodzaak naar nieuwere middelen te grijpen omdat ze minder voordeel opleveren.

Bloedtransfusies moet je sowieso toestaan. Dan gebeurt het onder goede medische omstandigheden en krijg je geen Ricco tafarelen.

Gezondheid van rennners moet voorop staan. En dat kan alleen in mijn ogen door goede medische begeleiding en goede medische begeleiding bij doping kan alleen als het transparant is.
Afbeelding