Je bent wel een megagrote dominion winnaarDavio schreef:Ach, ik ben niet veel beter met Fotosoep, maar ik ben dan ook geen megagrote spellenuitgever.
De Poorters van Nieuwstad
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: De Poorters van Nieuwstad
Labels:
-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
Nu vind ik de boxart wel gaan, maar het geheel aan bord, counters etc, doet qua uiterlijk mij niet warm worden. Voor een grote uitgever zoals 999 verwacht ik op dat gebied meer.
De uitleg van het spel daarentegen wekt mijn interesse wel, leuke mix van herkenbare spelonderdelen, moet dit spel niet 'andermans veren' genoemd worden (over lelijk artwork gesproken)?
De uitleg van het spel daarentegen wekt mijn interesse wel, leuke mix van herkenbare spelonderdelen, moet dit spel niet 'andermans veren' genoemd worden (over lelijk artwork gesproken)?
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Daar moest ik ook al aan denken ja...kezuskrijst schreef:De uitleg van het spel daarentegen wekt mijn interesse wel, leuke mix van herkenbare spelonderdelen, moet dit spel niet 'andermans veren' genoemd worden (over lelijk artwork gesproken)?
-
Spelmaniac
- Jakkiebak!
Jeetje wat een gezeur over de vormgeving. Het betreft hier een prototype. Als de definitieve versie maar voldoet. Ze zijn er nog volop mee aan de gang.
Voormalig recensent van Truus en Truus Bordspellen.

-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Het oog wil ook watSpelmaniac schreef:Jeetje wat een gezeur over de vormgeving. Het betreft hier een prototype. Als de definitieve versie maar voldoet. Ze zijn er nog volop mee aan de gang.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
En geduld is een mooie deugd...16 Feet Pauly schreef:Het oog wil ook watSpelmaniac schreef:Jeetje wat een gezeur over de vormgeving. Het betreft hier een prototype. Als de definitieve versie maar voldoet. Ze zijn er nog volop mee aan de gang..
-
WeckoJ
- Veenboer
Lijkt mij ook wel een tof spel. Ik begrijp dat die aan het eind van de maand, begin volgende maand uit gaat komen.
-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
Het duurt mij te lang allemaal. Wilde hem eerst wel kopen omdat hij me wel aansprak maar het momentum is er nu uit.
Heb nog zat spellen liggen om te spelen en het is crisis dus de centjes blijven bij mij.
Heb nog zat spellen liggen om te spelen en het is crisis dus de centjes blijven bij mij.
-
Zuiderspel
- Grote Dienaar
Primeur, 999 Games met 'Het perfecte spel' op Zuiderspel!
Na 12000 stemmen van spelliefhebbers, 44 ingezonden concepten, een intensieve testronde en een finale met acht kwalitatieve spelconcepten, heeft 999 Games het perfecte spel uitontwikkeld. Op Zuiderspel kun je het perfecte spel 'De Poorten van Nieuwstad' spelen/uitproberen!

In De Poorters van Nieuwstad bouwen de spelers weliswaar samen een stad op, maar spelen ze ondertussen tegen elkaar. De speler die aan de beurt is, kiest een rol en voert de bijbehorende actie uit. Zo kan hij bijvoorbeeld houthakken of een gebouw bouwen. Hij krijgt daarbij een klein voordeel ten opzichte van de andere spelers, die dezelfde actie daarna ook mogen doen. Nadat alle spelers een rol hebben gekozen en de acties zijn uitgevoerd, begint de volgende ronde.
http://www.zuiderspel.nl
Na 12000 stemmen van spelliefhebbers, 44 ingezonden concepten, een intensieve testronde en een finale met acht kwalitatieve spelconcepten, heeft 999 Games het perfecte spel uitontwikkeld. Op Zuiderspel kun je het perfecte spel 'De Poorten van Nieuwstad' spelen/uitproberen!

In De Poorters van Nieuwstad bouwen de spelers weliswaar samen een stad op, maar spelen ze ondertussen tegen elkaar. De speler die aan de beurt is, kiest een rol en voert de bijbehorende actie uit. Zo kan hij bijvoorbeeld houthakken of een gebouw bouwen. Hij krijgt daarbij een klein voordeel ten opzichte van de andere spelers, die dezelfde actie daarna ook mogen doen. Nadat alle spelers een rol hebben gekozen en de acties zijn uitgevoerd, begint de volgende ronde.
http://www.zuiderspel.nl
-
Dierik
- Erelid
Hier zie je de eerste spellen gespeeld worden op de releaseparty afgelopen vrijdag in Almere:
(met dank aan Niek Ederveen voor de foto).
(met dank aan Niek Ederveen voor de foto).
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
-
WeckoJ
- Veenboer
Ben ook wel erg benieuwd eigenlijk.grunnboy schreef:En wat vond je ervan?
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Aangezien dit topic staat in "Spellen en Regelvragen", heb ik dus vragen over de regels van dit spel. Ik weet niet of ik iemand persoonlijk hierover zou moeten emailen, en ik zou niet weten wie, maar alle betrokkenen lezen hier vast wel mee.
Zowaar kwam gisteravond het spel "De Poorters van Nieuwstad" zeer onverwacht op tafel en was ik een gelukkige die mocht aanschuiven. Er moest geoefend worden om op Zuiderspel goed "beslagen ten ijs" te komen, oftewel, een demo-er moet alle vragen van bezoekers kunnen beantwoorden.
Maar ik heb wat vragen wat ons uit de spelregels niet duidelijk is geworden.
- Mag een speler, indien hij daar voldoende geld en hout voor heeft, geheel zelfstandig een gemeenschappelijk gebouw (kerk) bouwen en daarmee in z'n eentje alle bijbehorende punten incasseren?
- Wanneer exact mag een speler zijn kaart uitspelen die hij verkrijgt met de Schout?
1- direct bij aanschaf
2 - op zeer willekeurig moment het spel onderbreken
3 - in zijn beurt. Waarbij de vraag dan is:
3a - als de speler een karakter uitkiest
3b - als de speler aan de beurt is tijdens een karakterkaart van een andere speler.
- Mag je je puntenaantal geheim houden? Zo ja, mag je dan het spel rekken door niet aan te geven dat je al op de 30 punten zit?
Zowaar kwam gisteravond het spel "De Poorters van Nieuwstad" zeer onverwacht op tafel en was ik een gelukkige die mocht aanschuiven. Er moest geoefend worden om op Zuiderspel goed "beslagen ten ijs" te komen, oftewel, een demo-er moet alle vragen van bezoekers kunnen beantwoorden.
- Mag een speler, indien hij daar voldoende geld en hout voor heeft, geheel zelfstandig een gemeenschappelijk gebouw (kerk) bouwen en daarmee in z'n eentje alle bijbehorende punten incasseren?
- Wanneer exact mag een speler zijn kaart uitspelen die hij verkrijgt met de Schout?
1- direct bij aanschaf
3b - als de speler aan de beurt is tijdens een karakterkaart van een andere speler.
- Mag je je puntenaantal geheim houden? Zo ja, mag je dan het spel rekken door niet aan te geven dat je al op de 30 punten zit?
Everybody has the right to play...
-
Yangzhoui
- Spelauteur
- Persoonlijke Ondertitel: Spelauteur
Ik zal meteen deze vragen beantwoorden :]Bridget schreef:Aangezien dit topic staat in "Spellen en Regelvragen", heb ik dus vragen over de regels van dit spel. Ik weet niet of ik iemand persoonlijk hierover zou moeten emailen, en ik zou niet weten wie, maar alle betrokkenen lezen hier vast wel mee.
1- direct bij aanschaf
1 je mag gemeenschappelijke gebouwen niet alleen bouwen. Ze moeten samen.
2 wenskaarten mag je alleen spelen tijdens de schout of als er anders op vermelt staat. Als de schout gespeelt word krijgt iedereen eerst de kans kaarten te kopen beginnend met de gene die de schout gekozen heeft en daarna mag iedereen kaarten spelen beginnend met de gene die de schout kiest.
3 het is de bedoeling dat je je punten geheim houd. Maar het is niet toegestaan als je bij de startspelerwissel 30 punten heb dit niet aan te geven.
Als ik het in de regels opzoek kan ik nu wel begrijpen dat het wat onduidelijk.
Ik zit zo in het spel dat het voor mij wel duidelijk was er uit toen ik het eerst las.
Bedankt voor de feedback
Gepost door Tycho (Auteur van De poorters van nieuwstad aka het perfecte spel van 999 games.) Volg mij op twitter @Yangzhoui . Voor Deviant art check Reiger2.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
handig als de auteur ook op het forum zit!Yangzhoui schreef:Ik zal meteen deze vragen beantwoorden :]Bridget schreef:Aangezien dit topic staat in "Spellen en Regelvragen", heb ik dus vragen over de regels van dit spel. Ik weet niet of ik iemand persoonlijk hierover zou moeten emailen, en ik zou niet weten wie, maar alle betrokkenen lezen hier vast wel mee.
1- direct bij aanschaf
1 je mag gemeenschappelijke gebouwen niet alleen bouwen. Ze moeten samen.
2 wenskaarten mag je alleen spelen tijdens de schout of als er anders op vermelt staat. Als de schout gespeelt word krijgt iedereen eerst de kans kaarten te kopen beginnend met de gene die de schout gekozen heeft en daarna mag iedereen kaarten spelen beginnend met de gene die de schout kiest.
3 het is de bedoeling dat je je punten geheim houd. Maar het is niet toegestaan als je bij de startspelerwissel 30 punten heb dit niet aan te geven.
Als ik het in de regels opzoek kan ik nu wel begrijpen dat het wat onduidelijk.
Ik zit zo in het spel dat het voor mij wel duidelijk was er uit toen ik het eerst las.
Bedankt voor de feedback
~ Always look on the bright side of life ~