QWG in 2008
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
RJV
- Jakkiebak!
QWG in 2008
[Hier stond een bericht over QWG in 2008]
Laatst gewijzigd door RJV op vr 27 nov 2009, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Labels:
-
Bartjes!
- Uitgever
Nergens op gebaseerd, maar ik hoop stiekem dat er eens een Nederlands bedrijf (QWG?) opstaat dat Torres uitbrengt in een Nederlandse uitgave. Ik weet dat 999 Games ooit plannen heeft gehad, maar dat dat niets is geworden.
Misschien niet in de Master Print serie, maar Torres lijkt me wel passen tussen de 'reguliere uitgaves' van QWG zoals Taj Mahal. Wellicht winnen ze met een dergelijk 'oud' spel weer de Nederlandse Spellenprijs, zoals afgelopen jaar met 'De Vorsten van Florence'.
Misschien niet in de Master Print serie, maar Torres lijkt me wel passen tussen de 'reguliere uitgaves' van QWG zoals Taj Mahal. Wellicht winnen ze met een dergelijk 'oud' spel weer de Nederlandse Spellenprijs, zoals afgelopen jaar met 'De Vorsten van Florence'.
-
Dierik
- Erelid
Een beetje in het verlengde van deze post. Ik zag zojuist op de site van Whitegoblingames staan dat QWG nog veel meer in petto heeft voor 2008
.
"Na Caylus Magna Carta en Age of Empires III wordt LEAGUE OF SIX onze 3e release in 2008. Of de koek daarna op is ? Nee natuurlijk niet, we komen met nog veel meer topspellen in dit jaar. Een aantal in het strategisch segment, 2 spellen in de Master Print serie, we gaan de nieuwe QWG Family lijn voorzien van een prachtig familiespel en we zetten een 2 persoonsspellen lijn op: QWG For 2."
Voor het volledige bericht zie Info nieuwe spellen QWG 2008
Dat klinkt zowaar veelbelovend. Ben benieuwd wanneer er meer duidelijkheid komt over deze plannen.
"Na Caylus Magna Carta en Age of Empires III wordt LEAGUE OF SIX onze 3e release in 2008. Of de koek daarna op is ? Nee natuurlijk niet, we komen met nog veel meer topspellen in dit jaar. Een aantal in het strategisch segment, 2 spellen in de Master Print serie, we gaan de nieuwe QWG Family lijn voorzien van een prachtig familiespel en we zetten een 2 persoonsspellen lijn op: QWG For 2."
Voor het volledige bericht zie Info nieuwe spellen QWG 2008
Dat klinkt zowaar veelbelovend. Ben benieuwd wanneer er meer duidelijkheid komt over deze plannen.
-
Dierik
- Erelid
Van Boardgamenews.com:
QWG zal in mei een Nederlandstalige versie van Chinatown op de markt brengen. Deze zal gelijktijdig met de Engelstalige versie uitkomen.
Voor het volledige bericht zie: QWG komt met Chinatown
QWG zal in mei een Nederlandstalige versie van Chinatown op de markt brengen. Deze zal gelijktijdig met de Engelstalige versie uitkomen.
Voor het volledige bericht zie: QWG komt met Chinatown
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
Bartjes!
- Uitgever
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Dierik
- Erelid
-
Dierik
- Erelid
-
Dierik
- Erelid
QWG heeft nu ook een bericht op haar website staan:
"QWG Games is trots op het feit dat we de NL versie mogen aankondigen van "Chinatown". Dit bordspel speelt zich af in de periode 1965-1970 in Chinatown, New York. In het spel ben je een chinese kolonist die zijn of haar grote geluk in de VS komt beproeven. Chinatown is een fantastisch onderhandelingsspel waar je in de handelsfase van iedere ronde met bijna alle middelen je tegenstanders mag beinvloeden of overtuigen. Keiharde onderhandelingen, wankele afspraken, sneaky plannen ontvouwen en uiteraard cashen: dat zijn je stappen op weg naar het grote geld.
Chinatown wordt uitgebracht in een prachtige uitvoering met helemaal vernieuwde graphics, met een groot speelbord en met mooie spelmaterialen zoals je van QWG gewend bent. Levering vanaf midden mei 2008. Vanaf vandaag is voorbestellen mogelijk."

"QWG Games is trots op het feit dat we de NL versie mogen aankondigen van "Chinatown". Dit bordspel speelt zich af in de periode 1965-1970 in Chinatown, New York. In het spel ben je een chinese kolonist die zijn of haar grote geluk in de VS komt beproeven. Chinatown is een fantastisch onderhandelingsspel waar je in de handelsfase van iedere ronde met bijna alle middelen je tegenstanders mag beinvloeden of overtuigen. Keiharde onderhandelingen, wankele afspraken, sneaky plannen ontvouwen en uiteraard cashen: dat zijn je stappen op weg naar het grote geld.
Chinatown wordt uitgebracht in een prachtige uitvoering met helemaal vernieuwde graphics, met een groot speelbord en met mooie spelmaterialen zoals je van QWG gewend bent. Levering vanaf midden mei 2008. Vanaf vandaag is voorbestellen mogelijk."

-
BaSL
- Team Bordspelmania
€24 is een koopje voor het origineel. Die gaan toch over het algemeen voor €70, € 80 weg.
Verschil met alea? Het speelt zich 30 jaar later af
Het bord is ook anders ingedeeld. Zie hier: http://www.boardgamegeek.com/thread/219072/page/2
Ik denk ook dat het spel vooral gewild is omdat het moeilijk verkrijgbaar is/was. Niet omdat het zo hoogstaand is.
Verschil met alea? Het speelt zich 30 jaar later af
Het bord is ook anders ingedeeld. Zie hier: http://www.boardgamegeek.com/thread/219072/page/2
Ik; veel! Staat hoog in mijn SpellenTop10. Maar je moet er van houden. En je spelgroep ook. Het is een spel met veel geluk en verder vooral onderhandelen, onderhandelen en onderhandelen. Wij vinden het een fantastisch spel, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het daar mee eens is.Bartjes! schreef:Wie heeft het al eens gespeeld?
Ik denk ook dat het spel vooral gewild is omdat het moeilijk verkrijgbaar is/was. Niet omdat het zo hoogstaand is.
-
Dierik
- Erelid
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Piet
- Beheerder
Ik speelde het spel ook al vaker en het is voor mij absolute top. Je kan het spel echter kapot maken door eindeloos te gaan rekenen en tellen. Maar het volkomen vrije onderhandelen, daar geniet ik mateloos van. Zonder dat we moeten spreken van een zwaar strategisch spel of zo.BaSL schreef:Ik; veel! Staat hoog in mijn SpellenTop10. Maar je moet er van houden. En je spelgroep ook. Het is een spel met veel geluk en verder vooral onderhandelen, onderhandelen en onderhandelen. Wij vinden het een fantastisch spel, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het daar mee eens is.Bartjes! schreef:Wie heeft het al eens gespeeld?
Trouwens, goed anderhalf jaar geleden vroeg ik aan Frank Quispel of het geen goed idee zou zijn om Chinatown uit te brengen. Toen merkte hij op dat Quined te veel Alea zou worden. Nu zijn we anderhalf jaar later en... daar is Chinatown. Ik zie er nu al naar uit.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap