De Poorters van Nieuwstad

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

alrick
Regenmaker

Re: De Poorters van Nieuwstad

Bericht door alrick »

@ Tycho:
Er is nog een vraag opgedoken: In de Boer-fase, is het zaaien óf oogsten, of is het zaaien én oogsten? Nogal een belangrijk verschil. want met de eerste keuze gaat produceren een stuk langzamer. Je kan de regels zo lezen dat het tweede optie ook is toegestaan.
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.

Labels:
Yangzhoui
Spelauteur
Persoonlijke Ondertitel: Spelauteur

Bericht door Yangzhoui »

alrick schreef:@ Tycho:
Er is nog een vraag opgedoken: In de Boer-fase, is het zaaien óf oogsten, of is het zaaien én oogsten? Nogal een belangrijk verschil. want met de eerste keuze gaat produceren een stuk langzamer. Je kan de regels zo lezen dat het tweede optie ook is toegestaan.
Het is zaaien en oogsten maar het is per veld een van bijde. Dus is het veld leeg dan leg je er een fiesje op en op velden waar al een fiesje lag haal je deze er af maar leg je dus geen nieuwe op. Dat is pas weer bij de volgende keer dat de boer word gekozen.

Ik hoop dat dit duidelijkheid geeft :3
Gepost door Tycho (Auteur van De poorters van nieuwstad aka het perfecte spel van 999 games.) Volg mij op twitter @Yangzhoui . Voor Deviant art check Reiger2.
alrick
Regenmaker

Bericht door alrick »

Alweer bedankt. Je bent snel :D
Het voordeel van slim zijn is dat je gemakkelijk kunt doen of je dom bent. Het omgekeerde is veel moeilijker.
Yangzhoui
Spelauteur

Bericht door Yangzhoui »

Houden van een tablet bij je hebben :D. Kun je lekker makkelijk ff tussendoor als ik ff nix te doen heb internetten.
Gepost door Tycho (Auteur van De poorters van nieuwstad aka het perfecte spel van 999 games.) Volg mij op twitter @Yangzhoui . Voor Deviant art check Reiger2.
Yangzhoui
Spelauteur

Bericht door Yangzhoui »

Even een vraagje offtopic. De titel onder mijn naam verandert steeds. Eerst was het PIONier toen zwarte piet en nu spelauteur. Word dit bepaald door een admin ofzo? Ik vind de gene die ik nu heb wel passen :3.
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door vdbmalmsteen »

tycho,

Onder de plaats waar je spelauteur hebt gezet, is er nog een scroll down. Kies daar "persoonlijk" , dan blijft het staan.
Afbeelding
Yangzhoui
Spelauteur

Bericht door Yangzhoui »

Dankje ^^
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

Heeft te maken met het aantal berichten die je gepost hebt op dit forum. En de admin heeft inmiddels gezien dat je spelauteur bent, vandaar de laatste wijziging.
Everybody has the right to play...
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Toevallig kwam ik het spel gisteren tegen in een speelgoedzaak (eentje die dichtbij de Grote Markt zit) in Brussel. Dus in België is die ook al te koop.
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Bridget schreef:Heeft te maken met het aantal berichten die je gepost hebt op dit forum. En de admin heeft inmiddels gezien dat je spelauteur bent, vandaar de laatste wijziging.
I'm guilty. :wink:
linkmarionl
Uno

Bericht door linkmarionl »

Zojuist het spel enkele keren met twee spelers gespeeld, waarbij in de regels staat dat je een gezamelijk gebouw in de variant met twee spelers ook alleen mag bouwen.

Nu is het zo dat je, met wat potten en boswachteren, vrij snel aan een kerk en een stadhuis. Variant hier om een of twee huizen er bij te bouwen, en het zo ook met een hospital te halen tot 30 punten.

Klopt dit, of spelen wij een vrij eenzijdige taktiek met twee spelers?

Verder: gaaf spel, en met name met 3 of 4 spelers zie ik veel potentie. Snel maar eens wat volk optrommelen want ik ben zeer benieuwd!
Yangzhoui
Spelauteur

Bericht door Yangzhoui »

linkmarionl schreef:Zojuist het spel enkele keren met twee spelers gespeeld, waarbij in de regels staat dat je een gezamelijk gebouw in de variant met twee spelers ook alleen mag bouwen.

Nu is het zo dat je, met wat potten en boswachteren, vrij snel aan een kerk en een stadhuis. Variant hier om een of twee huizen er bij te bouwen, en het zo ook met een hospital te halen tot 30 punten.

Klopt dit, of spelen wij een vrij eenzijdige taktiek met twee spelers?

Verder: gaaf spel, en met name met 3 of 4 spelers zie ik veel potentie. Snel maar eens wat volk optrommelen want ik ben zeer benieuwd!

Ik heb deze taktiek zelf nog niet uitgeprobeert maar hebben jullie ook al andere taktieken er tegen proberen te gebruiken? Want er zijn veel meer mogelijkheden dan die ene of twee taktieken.

mooi dat je het leuk vind :D.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Vandaag op Zuiderspel geweest en daar zag ik aan het begin van de dag bij The Gamefreak een behoorlijke stapel "De Poorters van Nieuwstad" staan. Ik schat zeker een 15 stuks. Die waren rond 3 uur 's middags allemaal verkocht dus commercieel lijkt het spel een succes te worden. :clap:
Yangzhoui
Spelauteur

Bericht door Yangzhoui »

Dierik schreef:Vandaag op Zuiderspel geweest en daar zag ik aan het begin van de dag bij The Gamefreak een behoorlijke stapel "De Poorters van Nieuwstad" staan. Ik schat zeker een 15 stuks. Die waren rond 3 uur 's middags allemaal verkocht dus commercieel lijkt het spel een succes te worden. :clap:
Dat klinkt goed :O. Hopen dat het zo doorgaat :D. Kon er zelf helaas niet zijn ivm energie/exames. Bedankt voor de headsup :3
Elsje07
El Capitan

Bericht door Elsje07 »

Wij hebben gisteren het spel eens kunnen spelen op Zuiderspel.

Het is ons niet uitgelegd geweest dat gemeenschappelijke gebouwen samen moesten gebouwd worden, waardoor één iemand van ons zo 2 gebouwen heeft kunnen bouwen en opeens heel veel punten had. Met gevolg was het snel ook opeens ten einde ..

We vonden het maar een gek einde, maar door hier nu te lezen dat gemeenschappelijke gebouwen niet alleen mogen gebouwd worden, verandert er wel heel wat.

Op de manier dat we het gespeeld hebben vonden we het niet zo geweldig, maar wellicht hebben we dan ook een cruciale regel over het hoofd gezien :) We kijken er naar uit om het spel nog eens te proberen en dan onze mening te herzien! ;)
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen