Spellengek Top-100 2013 - nu insturen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
terjul
- Burgemeester
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Top-100 2013
Ben benieuwd of Puerto Rico opnieuw op 1 zal staan? Als het van mij afhangt, wel 
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
bahditterio schreef:Ben benieuwd of Puerto Rico opnieuw op 1 zal staan? Als het van mij afhangt, wel
-
ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
En dat spel is...?16 Feet Pauly schreef:bahditterio schreef:Ben benieuwd of Puerto Rico opnieuw op 1 zal staan? Als het van mij afhangt, welviezerik, beetje op de gevestigde orde stemmen!!?
haha. Tijd voor vernieuwing hoor!? Ik denk dat mijn nummer 1 spel niet eens in de lijst gaat verschijnen
we zullen zien.
Goh, oud of nieuw spel, voor mij is het belangrijkste dat een spel goed is en Puerto Rico is steengoed!
-
rober
- Standaard moderator
Ik gok op Coup, Smash up, of het grote Vlerkenspel.ditterio schreef:En dat spel is...?16 Feet Pauly schreef:bahditterio schreef:Ben benieuwd of Puerto Rico opnieuw op 1 zal staan? Als het van mij afhangt, welviezerik, beetje op de gevestigde orde stemmen!!?
haha. Tijd voor vernieuwing hoor!? Ik denk dat mijn nummer 1 spel niet eens in de lijst gaat verschijnen
we zullen zien.
![]()
Goh, oud of nieuw spel, voor mij is het belangrijkste dat een spel goed is en Puerto Rico is steengoed!
All is fair in love, war and Carcassonne

-
KeesK
- Hazelnoot Ridder
ik op het miniaturen spel van star warsrober schreef:Ik gok op Coup, Smash up, of het grote Vlerkenspel.ditterio schreef:En dat spel is...?16 Feet Pauly schreef:bahditterio schreef:Ben benieuwd of Puerto Rico opnieuw op 1 zal staan? Als het van mij afhangt, welviezerik, beetje op de gevestigde orde stemmen!!?
we zullen zien.
![]()
maar als Paulus ook gaat stemmen dan maakt Love Letter misschien nog een kans om in de top 100 te komen
-
16 Feet Pauly
- Critico
miniaturen spel staat op 3 inderdaad
aardig verknocht is deze man daaraan, op 2 staat coup inderdaad
op 4 staat Tichu DUH!? Smash up staat ook ergens in de top 10 klopt.
En de nummer 1 is
. Het Grote Vlerkenspel!!
Rober had het goed, volgende keer als je in Rotterdam bent en bij mij op de koffie krijg je een stuk vlaai van me
. Wel eerst voorkeur doorgeven, kruimelen is niet beschikbaar helaasch.
Love Letter heb ik er expres uit gelaten wegens overkill en aan de kant schuiving door Coup
. of hij staat op 11 t/m 20 en ben ik het vergeten
hehehe.
Puerto Rico is wel aardig
, maar er is tegenwoordig zoveel moois dat dat spel een beetje op de achtergrond hoort te treden
haha. klassieker ja... Maar nee joh ik hou er gewoon van om tegen de grote jongens (niet letterlijk...) aan te schoppen, Rebel heet dat... Oh Peter R. de Vries mijn icoon!!?
hahahaha
Welteruste,
En de nummer 1 is
Rober had het goed, volgende keer als je in Rotterdam bent en bij mij op de koffie krijg je een stuk vlaai van me
Love Letter heb ik er expres uit gelaten wegens overkill en aan de kant schuiving door Coup
Puerto Rico is wel aardig
Welteruste,
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Ook hier geen Puerto Rico (Agricola stuk beter dan vind ik). Love Letter helaas nog niet gespeeld. De Mol staat uiteraard wel in mijn lijstje
! Tai Pan in de verste verte niet; vooral de Mahjong kaart is totale willekeur (bij ons in elk geval maar wie weet is er wat nuttigs mee te bereiken voor ervaren Tai Panners)?
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Nou, bij mij wel veel ouwe meuk in de lijst. Mijn oudste keuze is van 1959 (Diplomacy). Vorsten van Florence (2000) natuurlijk op 1. Puerto Rico krijgt ook een duwtje richting nummer 1 positie.
Slechts 1 nieuw spel in mijn lijstje: Tzolk'in.
Slechts 1 nieuw spel in mijn lijstje: Tzolk'in.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Laten we het spannend houdend en de lijstjes pas na de top 100 bekend maken aan elkaar.
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
Ik heb 6 nieuwe binnenkomers in de top 20. De hele lijst is over de kop. Hoogste binnenkomer is Leader 1 Hell of the North. Maar dan wel met de pro tour teams 2013 die een Deen op BGG heeft gezet.
-
16 Feet Pauly
- Critico
Te laat!!?WTULTC schreef:Laten we het spannend houdend en de lijstjes pas na de top 100 bekend maken aan elkaar.
In tegenstelling tot vorig jaar heb ik dit jaar een top 20 ingezonden... dus hij is sowieso volledig anders, ik heb verder ook niet naar die top 10 van 2012 gekeken
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Nog enkele dagen vooraleer Peter Hein begint te rekenen. Dus stuur nog voor het einde van de maand je persoonlijke spellen hitparade in.
Ik ben bijna door mijn lijstje.
Basis is mijn top-20 van vorig jaar. Enkele spellen gaan eruit, een paar nieuwe komen erbij en ook enkele oudere spellen eisen hun plaatsje weer op.
Over een paar spellen twijfel ik nog, maar ik zal snel knopen moeten doorhakken. Tenslotte wil ik ook nog commentaar bijvoegen, want dat maakt zo'n toplijst toch net wat aangenamer.
Ik ben bijna door mijn lijstje.
Basis is mijn top-20 van vorig jaar. Enkele spellen gaan eruit, een paar nieuwe komen erbij en ook enkele oudere spellen eisen hun plaatsje weer op.
Over een paar spellen twijfel ik nog, maar ik zal snel knopen moeten doorhakken. Tenslotte wil ik ook nog commentaar bijvoegen, want dat maakt zo'n toplijst toch net wat aangenamer.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
In mijn Top 8 slechts een enkele wisseling - nummer 4 en 5 wisselen van plek. In de overige 12 wel wat nieuwkomers dit jaar!

-
erwinvreuls
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: War/Eurogamer
Mijn lijstje is ingestuurd, de eerste keer voor mij maar met plezier samengesteld!!