Terreinvraag Memoir '44

Een forum vol chits, miniaturen en aanverwanten

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
JvdW
Joker

Terreinvraag Memoir '44

Bericht door JvdW »

Goedemorgen,

Ik ben nu een tijdje memoir '44 aan het spelen maar ik heb nog een vraag over de verplaatsingsregels voor bos, ondergelopen land en alle terreinen waar je binnen trekt en halt moet houden.

Ik vroeg mij af als je bijvoorbeeld een groot bos hebt met meerdere bostegels bij elkaar moet je dan op elk tegeltje waar een bos op staat halt houden? Dat zou betekenen dat je in een bos maar 1 tegeltje zou kunnen verplaatsen. Dit zelfde geldt dan voor onder gelopen land end. In het faq. book op de site van Days of Wonder staat dat je iedere bos tegel als individuele tegel moet beschouwen, dus je trek steeds weer een nieuw bos in.

Of is het zo dat als je eenmaal in een bos bent, je gewoon op de normale manier mag verplaatsen.

Ik vroeg me dit af, misschien denk ik wel te moeilijk maar ik wou het toch vragen. Ik heb dezelfde vraag tevens gesteld op het forum van Days of Wonder.

(p.s. ben trouwens nog steeds opzoek naar dat Airpack :) )
[Report message
Gebruiker 3696

Re: Terrein vraag Memoir '44

Bericht door Gebruiker 3696 »

JvdW schreef:Goedemorgen,

Ik ben nu een tijdje memoir '44 aan het spelen maar ik heb nog een vraag over de verplaatsingsregels voor bos, ondergelopen land en alle terreinen waar je binnen trekt en halt moet houden.

Ik vroeg mij af als je bijvoorbeeld een groot bos hebt met meerdere bostegels bij elkaar moet je dan op elk tegeltje waar een bos op staat halt houden? Dat zou betekenen dat je in een bos maar 1 tegeltje zou kunnen verplaatsen. Dit zelfde geldt dan voor onder gelopen land end. In het faq. book op de site van Days of Wonder staat dat je iedere bos tegel als individuele tegel moet beschouwen, dus je trek steeds weer een nieuw bos in.

Of is het zo dat als je eenmaal in een bos bent, je gewoon op de normale manier mag verplaatsen.

Ik vroeg me dit af, misschien denk ik wel te moeilijk maar ik wou het toch vragen. Ik heb dezelfde vraag tevens gesteld op het forum van Days of Wonder.

(p.s. ben trouwens nog steeds opzoek naar dat Airpack :) )
[Report message
Neenee, elke tegel individueel behandelen, dus maar een vakje verplaatsen per beurt. Voor de flooded fields denk ik wel dat er in enkele scenario's speciale regels zijn, maar ik weet echt niet meer of dat officiële scenario's zijn (versta: die bij de uitbreidingen zitten) zijn of user made (die je dus enkel online vindt).
kjp
Joker

Bericht door kjp »

inderdaad

elke tegel individueel zien

flooded fields...geen idee
Antoi
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Antoi »