Bedankt voor de uitvoerige toelichting!
Beste RPG
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
-
Bee
- Jakkiebak!
Kan je het spelen op spsp ? Count me in !
D20......shudderAls je de kans krijgt moet je het echt eens proberen. Let alleen wel op dat je niet de d20-versie speelt, want ik heb van verschillende kanten gehoord dat dat niet meer is dan D&D3 in het wilde westen
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
D20 vind ik een prima systeem, maar ik vind het in dit geval zo leuk om de originele versie te spelen! Ik ben mijn pokerface al aan het oefenen!Bee schreef:Kan je het spelen op spsp ? Count me in !
D20......shudderAls je de kans krijgt moet je het echt eens proberen. Let alleen wel op dat je niet de d20-versie speelt, want ik heb van verschillende kanten gehoord dat dat niet meer is dan D&D3 in het wilde westen
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
Gurth
- Sojaboon
Zie boven voor mijn ietwat tegenovergestelde meningDe Struikrover schreef:D20 vind ik een prima systeem
Met Deadlands weet ik zonet niet of het een goed idee is om de d20-versie te proberenDe Struikrover schreef:maar ik vind het in dit geval zo leuk om de originele versie te spelen!
[b]Keep your laser handy.[/b]
[url=http://www.xs4all.nl/~gurth/rpginfo/]Aan vervanging toezijnde rollenspelleninfo.[/url]
[url=http://www.xs4all.nl/~gurth/rpginfo/]Aan vervanging toezijnde rollenspelleninfo.[/url]
-
Bee
- Jakkiebak!
-
RDEurope (JHG Hendriks)
- Sojaboon
Mijn lijstje:
Paranoia - Vanwege de geweldige setting, en het feit dat je zowel samen moet werken als elkaar tegenwerken.
D20 - Vanwege het feit dat het lekker makkelijk is, en dat er zeer veel spelers zijn.
GURPS - Vanwege de flexabiliteit en vele, goede, sourceboeken.
7th Sea - Vanwege de leuke setting en het feit dat je als PC niet zo maar doet kunt.
Shadowrun - Vanwege de setting en vanwege het magie systeem.
Paranoia - Vanwege de geweldige setting, en het feit dat je zowel samen moet werken als elkaar tegenwerken.
D20 - Vanwege het feit dat het lekker makkelijk is, en dat er zeer veel spelers zijn.
GURPS - Vanwege de flexabiliteit en vele, goede, sourceboeken.
7th Sea - Vanwege de leuke setting en het feit dat je als PC niet zo maar doet kunt.
Shadowrun - Vanwege de setting en vanwege het magie systeem.
JHG Hendriks is MIB Regional Director Northern Europe, Redactielid Nederlandse Munchkin en Munchkin Guild Moderator.
-
darkman
- Garnaal
D&D
Heb ooit eens op het spellenspektakel de drie basisboeken van D&D aangeschaft, 3,5 edition. Ben gaan lezen in het players handbook en ben ergens bij pagina 150 blijven steken. Verder heb ik me heel veel verdiept in de regels achter het computerspel Baldurs Gate dus weet een beetje hoe het werkt al was dat natuurlijk second edition rules.
Probleem is nu alleen nog het spelen. Wordt er ook iets van AD&D gedemo-t op het spellenspektakel, zodat ik eindelijk eens van de sfeer kan proeven van een AD&D sessie? Probleem is wel dat ikzelf aan het demo-en ben dus moet even kijken hoe dat allemaal tussendoor kan. Daarom het volgende idee:
Misschien een idee om voor degene die daar interesse in hebben om in Holiday Inn nog een RPG sessie (van welke RPG dan ook) te houden? Zelf heb ik dus niet de ervaring om de DM te vertegenwoordigen, hopelijk iemand anders wel.
Probleem is nu alleen nog het spelen. Wordt er ook iets van AD&D gedemo-t op het spellenspektakel, zodat ik eindelijk eens van de sfeer kan proeven van een AD&D sessie? Probleem is wel dat ikzelf aan het demo-en ben dus moet even kijken hoe dat allemaal tussendoor kan. Daarom het volgende idee:
Misschien een idee om voor degene die daar interesse in hebben om in Holiday Inn nog een RPG sessie (van welke RPG dan ook) te houden? Zelf heb ik dus niet de ervaring om de DM te vertegenwoordigen, hopelijk iemand anders wel.
-
Emus
- Rooster Booster
- Persoonlijke Ondertitel: Kwak!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: D&D
Als RPG-newbie's als ik ook welkom zijn... count me in! (ook geen DM dus, maar dat leek me duidelijkdarkman schreef:Heb ooit eens op het spellenspektakel de drie basisboeken van D&D aangeschaft, 3,5 edition. Ben gaan lezen in het players handbook en ben ergens bij pagina 150 blijven steken. Verder heb ik me heel veel verdiept in de regels achter het computerspel Baldurs Gate dus weet een beetje hoe het werkt al was dat natuurlijk second edition rules.
-
Bee
- Jakkiebak!
-
Gurth
- Sojaboon
Volgens mij heeft bijna niemand hier van Paranoia gehoord, want anders zou d20 niet zo vaak genoemd worden, denk ik. Per slot van rekening heeft De Computer vorig jaar nog uitgevaardigd dat d20-spellen niet leuk zijn ?RDEurope (JHG Hendriks) schreef:Paranoia - Vanwege de geweldige setting, en het feit dat je zowel samen moet werken als elkaar tegenwerken.
[b]Keep your laser handy.[/b]
-
Bee
- Jakkiebak!
Gurth schreef: Per slot van rekening heeft De Computer vorig jaar nog uitgevaardigd dat d20-spellen niet leuk zijn ?
En De Computer is mijn vriend dus die moet het weten.......
Bee is een Damsell of Distress van de [url=http://www.kotkt.nl]Knights of the Kitchentable[/url] in Eindhoven
-
Gurth
- Sojaboon
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
Paranoia is een prima spel, dat een combinatie is van samenwerken en elkaar behoorlijk dwarszitten en een heleboel hielenlikken (letterlijk...)Gurth schreef:Volgens mij heeft bijna niemand hier van Paranoia gehoord, want anders zou d20 niet zo vaak genoemd worden, denk ik. Per slot van rekening heeft De Computer vorig jaar nog uitgevaardigd dat d20-spellen niet leuk zijn ?RDEurope (JHG Hendriks) schreef:Paranoia - Vanwege de geweldige setting, en het feit dat je zowel samen moet werken als elkaar tegenwerken.
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
Bee
- Jakkiebak!
-
Rutger
- PIONier
Ik speel al een tijdje AD&D (al dan niet met aangepaste regels die wij prettig vinden om mee te spelen) en ik ben ook erg te spreken over GURPS, omdat je dan letterlijk jouw karakter/ personage helemaal kunt "bouwen". Gurps heeft m.i. het voordeel dat je een avontuur in alle tijden en tech-levels kunt spelen, die je maar wilt.
Persoonlijke favoriet: Black Ops, waarbij de GM (Gurps-master (=DM)) ooit enigszins gepikeerd opmerkte: "YOU CANNOT FIRE A "HAMMER" FROM THE HIP!" (zeg, maar enorm groot geweer van zo'n 40 kilo uit de losse pols afvuren)
Persoonlijke favoriet: Black Ops, waarbij de GM (Gurps-master (=DM)) ooit enigszins gepikeerd opmerkte: "YOU CANNOT FIRE A "HAMMER" FROM THE HIP!" (zeg, maar enorm groot geweer van zo'n 40 kilo uit de losse pols afvuren)