26 mei: Antwerps Bordspellen Kampioenschap
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
wallofshame
- Regenmaker
26 mei: Antwerps Bordspellen Kampioenschap
Ondertusssen is het al enkele jaren een traditie en ook voor 2013 zal onze club instaan voor het goede verloop van het Antwerps Bordspellen Kampioenschap, een evenement dat door de Belgische Bordspellen Federatie FBJS wordt georganiseerd.
Alle praktische informatie vind je terug op www.sirplayalot.com en bij deze nodig ik iedereen uit om zich in te schrijven en/of een kijkje te komen nemen. Wie minder competitief is ingesteld, zal altijd wel clubleden vinden die vrijblijvend een spel willen spelen en/of uitleggen.
Alle praktische informatie vind je terug op www.sirplayalot.com en bij deze nodig ik iedereen uit om zich in te schrijven en/of een kijkje te komen nemen. Wie minder competitief is ingesteld, zal altijd wel clubleden vinden die vrijblijvend een spel willen spelen en/of uitleggen.
-
wallofshame
- Regenmaker
Re: 26 mei: Antwerps Bordspellen Kampioenschap
Voor diegene die zich op een competitieve maar gezellige manier wil meten met andere spelfanaten ... een kleine reminder: de inschrijvingen voor het Antwerps Bordspellen Kampioenschap op 26 mei zijn afgelopen maandag gestart. Surf naar www.fbjs.be en geef je voorkeurspellen door! Veel succes!
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Ingeschreven en ben er klaar voor!
-
wallofshame
- Regenmaker
Fantastisch!
'k Moet onpartijdig blijven, maar ik wens je al zeker enorm veel succes!
-
N2xU
- Grote Dienaar
Mij mag je zeker ook verwachten. Zitten er hier voor de rest nog (Belgische) tornooispelers op het forum? Ik heb niet echt die indruk.
-
Spelhamels_Beerse
- Matroos
- Persoonlijke Ondertitel: Spellenclub
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik vroeg me af op welke basis de spellen eigenlijk gekozen worden. Voor een kampioenschap zou je vooral 'skill based' spellen verwachten, maar er staan een hoop spellen met een hoge geluksfactor in de lijst.
Wim
Wim
Elke 3de vrijdag van de maand: spelavond in Taverne Den Anker in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
-
wallofshame
- Regenmaker
Sorry voor de late reactie, maar was enkele dagen niet thuis.
Laat ik maar onmiddellijk duidelijk maken dat wij als club enkel verantwoordelijk zijn voor de praktische zijde van het toernooi (zaal voorzien, food and drinks, price support e.d.). Wat het wedstrijdreglement betreft, en de daarbij horende spellenlijst, daar hebben wij abslouut geen zeggenschap in
. Dit is een beslissing van de Belgische bordspelfederatie.
Dat de lijst misschien een update kan gebruiken, zal ik niet ontkennen, maar we moeten jammer genoeg allemaal roeien met de financiële riemen die we hebben ... dus tja. For the time being, zullen we het moeten doen met deze lijst.
Ik vermoed dat de 'geluksfactor' in het toernooi ook een beetje gegroeid is uit het idee om de drempel naar zo'n toernooi niet te hoog te maken. We merken als club dat zo'n drempel soms nog steeds hoog lijkt voor veel geïnteresseerden, laat staan voor een toernooireeks zoals deze. We merken de afgelopen jaren dan ook deelnemers op van alle leeftijden.
Vandaar mijn oproep om langs te komen, ook als je geen boodschap hebt aan al dat competitief gedoe.Gewoon de sfeer opsnuiven, kan voldoende zijn om mensen te overhalen om daarna een bezoek te brengen aan onze (of een andere) club. Een mooi voorbeeld is onze Mike. Vorig jaar eens nieuwsgierig een kijkje komen nemen en ondertussen een geregelde bezoeker van onze club en waarschijnlijk ook deelnemer aan deze editie. Want daar draait het voor mij nog steeds om: mensen uit hun zetel halen en op een gezellige en aangename manier genieten van je gezamelijke hobby!
Laat ik maar onmiddellijk duidelijk maken dat wij als club enkel verantwoordelijk zijn voor de praktische zijde van het toernooi (zaal voorzien, food and drinks, price support e.d.). Wat het wedstrijdreglement betreft, en de daarbij horende spellenlijst, daar hebben wij abslouut geen zeggenschap in
Dat de lijst misschien een update kan gebruiken, zal ik niet ontkennen, maar we moeten jammer genoeg allemaal roeien met de financiële riemen die we hebben ... dus tja. For the time being, zullen we het moeten doen met deze lijst.
Ik vermoed dat de 'geluksfactor' in het toernooi ook een beetje gegroeid is uit het idee om de drempel naar zo'n toernooi niet te hoog te maken. We merken als club dat zo'n drempel soms nog steeds hoog lijkt voor veel geïnteresseerden, laat staan voor een toernooireeks zoals deze. We merken de afgelopen jaren dan ook deelnemers op van alle leeftijden.
Vandaar mijn oproep om langs te komen, ook als je geen boodschap hebt aan al dat competitief gedoe.Gewoon de sfeer opsnuiven, kan voldoende zijn om mensen te overhalen om daarna een bezoek te brengen aan onze (of een andere) club. Een mooi voorbeeld is onze Mike. Vorig jaar eens nieuwsgierig een kijkje komen nemen en ondertussen een geregelde bezoeker van onze club en waarschijnlijk ook deelnemer aan deze editie. Want daar draait het voor mij nog steeds om: mensen uit hun zetel halen en op een gezellige en aangename manier genieten van je gezamelijke hobby!
-
N2xU
- Grote Dienaar
Zelf heb ik niets officieel met de federatie te maken, maar als regelmatig tornooispeler vang je natuurlijk wel zaken op;
Zoals je in bovenstaande uitleg tussen de regels al kan lezen, is de federatie grotendeels afhankelijk van sponsoring door de speluitgeverijen om voor tornooispellen te zorgen evenals voor het (gedeeltelijk) aanvullen van de prijzentafel. De federatie doet elk jaar zijn best om nieuwe spellen vast te krijgen, maar niet alle uitgeverijen zijn bereid om hieraan mee te werken. Elke nieuwe jaargang staan er dus een aantal nieuwe spellen (of spellen met nieuwe uitbreidingen) op de lijst (dit jaar oa Het Dorp, Il Vecchio, Ginkgopolis, Les Dames de Troyes, Smallworld Realms, Las Vegas, Saint-Malo, ...), aangevuld met enkele spellen die het vorige jaar werden gesponsord + enkele klassiekers als Puerto Rico en Kolonisten van Catan.
Wat de geluksfactor betreft, heeft men dit wat zelf in de hand met de keuze van spellen die men als deelnemer opgeeft. Mijns inziens worden spellen met hoge geluksfactor trouwens minder uitgekozen en gespeeld.
Zoals je in bovenstaande uitleg tussen de regels al kan lezen, is de federatie grotendeels afhankelijk van sponsoring door de speluitgeverijen om voor tornooispellen te zorgen evenals voor het (gedeeltelijk) aanvullen van de prijzentafel. De federatie doet elk jaar zijn best om nieuwe spellen vast te krijgen, maar niet alle uitgeverijen zijn bereid om hieraan mee te werken. Elke nieuwe jaargang staan er dus een aantal nieuwe spellen (of spellen met nieuwe uitbreidingen) op de lijst (dit jaar oa Het Dorp, Il Vecchio, Ginkgopolis, Les Dames de Troyes, Smallworld Realms, Las Vegas, Saint-Malo, ...), aangevuld met enkele spellen die het vorige jaar werden gesponsord + enkele klassiekers als Puerto Rico en Kolonisten van Catan.
Wat de geluksfactor betreft, heeft men dit wat zelf in de hand met de keuze van spellen die men als deelnemer opgeeft. Mijns inziens worden spellen met hoge geluksfactor trouwens minder uitgekozen en gespeeld.
-
wallofshame
- Regenmaker
Ik zou het niet beter kunnen formuleren!
Welkom en succes trouwens, komende zondag.
Btw, als je een gezicht wil plakken op mijn avatar, zal je me wel herkennen aan mijn bril, zwarte club t-shirt en fototoestel
Welkom en succes trouwens, komende zondag.
Btw, als je een gezicht wil plakken op mijn avatar, zal je me wel herkennen aan mijn bril, zwarte club t-shirt en fototoestel
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Proficiat met de organisatie en bedankt voor een leuke dag!
-
N2xU
- Grote Dienaar
Jij was de man met de "special tactics" hé. Nog eens bedankt om voor je beurt te hebben willen spelen.bionicman schreef:Proficiat met de organisatie en bedankt voor een leuke dag!
-
wallofshame
- Regenmaker
Bedankt voor de sympathieke woorden. Omdat alles altijd beter kan, mogen jullie gerust punten aanbrengen die beter kunnen. Zodat we een beeld krijgen waar we eventueel aan kunnen schaven om het voor iedereen nog aangenamer te maken. Dus suggesties en ideeën zijn altijd welkom ... en dat mag echt over alles gaan: aanbod aan versnaperingen, price support, noem maar op. We hebben een jaar om ons voor te bereiden. Dus kom maar op met de opmerkingen.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
-
bionicman
- Hazelnoot Ridder
Graag gedaan, maar de volgende keer zal dit mij niet meer overkomenN2xU schreef:Jij was de man met de "special tactics" hé. Nog eens bedankt om voor je beurt te hebben willen spelen.bionicman schreef:Proficiat met de organisatie en bedankt voor een leuke dag!
-
wallofshame
- Regenmaker
Voor diegenen die interesse zouden hebben. Een kort verslag van het kampioenschap vind je terug op onze site www.sirplayalot.com en aan bovenstaande heren: bedankt voor jullie komst!