Steun Wesley in zijn Elf Steden Fietstocht op 20 mei 2013

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

BaSL
Team Bordspelmania

Re: Steun Wesley in zijn Elf Steden Fietstocht op 20 mei 201

Bericht door BaSL »

:clap: :clap: :clap:
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Mooi gedaan! Goed op weg!

Ik had me al voorgenomen een kleine donatie te doen, maar steeds vergeten! Nu gelijk gedaan!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik begrijp vanuit reacties op de site van het Prinses Beatrix Spierfonds dat je de finish hebt gehaald. Gefeliciteerd daarmee, grote klasse! :clap:
ravinck
Party Animal

Bericht door ravinck »

Wow wat goed zeg! :clap: :clap: :clap:
Petje af! Klasse!
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Gefeliciteerd.
Ik ben trots op je. :clap: :thumbup: :clap:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
RebelMage
Regenmaker

Bericht door RebelMage »

Geweldige prestatie, Wesley! :thumbup: :clap:
How much experience do i get for the bard?
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

:thumbup: :clap: :clap: :clap:
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Super! Gefeliciteerd!

Kan me voorstellen dat je dan wel een aantal dagen (of meer) uitgeteld bent! Kom lekker rustig bij en geniet van je prestatie!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Nice Wesley, gefeliciteerd!!
Oxyligen
Regenmaker

Bericht door Oxyligen »

Grote klasse! :clap: :clap:
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Dierik schreef:Ik begrijp vanuit reacties op de site van het Prinses Beatrix Spierfonds dat je de finish hebt gehaald. Gefeliciteerd daarmee, grote klasse! :clap:
Dat klopt helemaal, dank voor de felicitaties en berichtjes via facebook allemaal.

De tocht begon voor mij iets later dan de bedoeling was vanwege vertraging. Rond 6.15 uur reed ik weg vanuit Bolsward. Mooi om met zo'n enorme groep mensen mee te mogen rijden en te zien wat een (volks)feest de mensen in Friesland hiervan maken. In elk dorpje en elke stad waar we doorheen zijn gereden, werden we opgevangen door juichende mensen, live muziek, feesten e.d. Aan het eind van de dag zaten de mensen zelf in de regen te bbq'en om ons te blijven aan te moedigen.

Mijn fietsmaat heeft uiteindelijk slechts 40 km meegefietst. Een slechte voorbereiding zorgde ervoor dat hij moest afstappen. Vanaf dat moment tot de verzorgingspost van het Prinses Beatrixfonds (na 134 km) heb ik 'alleen' door moeten fietsen. Alleen in de zin van 'zonder bekenden', over het algemeen kon ik wel elke keer bij kleinere groepjes aansluiten.

Qua weer was het op dat moment eigenlijk perfect. Er stond slechts een klein beetje wind, het was (nog) droog en het was niet overdreven koud of warm. Ik heb eigenlijk continu zo rond de snelheid van 25 km/u kunnen rijden.

Vanaf het verzorgingspunt tot vlak voor de finish heeft een oom van mij meegefietst. De route is zo uitgezet dat je vanaf Bolsward twee rondjes rijdt (in de vorm van een 8). De ronde door het noorden van Friesland is de grote ronde en daarna krijg je dan de kleine ronde door het zuidelijke deel van Friesland. Men noemt dit ook het kleine rondje, maar ook dit is nog bijna 100 kilometer!

Dit stuk werd zwaarder. We hebben vrijwel de volle laatste 100 km regen gehad en het wegdek werd gladder. Ook zaten er meer 'heuveltjes' in deze ronde. En daar heb ik, door de pijn in mijn voeten, veel moeite mee. Daarnaast begin je op een gegeven moment toch echt de kilometers in de benen te voelen en gaat het zitvlak steeds meer pijn doen.

Het feit dat we dit laatste stuk samen hebben kunnen rijden, maakte het in elk geval een stuk gezelliger en daardoor makkelijker (alhoewel degenen achter ons het wellicht minder konden waarderen, mijn oom werkt al jaren bij de Belastingdienst en ik heb fiscaal recht gestudeerd, dus het ging 100 km lang over belastingrecht :D ). De aankomst in Bolsward was erg emotioneel (gezien de historie), maar zeker net zo mooi.

Uiteindelijk is de tocht zelf mij meegevallen. Het weer zat natuurlijk enorm mee en daarnaast scheelt het onzettend veel dat er veel mensen langs de zijkant staan die er een feestje van maken en dat je de rit feitelijk onderverdeelt in meerdere etappes (van stempelpost naar stempelpost). Je bent dan ook niet zozeer bezig met de 189 kilometer die je nog moet rijden, maar meer met de 22 kilometer naar de volgende stempelpost.

De pijn in de voeten was uiteindelijk zo heftig als ik al had verwacht, maar zolang ik maar niet op een stijgend oppervlak hoefde te rijden en niet af hoefde te stappen, ging dat redelijk. De vermoeidheid was uiteindelijk pittig, bij de foto's aan het einde van de race is ook weer duidelijk te zien dat één kant van mijn gezicht flink hangt.

Vandaag is het de 'day after' en het is duidelijk voelbaar wat mijn lichaam heeft moeten doorstaan. Een lichte spierpijn (die morgen vermoedelijk nog iets erger zal zijn) en een protesterend achterwerk zijn voor wel meer mensen gebruikelijk, denk ik. Maar de Guillain-Barré is ervoor verantwoordelijk dat ik vandaag het grootste gedeelte geslapen heb en momenteel nog uitgeblust op de bank lig.

Maar dat is het mij uiteindelijk allemaal waard geweest en ik sluit niet uit dat ik volgend jaar weer ga rijden, want ik vond het een geweldige ervaring. Ik zal morgen mijn uiteindelijke eindtijd plaatsen in het topic met mijn prijsvraag. Ook voor de facebook gebruikers zal het een verrassing zijn, want mijn telefoon is er mee uitgescheden, dus mijn voortgang was ook niet online te volgen :-(
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Super knap gedaan. Ik maak een diepe buiging voor deze prestatie! Gefeliciteerd!
Gebruiker 4724

Bericht door Gebruiker 4724 »

Echt wow!!
Oscar
Matroos
Persoonlijke Ondertitel: Alles op Oscar
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Oscar »

Prachtige prestatie, gefeliciteerd
pleunie.william