Ik ben al enige tijd aan het overwegen om een 'wargame' te kopen. Ben nog steeds aan het zoeken ...
Ik wil eens polsen of er iemand is die eventueel zijn wargame wil verkopen/ruilen ...?
Momenteel geraak ik nog niet veel verder dan Memoir44 (iemand te koop staan?), lijkt mij een leuk spel, andere opties worden momenteel nog overwogen (o.a. weergeven op forumbericht bij wargames).
Grz
Wargame
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Wargame
Dag AJ,
Ik zit in dezelfde situatie. Ik heb gekozen om Heroes of Normandie te kopen op kickstarter.
http://www.kickstarter.com/projects/153 ... -normandie Hij komt later nog in de winkel.
Om op te warmen heb ik ondertussen al een aantal spellen gespeeld.
Het lijstje staat http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... d-wargames
Ik zal het later nog aanvullen.
Deze zijn best toegankelijk voor een beginner.
Mijn voorkeur hieruit gaat naar Strike of the eagle
Ik zit in dezelfde situatie. Ik heb gekozen om Heroes of Normandie te kopen op kickstarter.
http://www.kickstarter.com/projects/153 ... -normandie Hij komt later nog in de winkel.
Om op te warmen heb ik ondertussen al een aantal spellen gespeeld.
Het lijstje staat http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... d-wargames
Ik zal het later nog aanvullen.
Deze zijn best toegankelijk voor een beginner.
Mijn voorkeur hieruit gaat naar Strike of the eagle
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Hoi,
Bedankt voor je reactie, gaat het even bekijken.
Heb je Memoir44 al gespeeld? Ik nog niet maar met al die scenario's ziet het er best leuk uit ...
enkel heb ik wat schrik voor de dobbelstenen
Heb je Memoir44 al gespeeld? Ik nog niet maar met al die scenario's ziet het er best leuk uit ...
-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
Voor Memoir'44 kan je bij mij terecht.
ik heb het spel al jaren in mijn bezit en heb alle uitbreidingen.
Mooiste van Memoir is dat het een lichte wargame is die makkelijk te leren is en een hoge herspeelbaarheid heeft vanwege de vele scenario's (online) en uitbreidingen (online)
Wil je wat meer de diepte in met het spel dan kan ik je breakthrough of overlord aanraden. Dit speelt prima met 2 spelers maar heeft wat meer tachtische opties.
Ik speel daarnaast ook Tide of Iron, Axis en Allies, Diplomacy, conflict of heroes en game of thrones.
Hoewel allen prima spellen kom ik toch steeds terug op Memoir'44 vanwege boven genoemde punten.
Mocht je het willen proberen: 13 juli organiseer ik weer een memoir'44 speldag in KLundert. Je bent van harte welkom om mee te spelen!
ik heb het spel al jaren in mijn bezit en heb alle uitbreidingen.
Mooiste van Memoir is dat het een lichte wargame is die makkelijk te leren is en een hoge herspeelbaarheid heeft vanwege de vele scenario's (online) en uitbreidingen (online)
Wil je wat meer de diepte in met het spel dan kan ik je breakthrough of overlord aanraden. Dit speelt prima met 2 spelers maar heeft wat meer tachtische opties.
Ik speel daarnaast ook Tide of Iron, Axis en Allies, Diplomacy, conflict of heroes en game of thrones.
Hoewel allen prima spellen kom ik toch steeds terug op Memoir'44 vanwege boven genoemde punten.
Mocht je het willen proberen: 13 juli organiseer ik weer een memoir'44 speldag in KLundert. Je bent van harte welkom om mee te spelen!
Laatst gewijzigd door Antoi op za 15 jun 2013, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Ja, mooi materiaal, goede handleiding, speelt vlot ook voor een beginner. De dobbelstenen zijn iets dat veel voorkomt in wargames. Ze zorgen ervoor dat je niets alles onder controle hebt, net zoals in het echt. Om een actie te kunnen doen moet je een kaart spelen en dat was in mijn spelletje een beetje minder. Ik heb mijn tegenstander in de pan gehakt omdat hij steeds de verkeerde kaarten had. Bij andere spellen heb je soms meer controle.AlliantieAJ schreef:Hoi,
Het is een leuk spel dat je ook met niet war gamers kan spelen.