Bovendien is het denk ik voor een grote groep spellenliefhebbers nog op redelijke afstand.
Ducosim 17 mei
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Enrico
- Caballero
-
aicirtap
- Critico
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zij hebben normaal gezien begin April een meet-and-greet voor spellenclubs. En Dan nog een keer of 2 een "open spellendag".aicirtap schreef:maar in het zuiden zit toch roll the dice, die volgens mij ook af en toe spellendagen houden
Maar dit is allemaal kleinschalig en zeker nit te vrgelijken met Ducosim!
Ducosim kan ook altijd kijken naar hotels of congresscentra, zij hebben ook meestal zalen en die staan in het weekend vaak leeg! (uitgez. voor trouwfeesten, natuurlijk)
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Of Ducosim vindt de Jaarbeurs een uitstekende centrale plaats (Den Bosch en verder is als optie immers te belachelijk voor serieuze overweging), wil daar graag blijven en laat daarom bijv. n beurs vallen (op de Ducosimbeurs van december zit toch geen hond te wachten).syroit schreef: Ducosim kan ook altijd kijken naar hotels of congresscentra, zij hebben ook meestal zalen en die staan in het weekend vaak leeg! (uitgez. voor trouwfeesten, natuurlijk)
-
Dierik
- Erelid
Dit onder het mom "Less is more"Erwin schreef:Of Ducosim vindt de Jaarbeurs een uitstekende centrale plaats (Den Bosch en verder is als optie immers te belachelijk voor serieuze overweging), wil daar graag blijven en laat daarom bijv. n beurs vallen (op de Ducosimbeurs van december zit toch geen hond te wachten).
Sinds kort behartig de demobelangen voor QWG en het viel mij op dat demotafels helemaal gratis zijn voor de uitgevers, wellicht dat daar ook nog wel iets te halen is. Op Noorderspel vroeg men b.v. EUR 30,00 per tafel en daar waren toch ook alle uitgevers aanwezig.
De entree van EUR 5,00 voor bezoekers zou volgens mij niet veel hoger moeten worden, daar zit volgens mij weinig rek meer in, alhoewel veel bezoekers waarschijnlijk als lid zijn en daar dus weinig van merken
-
Enrico
- Caballero
Ik ben het helemaal met je eens hoor Erwin, maar persoonlijk vind ik Den Bosch natuurlijk een mooie locatie! Utrecht is gewoon ideaal omdat het goed bereikbaar is. Er komen toch aardig wat mensen met het OV en dan zit je nergens zo goed als in de Jaarbeurs. Ik vind het ook iedere keer weer een prima gelegenheid om weer eens naar Utrecht te gaan.Erwin schreef:Of Ducosim vindt de Jaarbeurs een uitstekende centrale plaats (Den Bosch en verder is als optie immers te belachelijk voor serieuze overweging), wil daar graag blijven en laat daarom bijv. n beurs vallen (op de Ducosimbeurs van december zit toch geen hond te wachten).
-
Bartjes!
- Uitgever
-
Dierik
- Erelid
Op bordspel.com wordt de demonstratie van het prototype van Ice Flow aangekondigd. Het gaat hier om het nieuwste spel van de uitgever Ludorum dat gedemoot zal worden door medewerkers van de website www.spellenwinkel.be
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
De volgende keer zou ik de boodschap hier iets zorgvuldiger brengen.....Dierik schreef:Op bordspel.com wordt de demonstratie van het prototype van Ice Flow aangekondigd. Het gaat hier om het nieuwste spel van de uitgever Ludorum dat gedemoot zal worden door medewerkers van de website www.spellenwinkel.be
Hint: 'als alles goed gaat'.
-
Dierik
- Erelid
-
Boes
- Garnaal
Wat kunnen we verwachten op de Lentebeurs van Ducosim op 17 mei a.s?
• Het NK Bordspellen 2008 (in samenwerking met Roll The Dice)
• Spelontwerpwedstrijd 2008 (de eerste inzendingen kunnen ingebracht worden)
• Bring & Buy stand voor mooie koopjes
• Demo's van diverse uitgevers
• Ledenvergadering
en uiteraard toernooien en verkoopstands van diverse aanbieders.
Zaterdag 17 mei van 10.00 tot 17.30 uur in de Jaarbeurs te Utrecht.
• Het NK Bordspellen 2008 (in samenwerking met Roll The Dice)
• Spelontwerpwedstrijd 2008 (de eerste inzendingen kunnen ingebracht worden)
• Bring & Buy stand voor mooie koopjes
• Demo's van diverse uitgevers
• Ledenvergadering
en uiteraard toernooien en verkoopstands van diverse aanbieders.
Zaterdag 17 mei van 10.00 tot 17.30 uur in de Jaarbeurs te Utrecht.
-
hutspotspellen
- Uno
Rapa Nui testen
Onne Kierkels is de ontwerper van het nieuwe bordspel Rapa Nui.
Enkel van jullie zullen het prototype al gezien of zelfs gespeeld hebben op de Ducosimbeur winterbeurs 2008, maar voor diegene die nieuwsgierig zijn geworden komt er een tweede kans.
Op de lentebeurs op zaterdag 17 mei in Utrecht presenteert onne wederom zijn spel en is er wederom de mogelijkheid om dit coperatieve bordspel te spelen.
Neem alvast een voorproefje op zijn super nieuwe website www.hutspotspellen.nl en lees meer over Rapa Nui.
Enkel van jullie zullen het prototype al gezien of zelfs gespeeld hebben op de Ducosimbeur winterbeurs 2008, maar voor diegene die nieuwsgierig zijn geworden komt er een tweede kans.
Op de lentebeurs op zaterdag 17 mei in Utrecht presenteert onne wederom zijn spel en is er wederom de mogelijkheid om dit coperatieve bordspel te spelen.
Neem alvast een voorproefje op zijn super nieuwe website www.hutspotspellen.nl en lees meer over Rapa Nui.
-
Dierik
- Erelid
Volgens de berichten op de website van spelgroep Phoenix zal men op 17 mei namens Ravensburger het nieuwe spel Blox van Wolfgang Kramer demon. Dus voor de liefhebber van abstrakte spellen een extra reden om naar Utrecht af te reizen
.

Klik op Beschrijving Blox om een korte beschrijving van dit spel te lezen op bordspel.com

Klik op Beschrijving Blox om een korte beschrijving van dit spel te lezen op bordspel.com
-
aicirtap
- Critico