De jury van de verkiezing Speelgoed v/h Jaar heeft de nominatielijsten van 2013 bekendgemaakt. Het uitstapje naar een eigen Spel van het Jaar verkiezing lijkt definitief om zeep geholpen, de spellen zijn ook dit jaar ondergebracht in een aparte subcategorie. De winnaars van de verschillende categorieën worden later dit jaar via een publieksverkiezing bepaald. De genomineerden zijn:
Categorie 0 t/m 2 jaar
Lego Duplo Peuter bouwen en rijden, Lego
Woezel en Pip camera, Van der Meulen
Bunny Boo, Smart Games
Nino/Nina Mijn interactieve knuffelbeer, VTech
Categorie 3 t/m 5 jaar
Billy Aap, Hasbro
Snuffie Hup, Goliath
Lego Duplo luxe treinset, Lego
Barbie met echt lopend paard, Mattel
FurReal Friends Daisy, Hasbro
Categorie 6 t/m 8 jaar
Tiptoi Globe, Ravensburger
Furby, Hasbro
Barbecue Party, Goliath
La Cucaracha, Ravensburger
Maya de Bij-spel: Go Collecto, Studio 100
Categorie 9 t/m 11 jaar
HolografX, Goliath
Qwixx, White Goblin Games
IQ Link, Smart
Rockboard Scooter original, Niens Trading
SlammR, Nikko
Categorie spellen, 12+
Ik hou van Holland Verjaardagsspel, Identity Games
Triominos Tri-Balance, Goliath
River Dragons, Matagot (distributie: Selecta Spel & Hobby)
The Voice of Holland Zing & Coach-spel, Identity Games
Jongens tegen de meisjes, Identity Games
Meer informatie:
Speelgoed van het Jaar
Recensie Qwixx
Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2013/07/10/speelgo ... ties-2013/
Speelgoed v/h Jaar: nominaties 2013
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bordspeler.nl
- Nieuwsreporter
-
kluistertijd
- Matroos
Re: Speelgoed v/h Jaar: nominaties 2013
Ik snap er niet veel van hoor.
Qwixx en IQ Link in categorie 9-11 jarigen?
En in de categorie Spellen 12+ staan 3 TV-programma gerelateerde spellen. Als deze programma's niet meer op TV worden uitgezonden, kijkt niemand meer om naar deze spellen.
Iemand enig idee waar deze nominaties op gebaseerd zijn?
En in de categorie Spellen 12+ staan 3 TV-programma gerelateerde spellen. Als deze programma's niet meer op TV worden uitgezonden, kijkt niemand meer om naar deze spellen.
-
WTULTC
- Elfenkoning
Qwixx en River Dragons zou mooi zijn. Al is River Dragons volgens mij nu nog steeds lastig te verkrijgen in speelgoedwinkels laat staan spellenwinkels. Zelfs daar hebben ze het spel lang niet altijd in hun assortiment zitten.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Daar zijn deze spellen dan ook niet voor gemaakt. Die zijn er alleen maar om verkocht te worden.kluistertijd schreef:En in de categorie Spellen 12+ staan 3 TV-programma gerelateerde spellen. Als deze programma's niet meer op TV worden uitgezonden, kijkt niemand meer om naar deze spellen.
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Ik was een van de juryleden. Ik weet niet of de inzender (uitgever) zelf voor een bepaalde categorie inzendt, maar in het juryreglement staat o.a. 'De inzendingen worden verdeeld in de volgende zes leeftijdscategorieën'. Ik heb de spellen zoals ze in diverse categorieën stonden beoordeeld als lid van een aparte vakjury 'spellen' (dus niet: 'speelgoed'). 'Qwixx' kwam bij de meerderheid van de jury goed aan. Maar het publiek/de consument heeft bij deze prijs het laatste woord.kluistertijd schreef:Ik snap er niet veel van hoor.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ach, dat geldt voor de meeste bagger van Identity Games. Die grossieren in spellen waar niemand meer naar omkijkt.kluistertijd schreef:Als deze programma's niet meer op TV worden uitgezonden, kijkt niemand meer om naar deze spellen.
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Het grappige is, dat die bagger een bepaald soort verkopers aantrekt. Ik verwonder me jaarlijks over de ietwat rumoerige stand met platvloerse vertegenwoordigers van Identity Games in Nürnberg. Het vormt een schril contrast met de rest en dus ook de Italianen, waarvan ik een keer een oudere heer bij sluiting z'n mooie schoenen zag verwisselen in een nóg mooier paar leren schoenen.Erwin schreef:Ach, dat geldt voor de meeste bagger van Identity Games. Die grossieren in spellen waar niemand meer naar omkijkt.kluistertijd schreef:Als deze programma's niet meer op TV worden uitgezonden, kijkt niemand meer om naar deze spellen.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Het beeld van de IG-figuren is herkenbaar. Lompe karikaturen van foute reclamejongens.Richard van Vugt schreef:Het grappige is, dat die bagger een bepaald soort verkopers aantrekt. Ik verwonder me jaarlijks over de ietwat rumoerige stand met platvloerse vertegenwoordigers van Identity Games in Nürnberg. Het vormt een schril contrast met de rest en dus ook de Italianen, waarvan ik een keer een oudere heer bij sluiting z'n mooie schoenen zag verwisselen in een nóg mooier paar leren schoenen.
Italiaanse schoenen. Hmmm, had ik maar minder brede voeten.