WK Bordspelmania II 16e finale 4
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Brug Naar De Hemel 61% [ 27 ]
Union Pacific 39% [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 44
Brug Naar De Hemel
Dit spel speelt zich tussen 1337 en 1361 af in Engeland. Als boeren, wolhandelaren en bouwmeesters streven de spelers naar welvaart en aanzien. Daarbij stuiten ze steeds weer op de nazaten van uit “De kathedraal” bekende persoonlijkheden, die zich echter van een heel andere kant laten zien dan hun voorouders. De speler die aan het einde van het spel de meeste winstpunten heeft, wint het spel. Deze krijgen ze vooral door aan verschillende bouwprojecten deel te nemen en door zieke burgers te verplegen
Union Pacific
De spelers investeren in historische Amerikaanse spoorwegmaatschappijen en bouwen het spoorwegnet van deze bedrijven steeds verder uit. Het moeilijke van dit spannende spel is dat je je aandelenpakketten in de hand uitbreidt, en niet op tafel. Pas als je ten koste van een speelbeurt een pakket van een maatschappij declareert (op tafel legt), kun je grootaandeelhouder worden en er geld mee verdienen. Je doel is om als rijkste speler te eindigen. Scherp inzicht, gecombineerd met de juiste tactiek en een snuifje geluk, doet het vermogen van je spoorwegimperium groeien als kool. Gok je op de korte termijn of investeer je in de Union Pacific voor de vette eindpremies? Door dit spel te winnen, bewijs je dat je uit hetzelfde hout gesneden bent als de echte “Railroad Robber Barons” zoals J.P. Morgan en Van der Bilt!
Brug Naar De Hemel 61% [ 27 ]
Union Pacific 39% [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 44
Brug Naar De Hemel
Dit spel speelt zich tussen 1337 en 1361 af in Engeland. Als boeren, wolhandelaren en bouwmeesters streven de spelers naar welvaart en aanzien. Daarbij stuiten ze steeds weer op de nazaten van uit “De kathedraal” bekende persoonlijkheden, die zich echter van een heel andere kant laten zien dan hun voorouders. De speler die aan het einde van het spel de meeste winstpunten heeft, wint het spel. Deze krijgen ze vooral door aan verschillende bouwprojecten deel te nemen en door zieke burgers te verplegen
Union Pacific
De spelers investeren in historische Amerikaanse spoorwegmaatschappijen en bouwen het spoorwegnet van deze bedrijven steeds verder uit. Het moeilijke van dit spannende spel is dat je je aandelenpakketten in de hand uitbreidt, en niet op tafel. Pas als je ten koste van een speelbeurt een pakket van een maatschappij declareert (op tafel legt), kun je grootaandeelhouder worden en er geld mee verdienen. Je doel is om als rijkste speler te eindigen. Scherp inzicht, gecombineerd met de juiste tactiek en een snuifje geluk, doet het vermogen van je spoorwegimperium groeien als kool. Gok je op de korte termijn of investeer je in de Union Pacific voor de vette eindpremies? Door dit spel te winnen, bewijs je dat je uit hetzelfde hout gesneden bent als de echte “Railroad Robber Barons” zoals J.P. Morgan en Van der Bilt!
Laatst gewijzigd door ditterio op do 08 aug 2013, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Re: WK Bordspelmania II 16e finale 4
Ook al is Union Pacific een prima spel, mijn stem gaat naar Brug naar de Hemel.
- rober
- Standaard moderator
Idem. En kies ik toch vooral voor het spel met de meeste sfeer.pleunie.william schreef:Ook al is Union Pacific een prima spel, mijn stem gaat naar Brug naar de Hemel.
All is fair in love, war and Carcassonne

- Elsje07
- El Capitan
- Contacteer:
Beiden (helaas) nog niet gespeeld, dus geen stem van ons deze keer..
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
E&E's Spellenmolen
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Mijn stem gaat naar Brug naar de hemel, mijns insziens toch een ondergewaardeerd spel dat vooral met zen vieren fantastisch is maar ook één van de weinige spellen is die ook zeer goed werkt met twee of drie spelers. Vooral het leggen van de gebeurteniskaart vind ik knap gevonden en telkens weer een dilemma op zich. Zeg ik niet snel nee tegen !!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Ik ken Brug naar de Hemel niet eens, maar ik heb geen gewetensbezwaren om op de tegenstander te stemmen.
Union Pacific is een prachtig spel, waarbij je de hele tijd in een spagaat zit: aandelen uitspelen (anders tellen ze niet mee) of nog even wachten en net nog even dat ene aandeel pakken wat je toch nodig hebt (denkt te hebben). Al jaren een van mijn absolute favorieten.
Union Pacific is een prachtig spel, waarbij je de hele tijd in een spagaat zit: aandelen uitspelen (anders tellen ze niet mee) of nog even wachten en net nog even dat ene aandeel pakken wat je toch nodig hebt (denkt te hebben). Al jaren een van mijn absolute favorieten.
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Voor mij ook echt Union Pacific, alhoewel waarschijnlijk vooral om sentimentele redenen. Dit was zo ongeveer het eerste spel dat ik speelde dat niet in de categorie Risk, Monopoly, Levensweg viel. Gespeeld op het spellenspektakel van pfff, jaren geleden in ieder geval. Er was toen een treincoupé neergezet en daarin werden diverse treinspellen gedemonstreerd. En daar was dit er ééntje van.
- wallofshame
- Regenmaker
- Contacteer:
Veel mensen in mijn omgeving geven mij ongelijk, maar ik vond en vind dit nog steeds een zeer waardige opvolger van De Kathedraal. Dus voor mij Brug naar de Hemel.
-
MikeBzonderpuntje
- Caballero
Ik vond de Kathedraal een waardeloos spel, dus ik wil de Brug naar de Hemel bij voorbaat al niet spelen. En Union Pacific is wel aardig, maar absoluut geen toptitel. Weer niet gestemd dus.
Ik zal wel een ongelofelijke zeikneus zijn, maar ik vind 6 van de 8 'finalisten' een 'beste spel'titel onwaardig. En de andere 2 zouden niet mijn keuze zijn.
Ik zal wel een ongelofelijke zeikneus zijn, maar ik vind 6 van de 8 'finalisten' een 'beste spel'titel onwaardig. En de andere 2 zouden niet mijn keuze zijn.
-
MichielH
- Professor Pimpel
Neehoor, je bent niet zo'n zeikneus, ik denk er precies zo over. London en Taluva zijn prima spellen, maar de rest, tja. Ach, dit soort "wedstrijdjes" tussen appels en peren.... En uiteindelijk wint toch het spel dat bij de meeste mensen bekend is. Dat London nog tot hier gekomen is, is al bijzonder, want het is de enige van de eerste acht nog overgebleven spellen die niet in het Nederlands is verschenen.MikeBzonderpuntje schreef:Ik vond de Kathedraal een waardeloos spel, dus ik wil de Brug naar de Hemel bij voorbaat al niet spelen. En Union Pacific is wel aardig, maar absoluut geen toptitel. Weer niet gestemd dus.
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Brug naar de Hemel: thema dat aanspreekt, mooie vormgeving en fijn spel.
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Contacteer:
Brug naar de hemel verslaat Union pacific!