Nee, na deel vier wordt het echt te langdradig. Gelukkig schijnt het tempo er in deel twaalf alweer een beetje in te komen. Maar dat moet ik zelf nog ervaren, want ik ben maar tot 11 gekomen (en inmiddels bij de reread aangekomen bij 9).Leto schreef:Ik heb een break genomen na het 5de boek in 'The Wheel of Time', ik vond het wat langdradig worden maar kan ook gewoon zijn dat even teveel van het goede was. Ik ben alvast van plan alles te lezen uiteindelijk.
Wat lees jij?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Wat lees jij?
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Dat kan ik inderdaad beamen. Dat is ook grotendeels te danken aan de schrijver die het over heeft genomen.Peter Hein schreef:Nee, na deel vier wordt het echt te langdradig. Gelukkig schijnt het tempo er in deel twaalf alweer een beetje in te komen. Maar dat moet ik zelf nog ervaren, want ik ben maar tot 11 gekomen (en inmiddels bij de reread aangekomen bij 9).Leto schreef:Ik heb een break genomen na het 5de boek in 'The Wheel of Time', ik vond het wat langdradig worden maar kan ook gewoon zijn dat even teveel van het goede was. Ik ben alvast van plan alles te lezen uiteindelijk.
-
Willy the Kid
- Burgemeester
Laten we dit topic maar weer eens wat nieuw leven inblazen, aangezien dit toch de tijd is dat velen van ons in de boeken storten.
Ikzelf heb een tijdje retro gelezen. 'Foundation' van Isaac Asimov werd opgevolgd door 'Mila 18' van Leon Uris.
Foundation is vrij luchtig (naar mijn mening), daar er weinig gedaan word om je echt aan karakters te binden, aangezien deze elkaar in hoog tempo opvolgen. Toch is het zeker niet onaardig en mocht de kans zich voordoen om het vervolg te kunnen lezen dan laat ik hem niet voorbij gaan.
Mila 18 is een stuk zwaarder. Het speelt zich af in het Joodse getto van Warschau tijdens de tweede wereldoorlog. Indrukwekkend is zacht uitgedrukt, het brengt echt het gevoel van wanhoop over op de lezer.
Voor mij is het nu weer terug naar bekendere gronden, daar de Farseer Trilogie binnenkort binnen komt.
Ikzelf heb een tijdje retro gelezen. 'Foundation' van Isaac Asimov werd opgevolgd door 'Mila 18' van Leon Uris.
Foundation is vrij luchtig (naar mijn mening), daar er weinig gedaan word om je echt aan karakters te binden, aangezien deze elkaar in hoog tempo opvolgen. Toch is het zeker niet onaardig en mocht de kans zich voordoen om het vervolg te kunnen lezen dan laat ik hem niet voorbij gaan.
Mila 18 is een stuk zwaarder. Het speelt zich af in het Joodse getto van Warschau tijdens de tweede wereldoorlog. Indrukwekkend is zacht uitgedrukt, het brengt echt het gevoel van wanhoop over op de lezer.
Voor mij is het nu weer terug naar bekendere gronden, daar de Farseer Trilogie binnenkort binnen komt.
-
Bartjes!
- Uitgever
Ik heb op vakantie recent 3 boeken gelezen:
1. De autobiografie van Dee Snider, "Shut up and give me the mic". Verrassend vermakelijk leesvoer, over hoe een coverband kei- en keihard moet knokken om de top te bereiken met eigen materiaal, en vervolgens nog veel harder weer naar beneden dondert.
2. Inferno, van Dan Brown. Persoonlijk snap ik niet waarom dit boek al wekenlang de ranglijst aanvoert. Of eigenlijk snap ik het wel... Ik vond het vooral meer van hetzelfde.
3. The Human Face of Big Data. Want ja, ik ben vakidioot genoeg om op vakantie vakliteratuur te lezen
Over hoe dat het nieuwe "olie" aan het worden is; wie over data beschikt, heeft de macht.
1. De autobiografie van Dee Snider, "Shut up and give me the mic". Verrassend vermakelijk leesvoer, over hoe een coverband kei- en keihard moet knokken om de top te bereiken met eigen materiaal, en vervolgens nog veel harder weer naar beneden dondert.
2. Inferno, van Dan Brown. Persoonlijk snap ik niet waarom dit boek al wekenlang de ranglijst aanvoert. Of eigenlijk snap ik het wel... Ik vond het vooral meer van hetzelfde.
3. The Human Face of Big Data. Want ja, ik ben vakidioot genoeg om op vakantie vakliteratuur te lezen
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Ik ben op dit moment Een Goede Raad van J.K. Rowling aan het lezen. Ik vind het tot nu toe (ik ben op p 100) best een leuk boek.
-
rober
- Standaard moderator
Ik ben redelijk into the Skandinavische detectives.
Op dit moment lees ik de serie van de Zweedse Mari Jungstedt over moorden op het eiland Gotland. Begonnen met deel 5 en daarna 1, 2, 3 en nu 4.
Op dit moment lees ik de serie van de Zweedse Mari Jungstedt over moorden op het eiland Gotland. Begonnen met deel 5 en daarna 1, 2, 3 en nu 4.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Flash
- Wu Feng
Ik ben zo bezig met het bijhouden van goodreads.com dat ik het helemaal vergeet hier te meldenWilly the Kid schreef:Laten we dit topic maar weer eens wat nieuw leven inblazen, aangezien dit toch de tijd is dat velen van ons in de boeken storten.
Ben net klaar met 'Ogen van Vuur' van Stephen King en begonnen in 'Insomnia' van dezelfde schrijver.
Over twee weekjes gaan we op vakantie en ik heb nog een boekenbon die mij vanuit een lade toe schreeuwt, dus eerdaags maar eens kijken wat we voor leuks kunnen vinden.
-
Gebruiker 4724
Ik heb net The Long Earth uit van Terry Pratchett en Stephen Baxter en ben nu in het vervolg The Long War begonnen.
Het eerste boek was wel ok, maar ik had er meer van verwacht. Het concept van de Long Earth is gaaf, de karakters zijn wat minder boeiend. Maar ik ben dan zo dwangmatig dat ik toch ook het tweede deel wil lezen. Dat is tot nu toe wel aardig, maar niet meer dan dat.
Het eerste boek was wel ok, maar ik had er meer van verwacht. Het concept van de Long Earth is gaaf, de karakters zijn wat minder boeiend. Maar ik ben dan zo dwangmatig dat ik toch ook het tweede deel wil lezen. Dat is tot nu toe wel aardig, maar niet meer dan dat.
-
usurper
- Geheim Genootschap
Is dat de zanger van Twisted sister?Bartjes! schreef:Ik heb op vakantie recent 3 boeken gelezen:
.
We live to survive our paradoxes
-
Tinky68
- Garnaal
Yep.usurper schreef:Is dat de zanger van Twisted sister?Bartjes! schreef:Ik heb op vakantie recent 3 boeken gelezen:
.
I am a sexy shoeless God of War!
-
Bartjes!
- Uitgever
Klopt inderdaad! Ik vond het een aanrader; humor, zelfspot, maar ook de nodige zelfkritiek. Ik had maar op 1 of 2 momenten het gevoel dat ie zichzelf ietsje té aan het profileren was, maar dat was verder niet storend.Tinky68 schreef:Yep.usurper schreef:Is dat de zanger van Twisted sister?Bartjes! schreef:Ik heb op vakantie recent 3 boeken gelezen:
.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
BaSL
- Team Bordspelmania
De Master Shardlake serie van C.J. Sansom. Een 'detective' in de jaren van Henry VIII en Cromwell.
Dissolution, Dark Fire en nu Souvereign.
Dissolution, Dark Fire en nu Souvereign.

-
usurper
- Geheim Genootschap
alvast de boeken uitgezocht voor de komende vakantie.
Liza Marklund - de rode wolf
Carlos Ruiz Zafon - de gevangen van de hemel
diverse 2e hands pockets die mijn vrouw heeft uitgezocht
waarschijnlijk nog wat Walking dead comics die ik samen met mijn kinderen lees.
Liza Marklund - de rode wolf
Carlos Ruiz Zafon - de gevangen van de hemel
diverse 2e hands pockets die mijn vrouw heeft uitgezocht
waarschijnlijk nog wat Walking dead comics die ik samen met mijn kinderen lees.
We live to survive our paradoxes
-
rober
- Standaard moderator
Het zijn op zich staande verhalen hoor.BaSL schreef:Ehm...rober schreef:Begonnen met deel 5 en daarna 1, 2, 3 en nu 4.
Dus, tenzij je last heb van een "ikmoetallesoprijlezendwangneuroze", zijn ze prima door elkaar te lezen.
All is fair in love, war and Carcassonne