Ik denk dat hij vooral bedoelt 'in vergelijking tot bijvoorbeeld Duitsland'; daar wonen veel meer mensen en dat betekent in absolute aantallen veel meer verkopen. Desalniettemin dacht ik - maar dat weet ik niet zeker - dat Phalanx ook sterk internationaal gericht is, en daarmee is die markt een veelvoud van 'enkel de Benelux'.Tsaar schreef:Hoezo is die markt niet zo groot? Volgens een andere post (van Dierik, met verwijzing naar cijfertjes die in Neurenberg geopenbaard werden) valt dat wel mee. Bordspellen zijn serious business, anders zouden er ook geen grote beurzen voor zijn waar duizenden bezoekers op af komen.Bart schreef:Toch is de grote meerderheid van de spelers (al is het dikwijls de stilzwijgende meerderheid) meer dan tevreden dat uitgevers 999 en Phalanx, maar ook anderen, spellen in onze taal op de markt brengen, een markt die niet zo enorm groot is.
Phalanx "opgeslokt" door 999-games?
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Bartjes!
- Uitgever
Re: 999 Games / Phalanx
Labels:
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
De lokale Bijenkorf? Net als de 'lokale' V&D zijn die buiten de grootstedelijke regio's niet zo plaatselijk meer te vinden anders.Tsaar schreef:Zelfs in de lokale Bijenkorf liggen tegenwoordig niet alleen een reeks aan 999-spellen, maar ook de grote dozen van Fantasy Flight preiken in de kasten.
En als je aangewezen bent op alleen de "Toy"-winkels, is het aanbod erg beperkt kan ik melden.
-
Dierik
- Erelid
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
-
Erwin
- Nieuwsreporter
-
Dierik
- Erelid
Erwin geeft op zijn website Bordspel.com meer duidelijkheid over de toekomst bij Phalanx. Er is blijkbaar de afgelopen maanden gereorganiseerd en men gaat zich richten op het "betere gezelschapsspel".BaSL schreef:Als consument ga je wel het ergste denken. Twee spellen geschrapt en geen nieuws meer; dat is voor de buitenwereld wel aanleiding om het negatief in te zien. 't Zal misschien zo'n vaart niet lopen, maar enig positief nieuws is nog niet gemeld.
Geen Pinguin meer dus bij Phalanx (een nieuwe uitgave verschijnt bij 999-games). Wat Phalanx dan wel gaat uitgeven is nog een verrassing, maar afgaande op het oordeel van Erwin zit het met de ambitie wel goed
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Over Pinquin: de nieuwe luxe Nederlandse editie verschijnt bij 999 Games. Volgens mij blijft de Duitse luxe editie van dit uitstekende tactische spel gewoon bij Phalanx.Dierik schreef:Erwin geeft op zijn website Bordspel.com meer duidelijkheid over de toekomst bij Phalanx. Er is blijkbaar de afgelopen maanden gereorganiseerd en men gaat zich richten op het "betere gezelschapsspel".
Geen Pinguin meer dus bij Phalanx (een nieuwe uitgave verschijnt bij 999-games). Wat Phalanx dan wel gaat uitgeven is nog een verrassing, maar afgaande op het oordeel van Erwin zit het met de ambitie wel goed
Over mijn beeld van de toekomst van Phalanx: die mensen hebben ZEER mooie plannen. Als dit ze lukt, krijgen ze een mooie plek aan de kwalitatieve top.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ik heb op mijn website geen informatie over "hoe en waarom" geplaatst. Dat gaat mij en andere buitenstaanders immers helemaal niets aan.cymric schreef:Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is ook duidelijk geworden waarom Phalanx tot een periode van bezinning besloot? Terug naar de roots van het strategische bordspel nu het label wat meer vlees op het bot heeft gekweekt?
Ik heb verder niet beweerd dat men terugkeert naar de roots. Dat zou immers de indruk kunnen wekken dat men weer de "wargame-achtige" spellen uit het prille begin zou uitgeven.
-
cymric
- Wu Feng
...??? De ironie van deze opmerking laat ik verder onbesproken; lezers komen er zelf wel achter, medunkt.Erwin schreef:Ik heb op mijn website geen informatie over "hoe en waarom" geplaatst. Dat gaat mij en andere buitenstaanders immers helemaal niets aan.
Dat was mijn eigen algemeen-geformuleerde antwoord als mogelijke respons van Phalanx op mijn vraag Goh jongens, dat lijkt toch een vrij rigoureuze wending, hoe dat zo?, bij wijze van spreken als voorbeeld, dus. Ik heb nergens de indruk willen wekken dat jij dat geheel over de roots hebt opgeschreven of hebt gesuggereerd.Ik heb verder niet beweerd dat men terugkeert naar de roots. Dat zou immers de indruk kunnen wekken dat men weer de "wargame-achtige" spellen uit het prille begin zou uitgeven.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ik kan de ironie niet ontdekken. Zitten wij weer eens vanaf andere planeten met elkaar te babbelen of speculeer je er vrolijk op los?cymric schreef:...??? De ironie van deze opmerking laat ik verder onbesproken; lezers komen er zelf wel achter, medunkt.Erwin schreef:Ik heb op mijn website geen informatie over "hoe en waarom" geplaatst. Dat gaat mij en andere buitenstaanders immers helemaal niets aan.
Een tweede poging om jouw (dikker dan verwachte) schedel te slechten: die mensen van Phalanx zullen de ins en outs van hun bedrijfsvoering niet met bijv. mij of de bezoekers van dit forum delen. Ik heb geen informatie over het "hoe en waarom" van de door jou veronderstelde periode van bezinning. Ik heb verder geen zin om publiekelijk te gissen en te speculeren. Er wordt de laatste maanden al genoeg 'geroddeld' in spellenland.
Verder heb ik uiteraard nergens de indruk willen wekken dat jij de indruk hebt willen wekken dat ik......
Yep, verschillende planeten.
-
cymric
- Wu Feng