Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Op prikbord staat onderstaande aankondiging van Spelgroep Phoenix over Wie verhext.
"Met groot genoegen kondig ik aan dat het Spelgroep Phoenix weer is gelukt!
Vanavond hebben we het enig bestaande prototype binnen gekregen van Wie verhexxt!, het nieuwe spel van Alea. Het spel kan komende zaterdag op onze speldag in Leiden worden uitgeprobeerd en is daarna nog tijdens de komende Ducosim spellenbeurs te proberen. Daarna moeten wij helaas weer afstand doen van dit kostbare kleinood.
Wie het komende zaterdag wil komen proberen, is van harte welkom tussen 12.00-24.00 in Buurtcentrum 't Spoortje, Bernhardkade 40 in Leiden.
Tandem schreef:Op prikbord staat onderstaande aankondiging van Spelgroep Phoenix over Wie verhext.
"Met groot genoegen kondig ik aan dat het Spelgroep Phoenix weer is gelukt!
Vanavond hebben we het enig bestaande prototype binnen gekregen van Wie verhexxt!, het nieuwe spel van Alea. Het spel kan komende zaterdag op onze speldag in Leiden worden uitgeprobeerd en is daarna nog tijdens de komende Ducosim spellenbeurs te proberen. Daarna moeten wij helaas weer afstand doen van dit kostbare kleinood.
Wie het komende zaterdag wil komen proberen, is van harte welkom tussen 12.00-24.00 in Buurtcentrum 't Spoortje, Bernhardkade 40 in Leiden.
Ik heb het gisteren gespeeld en het beviel me erg goed. Het is een lichte Alea, een kaartspel dat in 45 minuten te spelen is.
In het kort komt het erop neer dat de spelers als tovenaars toverdrankjes willen maken. Voor deze toverdrankjes zijn ingredienten of goud nodig. De drankjes beginnen simpel met 1 ingredient, maar worden steeds ingewikkelder. Aan de andere kant leveren ze ook steeds meer punten op.
Spelers hebben 12 kaarten met rollen tot hun beschikking. Hieruit kiezen ze voor het begin van een ronde 5 kaarten. Rollen varieren van het verzamelen van ingredienten en het bemachtigen van toverdrankkaarten (waarmee je dus punten scoort) tot bijvoorbeeld bedelkaarten waarmee je je medespelers geld of ingredienten af kan troggelen. Elke rol levert iemand de eigenschap op van die rol (bijvoorbeeld 3 ingredienten) en soms levert het een ander de gunst op van die rol (afgezwakte eigenschap: bijvoorbeeld 1 ingredient ipv 3).
De speler die aan de beurt is, speelt een rol uit. Indien de volgende speler deze rol ook heeft, moet hij deze kaart ook spelen. Hij kan dan kiezen om de beurt over te nemen (met als risico dat vervolgens een andere speler hem weer overneemt) of om geen risico te nemen en voor de gunst van de rol te gaan.
Het spel zit goed in elkaar en als je eenmaal de 12 rollen doorhebt, speelt het lekker vlot weg. Wat je wel in de gaten moet hebben, is dat het spel sneller afgelopen kan zijn dan je denkt.
Wie Verhext duurt 45 minuten, dus aanstaande zaterdag kan het vaak op tafel komen. Ook op Ducosim kan het door de beperkte speelduur door meerdere groepen worden uitgeprobeerd.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.