WK Bordspelmania II 16e finale 6
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Medina 54% [ 21 ]
Railroad Tycoon 46% [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Medina
De spelers zijn nederige sjeiks die door de Kalief zijn ontboden om in de woestijn een nieuwe hoofdstad te bouwen. Vanaf het begin beconcurreren zij elkaar dan ook om de macht in de snelgroeiende stad. Iedere speler begint met een zelfde aantal bouwstukken. Er wordt al gauw overal gebouwd. Er verrijzen indrukwekkende paleizen met uitgebreide stallen om de kamelen van rijke handelskaravanen te verzorgen. Rondom bouwt men aan de stadsmuur, die door vier poorten wordt onderbroken. In de nauwe straatjes tussen de paleizen ontstaat al snel een kashba: de traditionele markt, die handel en voorspoed zal brengen omdat zij stedelingen aantrekt. Wie aan de stadsmuur bouwt, kan als torenwachter worden aangesteld, en wie op tijd een paleis betrekt krijgt in ieder geval een redelijke score. Maar als je langer wacht, krijg je misschien veel meer punten… of juist niet? De slimste bouwer mag zich na afloop Prins van Medina noemen!
Railroad Tycoon
Railways of the World (2009) is the new edition of the base game for Eagle Games' popular Railways of the World series, first published as Railways of the World in 2005. It reimplements the original game with several improvements.
Revisit the early days of the Age of Steam as you begin with a locomotive (the venerable John Bull, the first locomotive to run in North America) and a vision (your Tycoon "mission" card). From there, build your budding railroad network into a vast empire. Connect New York to Chicago, earn the most money, develop bigger and faster locomotives and maybe even span North America and build the Transcontinental Railway!
Medina 54% [ 21 ]
Railroad Tycoon 46% [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 39
Medina
De spelers zijn nederige sjeiks die door de Kalief zijn ontboden om in de woestijn een nieuwe hoofdstad te bouwen. Vanaf het begin beconcurreren zij elkaar dan ook om de macht in de snelgroeiende stad. Iedere speler begint met een zelfde aantal bouwstukken. Er wordt al gauw overal gebouwd. Er verrijzen indrukwekkende paleizen met uitgebreide stallen om de kamelen van rijke handelskaravanen te verzorgen. Rondom bouwt men aan de stadsmuur, die door vier poorten wordt onderbroken. In de nauwe straatjes tussen de paleizen ontstaat al snel een kashba: de traditionele markt, die handel en voorspoed zal brengen omdat zij stedelingen aantrekt. Wie aan de stadsmuur bouwt, kan als torenwachter worden aangesteld, en wie op tijd een paleis betrekt krijgt in ieder geval een redelijke score. Maar als je langer wacht, krijg je misschien veel meer punten… of juist niet? De slimste bouwer mag zich na afloop Prins van Medina noemen!
Railroad Tycoon
Railways of the World (2009) is the new edition of the base game for Eagle Games' popular Railways of the World series, first published as Railways of the World in 2005. It reimplements the original game with several improvements.
Revisit the early days of the Age of Steam as you begin with a locomotive (the venerable John Bull, the first locomotive to run in North America) and a vision (your Tycoon "mission" card). From there, build your budding railroad network into a vast empire. Connect New York to Chicago, earn the most money, develop bigger and faster locomotives and maybe even span North America and build the Transcontinental Railway!
Laatst gewijzigd door ditterio op do 08 aug 2013, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Re: WK Bordspelmania II 16e finale 6
Absoluut Railroad Tycoon! Die komt hier nog elk jaar meerdere keren op tafel.
- Dierik
- Erelid
Fantastisch spel inderdaad, vooral met volle bezetting!pleunie.william schreef:Absoluut Railroad Tycoon! Die komt hier nog elk jaar meerdere keren op tafel.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Wederom geen stem van mij. Medina vind ik absoluut niet mijn ding en railroad tycoon heb ik nog niet gespeeld maar lijkt me ook niet zo wauw te zijn
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Ik denk dat ik Railroad Tycoon wel leuk zou vinden, maar heb het nog niet gespeeld dus weet het niet zeker. En Medina vind ik echt niet leuk. Geen stem (dat is nu 4 uit 6 waarin ik niet stem... zorgwekkend?)
- rober
- Standaard moderator
Medina vind ik ver uit de leukste van deze twee.
En ook de mooiste.
En tevens de lekkerste en maakt de beste muziek.

En ook de mooiste.
En tevens de lekkerste en maakt de beste muziek.

All is fair in love, war and Carcassonne

- ditterio
- Grote Dalmuti
- Contacteer:
Ik heb enkel Medina gespeeld. Dat spel is oké. Niet super, maar zeker ook niet slecht. Leuk als je houdt van abstracte spellen.
-
wolvers
- Professor Pimpel
Medina,
Er zit meer in dan op het eerste zicht lijkt.
Er zit meer in dan op het eerste zicht lijkt.
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
+1rober schreef:Medina vind ik ver uit de leukste van deze twee.
En ook de mooiste.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Voor deze medina wil ik wel een stemmetje uitbrengenrober schreef:Medina vind ik ver uit de leukste van deze twee.
En ook de mooiste.
En tevens de lekkerste en maakt de beste muziek.![]()
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Ik vind het anders maar een egoistisch tiepje... "Alleen voor mij".
Daar moet je geen cooperatief spel mee spelen zeker.
- rober
- Standaard moderator
Ach, als je de rest hoort, snap je wel waarom.Mac-S schreef:Ik vind het anders maar een egoistisch tiepje... "Alleen voor mij".
En Medina is dan ook geen coöp.
All is fair in love, war and Carcassonne

- ditterio
- Grote Dalmuti
- Contacteer:
Medina verslaat Railroad Tycoon!