Battle of Westeros
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
-
DieterVl
- PIONier
Battle of Westeros
enkele maanden geleden heb ik me dit spel aangekocht en ik ben er ontzettend tevreden mee. Ik vroeg me af wat andere spelers hun bevindingen zijn van het spel op zich, uitbreidingen en in vergelijking met bv. Battlelore
-
Evert-Urk
- Meeple
Re: Battle of Westeros
Ik ken het spel, en het is inderdaad geweldig leuk.
Heb het een keer gespeeld en het is een van de betere strategie spellen
Heb het een keer gespeeld en het is een van de betere strategie spellen
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Ik heb zelf alleen ervaring met BattleLore en Memoir 44 (vergelijkbaar systeem als BattleLore) en vind die spellen lekker spelen. Maar ik kan het dus niet vergelijken met Battles of Westeros.
Ik ben erg benieuwd hoe anderen deze titels vergelijken en of iemand in de buurt van Rosmalen dit spel heeft om het eens te kunnen spelen.
Ik ben erg benieuwd hoe anderen deze titels vergelijken en of iemand in de buurt van Rosmalen dit spel heeft om het eens te kunnen spelen.

-
Timonneke
- Grote Dienaar
Ik heb het net gekocht, maar zou het zo fijn vinden als ergens op het net een samenvatting te vinden is van de regels. Het regelboek is mij te uitgebreid en kan volgens mij veel korter en bondiger. Op bgg kan ik het niet vinden. Kan iemand mij eraan helpen?
-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Westeros heb ik nooit gespeeld.
Het schijnt veel op Battlelore te lijken wat mij nooit echt super bevallen is,
voornamelijk door de fantasy elementen.
Memoir'44 is mijn favoriet onder deze spellen (en eigenlijk onder alle spellen).
Het speelt sneller dan Battlelore, heeft meer en (naar mijn idee) betere uitbreidingen en
ik ken meer mensen die dit spel spelen.
Dat laatste is toch vrij belangrijk bij een spel als dit merk ik
Het schijnt veel op Battlelore te lijken wat mij nooit echt super bevallen is,
voornamelijk door de fantasy elementen.
Memoir'44 is mijn favoriet onder deze spellen (en eigenlijk onder alle spellen).
Het speelt sneller dan Battlelore, heeft meer en (naar mijn idee) betere uitbreidingen en
ik ken meer mensen die dit spel spelen.
Dat laatste is toch vrij belangrijk bij een spel als dit merk ik
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
-
Skallagrim
- Veenboer
Een goed overzicht van de rules samengevat op A4:
http://boardgamegeek.com/filepage/57543 ... es-summary
Ik heb zelf BoW en ook Memoir44 gespeeld. Ik las ook de rules van Battlecry en Command&Colours en zag die spellen op conventies enz gespeeld worden.
Wat ik een enorme verbetering vind aan BoW in vergelijking met bovengenoemde spellen is
dat er gebruikt gemaakt wordt van een 'zone of command' van je aanvoerders en niet van vaste zones (zoals centre, right or left). Dit maakt dat er minder geluk met de kaartjes gemoeid is en er meer ruimte is voor tactiek! Dit wordt nog eens versterkt door het gebruik van flexibele order tokens waarmee je ook de units kunt aanvoeren die niet onder een zone van je aanvoerders vallen.
Andere coole verbeteringen:
* Je aanvoerders en troepen hebben unieke eigenschappen.
* Alle units worden gebruikt en worden belangrijk dankzij het systeem van activaties
* Flanking en pinnen zijn belangrijke tactische elementen in dit spel
* Er is een merkbaar verschil tussen lichte troepen en zware troepen, tussen cavalerie en infanterie, tussen lichte cavalerie en zware cavalerie... dankzij het ranking systeem
* Troepen die meer dan de helft van hun figuren verliezen worden zwakker
* Moraal speelt een rol, verlies je teveel troepen dan rent je leger weg
* Formaties behouden is een ander belangrijk tactisch element dat in de regels verwerkt zit
* Verschillende afwisselende scenario's
Conclusie : Het voelt echt aan alsof je in een middeleeuwse strijd verwikkelt zit
http://boardgamegeek.com/filepage/57543 ... es-summary
Ik heb zelf BoW en ook Memoir44 gespeeld. Ik las ook de rules van Battlecry en Command&Colours en zag die spellen op conventies enz gespeeld worden.
Wat ik een enorme verbetering vind aan BoW in vergelijking met bovengenoemde spellen is
dat er gebruikt gemaakt wordt van een 'zone of command' van je aanvoerders en niet van vaste zones (zoals centre, right or left). Dit maakt dat er minder geluk met de kaartjes gemoeid is en er meer ruimte is voor tactiek! Dit wordt nog eens versterkt door het gebruik van flexibele order tokens waarmee je ook de units kunt aanvoeren die niet onder een zone van je aanvoerders vallen.
Andere coole verbeteringen:
* Je aanvoerders en troepen hebben unieke eigenschappen.
* Alle units worden gebruikt en worden belangrijk dankzij het systeem van activaties
* Flanking en pinnen zijn belangrijke tactische elementen in dit spel
* Er is een merkbaar verschil tussen lichte troepen en zware troepen, tussen cavalerie en infanterie, tussen lichte cavalerie en zware cavalerie... dankzij het ranking systeem
* Troepen die meer dan de helft van hun figuren verliezen worden zwakker
* Moraal speelt een rol, verlies je teveel troepen dan rent je leger weg
* Formaties behouden is een ander belangrijk tactisch element dat in de regels verwerkt zit
* Verschillende afwisselende scenario's
Conclusie : Het voelt echt aan alsof je in een middeleeuwse strijd verwikkelt zit