Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Beste Menschen, heeft iemand hier dit spel al mogen spelen, en zo ja wat zijn je bevindingen hierover.
Het lijkt me in eerste instantie een alleraardigst spel, vooral ook omdat ik star wars wel dig... Maar ik zie hier weinig over op dit forum terwijl bgg er vol mee staat. misschien een te ameritrash achtig spel?
Wie kan mij zijn ervaringen met dit spel vertellen??
Ik heb twee proefpotjes gespeeld met de simpele startregels. Ik vond dit een leuke ‘dog fight’ in de stijl van Wings of War. Positiespel, outguessing, elkaar te slim af zijn, mazzel hebben, het zit er allemaal in. Het wordt tijd om de rest van de regels te verkennen.
Zelf ben ik absoluut geen liefhebber van Wings of War, maar Star Wars vind ik echt leuk en niet enkel voor het thema. De wapen upgrades en karakters voegen een meerwaarde toe.
Erwin schreef:Ik heb twee proefpotjes gespeeld met de simpele startregels. Ik vond dit een leuke ‘dog fight’ in de stijl van Wings of War. Positiespel, outguessing, elkaar te slim af zijn, mazzel hebben, het zit er allemaal in. Het wordt tijd om de rest van de regels te verkennen.
Groetjes, Erwin the Hutt
Ik sluit me bij Erwin (the Hutt) aan, ook 2 potjes gespeeld en er zit toch zeker veel in.
Deze zal bij mij ook nog wel vaker op tafel komen.
Ik ben benieuwd naar het verschil tussen Wings of War en de Star Wars variant. Zo op het eerste oog had ik niet eens door dat het meer dan het thema verschilt...
Tjoek schreef:Ik ben benieuwd naar het verschil tussen Wings of War en de Star Wars variant. Zo op het eerste oog had ik niet eens door dat het meer dan het thema verschilt...
Het is echt maf maar in de wings of war thematic vond ik dit spel helemaal niet interessant, terwijl nu het zo''n mooie star wars minitures heeft, het opeens mijn aandacht heeft gekregen.
Ik zag trouwens dat de aluminium falcon net zo duur is als de basis doos . NICE!! hij is wel een flink stuk groter dan de andere modellen alhoewel de slave 1 er ook erg nice uit ziet!?
Zo dan, een 2 maanden later en ik heb het spel reeds een aantal maal gespeeld, denk dat ik rond de 20 plays zit op het moment. En dat kan omdat het zo lekker vlot weg speelt. Alhoewel als je het met meer schepen gaat spelen (voor de 100 punten) het even kan duren. Maar dat maakt het spel er wel leuker op. Voornamelijk geld de regel bij het spel dat met meer schepen het interessanter wordt welke manoeuvres je uitkiest omdat er veel meer kans is om mensen te blokken.
Zo heb ik met 100 punten potjes het meeste plezier beleefd. vooral de Y-wing is een gaaf schip voor de rebels. Daar hangt voor de imperial kant de super agile Tie interceptor tegenover met de boost action en een mooie modificatie wordt dit een top schip. Ik kan niet wachten tot ik de 2 grote schip uitbreidingen mag toevoegen, deze hebben nog speciale op ieder schip te plaatsen modifications... Zoveel mogelijkheden... zo weinig tijd.
Zijn er nog mensen met positieve ervaringen met dit spel en die deze willen delen in de groep?
Na het zien van de tabletop aflevering waarin ze x-wing spelen is ook mijn interesse gewekt. Ik heb een basis doos besteld maar ben me er van bewust dat het pas echt leuk wordt wanneer je meer schepen toevoegt. Hebben mensen misschien nog tips hoe ik een leuke gebalanceerde set samen stel? Ik wil graag 100-punten spelletjes kunnen spelen en wil sowieso de millennium falcon en een tie advanced (Darth Vader! Han Solo! Chewbacca!). Welke schepen raden jullie aan? En in wat voor hoeveelheden?
Ojee... dit wordt vast een dure grap.
Haha, de tie-advanced vind ik 1 van de minste schepen aan de imperial kant. de interceptor is een veel betere keuze, de boost ability voegt meer toe mijns inziens. en ik zou als je de millenium falcon wilt gebruiken toch ook wel een slave-1 op de kop tikken. mooie balans .
Maar voordat je over uitbreidingen gaat denken zou ik eerst het basisspel een aantal keren spelen, om te kijken of je het ook wel leuk vind .
Ha ja ik las ook al dat die tie advanced in verhouding te duur is in punten, maarja, ik moet wel met darth vader kunnen spelen natuurlijk.
Slave-1 wil ik wel, maar is weer zo prijzig bij elkaar...
Ik moet inderdaad eerst maar eens kijken wat ik van de basisset vind. Duurt nog even voordat die er is dus wilde vast om tips vragen. Voorpret, zeg maar.
gewoon wachten totdat de Star Trek versie van dit spel in NL aan komt, die kan je tenminste vanuit thematisch oogpunt met bv z'n drieën spelen (iedereen z'n eigen volk).
En speciaal voor Paul: de de modellen van de Star Trek versie zijn echt mooi
kezuskrijst schreef:gewoon wachten totdat de Star Trek versie van dit spel in NL aan komt, die kan je tenminste vanuit thematisch oogpunt met bv z'n drieën spelen (iedereen z'n eigen volk).
Star Trekversie? Oeh! Dat heb ik gemist. Mooi, dan hoef ik ook niet meer te twijfelen over de aankoop van een Star Warsversie en wacht ik op Star Trek
kezuskrijst schreef:gewoon wachten totdat de Star Trek versie van dit spel in NL aan komt, die kan je tenminste vanuit thematisch oogpunt met bv z'n drieën spelen (iedereen z'n eigen volk).
Star Trekversie? Oeh! Dat heb ik gemist. Mooi, dan hoef ik ook niet meer te twijfelen over de aankoop van een Star Warsversie en wacht ik op Star Trek
Ach ja, iedereen heeft natuurlijk het recht om het fout te hebben