Vuelta 2013

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Vuelta 2013

Bericht door Mac-S »

In het Tour de France-topic werd geopperd om ook bij de Vuelta weer een pool te spelen op http://www.sportpools.net

Deze derde grote ronde van het jaar start over een week, dus dan wordt het nu tijd om je team te gaan samenstellen!

We maken weer een prijzenpot van GeekGold en weet ik wat nog meer. GeekGold kun je overmaken naar gebruiker Bordspelmania, andere prijzen kun je aanmelden in dit topic.

Als je nog niet eerder hebt meegespeeld op Sportpools, het is gelukkig niet moeilijk en je hoeft alleen maar aan het begin van de ronde je team samen te stellen. Er zijn geen wissels. Nadat je je hebt aangemeld op de site van Sportpools, moet je je ook nog aanmelden bij de subleague "Bordspelmania", het wachtwoord hiervoor is "bordspel".
De uitgebreide spelregels vind je uiteraard op die site, een korte samenvatting kun je nalezen in het Tour-topic.
Mac-S
Genius

Re: Vuelta 2013

Bericht door Mac-S »

Zoals we de laatste jaren gewend zijn, kent de Vuelta een lastig parcours met veel aankomsten bergop. Wel zijn de etappes over het algemeen kort. Er zijn maar weinig etappes waarin de sprinters aan hun trekken zullen komen.
Bekijk het hele parcours op de officiële Vuelta-site.

Het deelnemersveld is bepaald niet misselijk. De nummers twee en drie van vorig jaar, Valverde en Rodriguez, doen ook dit jaar weer een gooi naar de eindzege. Maar zijn zij niet te vermoeid na een zware Tour?
Dezelfde vraag kunnen we ook stellen met betrekking tot de Nederlandse Tour-helden Mollema, Ten Dam en Poels. Bij de Belgen zal het vooral uitkijken zijn naar Thomas de Gendt en Jelle Vanendert.
Giro-winnaar Nibali komt naar Spanje om zijn vorm aan te scherpen voor de WK, gaat hij ook een gooi doen naar de winst in de Vuelta (die hij in 2010 ook al eens won)? Dan zijn er de revelaties van diezelfde Giro, Betancur en Majka. Kunnen zij wederom met de besten mee?
En de nummer twee van de Giro, de Colombiaan Uran, is ook van de partij, en hij heeft zijn land- en ploeggenoot Henao aan zijn zijde. Wie van de twee zal de kopman zijn?
Tenslotte zijn er nog een aantal toppers op leeftijd die tot nu toe een matig seizoen hebben: Samuel Sanchez en Ivan Basso. Wat kunnen zij?

Vanwege de al genoemde beperkte kansen voor sprinters, zullen er dan ook weinig snelle mannen aan de start staan. Theo Bos gaat (als hij tijdig hersteld is van zijn zitvlak-klachten) proberen zijn eerste ritzege in een grote ronde binnen te halen. Enkele andere namen die al bekend zijn, zijn Greg Henderson, Michael Matthews, Adrien Petit, Barry Markus en Gianni Meersman.
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Heb toch het idee dat er weinig interesse is hiervoor als ik het zo merk. Moet ook zeggen dat ik het nu ontzettend druk heb met mijn werk, dus eigenlijk geen enkele aandacht kan bieden hieraan.
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Zal komende week wel een lijst met renners invullen, maakt de race toch iets spannender.
larsje86
Hazelnoot Ridder

Bericht door larsje86 »

ik doe mee, maar die prijzen laat ik wel aan de rest over, aangezien ik niet bijdraag!

Maar succes ik ga eens bekijken wie er mee doen haha!
Afbeelding
Mac-S
Genius

Bericht door Mac-S »

Willy the Kid schreef:Heb toch het idee dat er weinig interesse is hiervoor als ik het zo merk.
Ach ja, de Vuelta is natuurlijk minder aansprekend dan de Tour. Voor de Nederlandse tv lijkt het wel helemaal niet te bestaan, gelukkig kunnen we Sporza kijken.

Ik heb in elk geval 50 GG in de prijzenpot gedaan, en als we meer dan 10 deelnemers halen dan doe ik er nog eens 50 bij.
larsje86
Hazelnoot Ridder

Bericht door larsje86 »

Team is klaar.... heb me niet echt goed ingelezen, dus zal wel een paar lompe uit vorm zijnde renners gekozen hebben haha!

Nibali dus niet, want ik vertrouw hem niet na de ronde van Polen was niet goed genoeg....
Afbeelding
Oxyligen
Regenmaker

Bericht door Oxyligen »

Ik probeer ook nog op tijd een team samen te stellen.
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ook ik hoop deze week nog een team samen te stellen. Ik ga ook even boven in de kast kijken of ik een spel ter beschikking kan stellen.
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

Ik ben ook begonnen aan het samenstellen van mijn team. Mijn prijzengeld van de Tour (125 gg) moet nog ergens staan als prijzengeld voor de Vuelta.
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik heb vandaag mijn team samengesteld. Vond het een stuk lastiger dan bij de Tour de France, dus wellicht dat er nog wat last minute wijzigingen gaan plaatsvinden.

Graag stel ik mijn exemplaar van Ghooost! ter beschikking voor de pool.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Lastig dit keer was het lastig om een team samen te stellen. Ik heb helaas geen bgg-gold om in te leggen.
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Teampje gemaakt!
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Zonder veel na te denken ook wat ingevuld, we zien wel welke plek we stranden :D
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Ik lees net dat Theo Bos niet gaat starten. Zonde.