Essen 2013 - What's your budget? en andere ...

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Essen - What's your budget?

Bericht door vdbmalmsteen »

Legolias schreef:
The Iced One schreef:Ik heb ook al gehoord dat de prijzen naarmate de beurs vordert sterk dalen. Ik ben van plan zondag te gaan, iemand die de dagen kan vergelijken?
Vorig jaar stuntte AEG op zondag met de prijzen. Anders moest het allemaal naar Amerika verscheepd worden. Ook queen games werd in de loop van de dagen goedkoper. Nadeel is natuurlijk wel dat veel hype spellen op zondag zijn uitverkocht.
Ik ga ook de zondag. In beide gevallen is het voor het budget. Of sommige zaken zijn goedkoper of ze zijn er niet meer. :lol:
Afbeelding

Labels:
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

vdbmalmsteen schreef:
Legolias schreef:
The Iced One schreef:Ik heb ook al gehoord dat de prijzen naarmate de beurs vordert sterk dalen. Ik ben van plan zondag te gaan, iemand die de dagen kan vergelijken?
Vorig jaar stuntte AEG op zondag met de prijzen. Anders moest het allemaal naar Amerika verscheepd worden. Ook queen games werd in de loop van de dagen goedkoper. Nadeel is natuurlijk wel dat veel hype spellen op zondag zijn uitverkocht.
Ik ga ook de zondag. In beide gevallen is het voor het budget. Of sommige zaken zijn goedkoper of ze zijn er niet meer. :lol:
Sorry als je het al eerder had gezegd, maar hoeveel dagen ga je?
Als je ook wat wil spelen kan ik je aanraden om ook (vooral) donderdag en vrijdag te gaan. Het weekend is het daar extreem druk en kun je amper nog plek vinden. Er schijnen meer speeltafels te zijn dit jaar, maar het bezoekersaantal stijgt ook elk jaar, dus die zullen alsnog continu bezet zijn.
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Robertopellizini schreef:
vdbmalmsteen schreef:
Legolias schreef:
Als je ook wat wil spelen kan ik je aanraden om ook (vooral) donderdag en vrijdag te gaan. Het weekend is het daar extreem druk en kun je amper nog plek vinden. Er schijnen meer speeltafels te zijn dit jaar, maar het bezoekersaantal stijgt ook elk jaar, dus die zullen alsnog continu bezet zijn.
Daar ben ik het weer niet helemaal mee eens. Vorig jaar waren bij de beste spellen de tafels op donderdag en vrijdag allemaal bezet, bij Rebel.pl bijvoorbeeld stonden ze 3 rijen dik naar The Cave te kijken. Pas op zaterdag en zondag kwam er meer ruimte om te spelen, en stonden er zelfs tafels leeg. De drukte was er nog wel, maar meer verplaatst naar de spellen voor gezinnen met kinderen, zoals Haba enz.
Everybody has the right to play...
Legolias
Professor Pimpel

Bericht door Legolias »

Mijn ervaring is dat de drukte per dag ook varieert per jaar. Dat is deels afhankelijk van hoe de vakanties vallen.
Heel grof gezegd is het op donderdag het drukst bij de veelspelerspellen en zie je veel mensen met stapels spellen door de hallen lopen. Dan worden de kickstarters en andere hype spellen snel gescoord door de veelspelers. De sfeer kan dan soms wat koortsachtig zijn :roll: .
Vrijdag heeft voor een deel hetzelfde beeld. Alleen is iedereen wat rustiger: de belangrijkste aankopen zijn gedaan.
Zaterdag en zondag zijn vaak een stuk drukker met veel meer Duitse gezinnen die een dagje uit zijn.
Verder heb ik ook gemerkt dat je het eerste uur na opening redelijk goed terecht kunt bij de stands die het verst van de ingang afliggen. Dan is het daar nog relatief rustig. Alle dagen wordt het na vieren rustiger en schuif je gemakkelijker aan bij een tafel.
kimm
Party Animal

Bericht door kimm »

Ik heb ook de indruk dat de drukte elk jaar verschilt .
Mijn voorkeursdagen zijn wel donderdag en vrijdag dit merendeels omdat er vaak dingen al ver uitverkocht zijn na die eerste beursdag. Dit jaar zal het op zaterdag zijn aangezien de kindjes schoolplichtig zijn en ik dus niet zo rapkes tussen de schooluren over en weer kan zijn. Dus zaterdag een babysit inschakelen voor de kleinsten om dan met de oudste van 8 naar de beurs te gaan. Het budget hangt bij mij meestal rond de 100 tot 150 euro. Vorig jaar had ik daar een 11 tal spellen voor , waaronder enkele oudere die mij nog geen tien euro koste. :)

Ik ben eens benieuwd voor dit jaar .
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Re: Essen 2013 - What's your budget?

Bericht door Bart »

Ook vorig jaar gaven forumgebruikers ons informatie over hun ingediende begroting:
wat is jouw budget voor Spiel??
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Meer dan naar het budget ben ik benieuwd naar wat er voor welke prijs gekocht is. Dus als de aanwezigen ons daarover willen informeren, kunnen de zondaggangers gericht gaan zoeken 8)
Zoals gezegd hoop ik vooral wat oude pareltjes te scoren voor een appel en een ei. Vandaar dat ik het niet erg vind dat op zondag de hype-spellen al uitverkocht zijn, maar de uitgevers hun andere spellen toch nog kwijt willen om te vermijden dat ze terug verscheept moeten worden. :)
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Mijn eerste keer Essen. Ik ben bang dat ik veel teveel ga kopen. Ik zie zoveel leuks voorbij komen in de Essen release lijsten. Ik heb al Crossroads en Rampage gepreorded. Dungeon Petz uitbreiding ga ik preorderen als die te preorden is. Verder veel teveel geld uitgeven denk ik :mrgreen:
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Xildur schreef:Mijn eerste keer Essen. Ik ben bang dat ik veel teveel ga kopen. Ik zie zoveel leuks voorbij komen in de Essen release lijsten. Ik heb al Crossroads en Rampage gepreorded. Dungeon Petz uitbreiding ga ik preorderen als die te preorden is. Verder veel teveel geld uitgeven denk ik :mrgreen:
Om je een beetje voor een bankroet te behoeden, kun je het geld bij mij in bewaring geven. Elke keer als je dan een spel wilt kopen, moet je mij overtuigen dat je het écht nodig hebt. Als je dat lukt, krijg je een goedkeuringsbonnetje en het geld om het te kopen.
Deal?
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

rober schreef:
Xildur schreef:Mijn eerste keer Essen. Ik ben bang dat ik veel teveel ga kopen. Ik zie zoveel leuks voorbij komen in de Essen release lijsten. Ik heb al Crossroads en Rampage gepreorded. Dungeon Petz uitbreiding ga ik preorderen als die te preorden is. Verder veel teveel geld uitgeven denk ik :mrgreen:
Om je een beetje voor een bankroet te behoeden, kun je het geld bij mij in bewaring geven. Elke keer als je dan een spel wilt kopen, moet je mij overtuigen dat je het écht nodig hebt. Als je dat lukt, krijg je een goedkeuringsbonnetje en het geld om het te kopen.
Deal?
:mrgreen:

Bankroet zal het niet worden. Gelukkig gaat vriendinlief mee, dus moet al iemand overtuigen. E alsof jij niet hetzelfde van plan bent als ik :wink:
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Xildur schreef:
rober schreef:
Deal?
:mrgreen:

Bankroet zal het niet worden. Gelukkig gaat vriendinlief mee, dus moet al iemand overtuigen. E alsof jij niet hetzelfde van plan bent als ik :wink:
Jammer. Ik wilde het wat makkelijker voor je maken. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door rober op zo 08 sep 2013, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
roel40
Jakkiebak!

Bericht door roel40 »

Drie jaar op rij nu geweest,

steeds met zo'n 15 spellen thuisgekomen, twee nieuwe, en de rest kostte gemiddeld circa 10 euro.... dus tussen de 150 en 200 euro geven we in Essen uit....
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!

Bericht door vdbmalmsteen »

Robertopellizini schreef:
vdbmalmsteen schreef:
Legolias schreef:
Ik ga dus alleen op zondag. Er is niet veel aan te kiezen, dus we zien wel wat het wordt.
Er zijn er blijkbaar toch een aantal die dit jaar voor het eerst gaan. Dan zal ik toch niet de enige zijn die overrompeld zal zijn. :)
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Nu ik dit allemaal lees begint het weer te kriebelen :P. Voor mij zou het ook de eerste keer Essen worden maar door tentamens donderdag en vrijdag lukt het in elk geval niet met gratis week OV. Nu maar hopen dat ik zondag iemand mee weet te krijgen en dan maar wat geld neertellen voor vervoer.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

maxitaxi777 schreef:Nu ik dit allemaal lees begint het weer te kriebelen :P. Voor mij zou het ook de eerste keer Essen worden maar door tentamens donderdag en vrijdag lukt het in elk geval niet met gratis week OV. Nu maar hopen dat ik zondag iemand mee weet te krijgen en dan maar wat geld neertellen voor vervoer.
Via een oproep op BSM vind je vast een paar lifters om de kosten te drukken.