Essen 2013 - What's your budget? en andere ...

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Essen 2013 - What's your budget?

Bericht door maxitaxi777 »

Erwin schreef:
maxitaxi777 schreef:Nu ik dit allemaal lees begint het weer te kriebelen :P. Voor mij zou het ook de eerste keer Essen worden maar door tentamens donderdag en vrijdag lukt het in elk geval niet met gratis week OV. Nu maar hopen dat ik zondag iemand mee weet te krijgen en dan maar wat geld neertellen voor vervoer.
Via een oproep op BSM vind je vast een paar lifters om de kosten te drukken.
Zeker iets om naar te kijken :), alleen moet nog even afwachten of een vriend mee wil, want zonder een bekende gaan vind ik toch minder leuk.

Labels:
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

rober schreef:
Xildur schreef:Mijn eerste keer Essen. Ik ben bang dat ik veel teveel ga kopen. Ik zie zoveel leuks voorbij komen in de Essen release lijsten. Ik heb al Crossroads en Rampage gepreorded. Dungeon Petz uitbreiding ga ik preorderen als die te preorden is. Verder veel teveel geld uitgeven denk ik :mrgreen:
Om je een beetje voor een bankroet te behoeden, kun je het geld bij mij in bewaring geven. Elke keer als je dan een spel wilt kopen, moet je mij overtuigen dat je het écht nodig hebt. Als je dat lukt, krijg je een goedkeuringsbonnetje en het geld om het te kopen.
Deal?
Of je gaat gewoon demonstreren voor een niet nader te noemen Nederlandse uitgever, dat werkt toch ook goed of niet Robèr? :wink:
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Dierik schreef:
rober schreef:
Xildur schreef:Mijn eerste keer Essen. Ik ben bang dat ik veel teveel ga kopen. Ik zie zoveel leuks voorbij komen in de Essen release lijsten. Ik heb al Crossroads en Rampage gepreorded. Dungeon Petz uitbreiding ga ik preorderen als die te preorden is. Verder veel teveel geld uitgeven denk ik :mrgreen:
Om je een beetje voor een bankroet te behoeden, kun je het geld bij mij in bewaring geven. Elke keer als je dan een spel wilt kopen, moet je mij overtuigen dat je het écht nodig hebt. Als je dat lukt, krijg je een goedkeuringsbonnetje en het geld om het te kopen.
Deal?
Of je gaat gewoon demonstreren voor een niet nader te noemen Nederlandse uitgever, dat werkt toch ook goed of niet Robèr? :wink:
Geen idee waar je het over hebt...... :o :shock: :oops: :crazy: :angel:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

rober schreef:Geen idee waar je het over hebt...... :o :shock: :oops: :crazy: :angel:
Wie ben je dit jaar? Een evil warlock of een aan de stoomfluit trekkende machinist?
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Erwin schreef:
rober schreef:Geen idee waar je het over hebt...... :o :shock: :oops: :crazy: :angel:
Wie ben je dit jaar? Een evil warlock of een aan de stoomfluit trekkende machinist?
Ik denk dat het wel weer het "manusje-van-alles" zal worden, maar als ik écht moet kiezen, dan ga ik natuurlijk voor het trekken aan de stoomfluit. :mrgreen:
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Dierik schreef:
rober schreef:
Deal?
:mrgreen:

Ik wil eerst het eens ervaren als bezoeker.
Afbeelding
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!

Re: Essen 2013 - What's your budget? en andere ...

Bericht door vdbmalmsteen »

Beginnersvraagjes dus :)

Ik ga op zondag dus dat kan misschien iets uitmaken voor je antwoord op mijn vragen:

Sommige uitgevers organiseren pre-orders. Gaan ze op de beurs nog onder die prijs bvb op zondag of zal dat niet gebeuren?

Brengen uitgevers ook nog oudere spellen mee? Enzo ja, kosten die dan minder daar of kan je ze goedkoper vinden bij de grote spellenwinkels die daar staan?

Krijg je kortingen op die oudjes als je een nieuw spel bij een uitgever koopt?
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

vdbmalmsteen schreef:Sommige uitgevers organiseren pre-orders. Gaan ze op de beurs nog onder die prijs bvb op zondag of zal dat niet gebeuren?

Brengen uitgevers ook nog oudere spellen mee? Enzo ja, kosten die dan minder daar of kan je ze goedkoper vinden bij de grote spellenwinkels die daar staan?

Krijg je kortingen op die oudjes als je een nieuw spel bij een uitgever koopt?
Pre-orders... geen idee. Ik pre-order zelf vrijwel nooit iets, dus let niet zo op die prijzen. En het is al jaren geleden dat ik op zondag op Spiel ben geweest, dus daar heb ik ook al weinig ervaring mee.

Oudere spellen... veel kleinere / overzeese uitgevers hebben niet de capaciteit om dat mee te nemen. De grote Duitse uitgevers verkopen zelf niets (behalve Queen Games).
De uitgevers die wel oudere spellen bij zich hebben, verkopen die vaak wel met korting. Tevens kun je bij sommige verkoopstands ook oudere spellen goedkoop vinden.
Extra kortingsacties hebben sommige wel en andere niet. Ligt er dus net aan wat je zoekt of je nog leuke deals kunt scoren...
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Mij idee: (of het helemaal klopt weet ik niet)

Pre-orders (de hotste en nieuwste spellen) zijn het hele weekend vaste prijs en/of uitverkocht.

Uitgevers die oude spellen meenemen? Nee tot zelden.
Goedkoper of een deal met een oud en een nieuw spel?
Als ze er zijn -> ja, soms, alleen als je erover gaat praten/onderhandelen.

De beste koopjes haal je bij 'winkeliers' die met kun kramen verkoopwaar staan, en/of bij de 2e hands kramen, maar ook die vragen soms best veel voor een oude 2e hands...
Everybody has the right to play...
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!

Bericht door vdbmalmsteen »

Ok, bedankt dat weten we dan ook weer :thumbup:
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Bridget schreef:Uitgevers die oude spellen meenemen? Nee tot zelden.
Queen Games dus wel. En vorig jaar had Cwali ook acties met enkele oudere spellen. Veel andere uitgevers kan ik me inderdaad ook niet herinneren, maar heb er ook niet heel erg op gelet moet ik zeggen.
Maar je zult het vooral van de aanwezige winkeliers moeten hebben.
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Quined neemt ook nog vaak oudere spellen mee tegen aardige prijsjes.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Robertopellizini schreef:Quined neemt ook nog vaak oudere spellen mee tegen aardige prijsjes.
Inderdaad. Wat er op de pre-order pagina staat, staat naar alle waarschijnlijkheid ook straks in de stand staan. En daar zitten een paar oudjes bij voor een leuke prijs.
Afbeelding
Piet
Beheerder

Re: Essen - What's your budget?

Bericht door Piet »

Legolias schreef:Vorig jaar stuntte AEG op zondag met de prijzen. Anders moest het allemaal naar Amerika verscheepd worden. Ook queen games werd in de loop van de dagen goedkoper. Nadeel is natuurlijk wel dat veel hype spellen op zondag zijn uitverkocht.
AEG doet dit al enkele jaren. Bij het einde van de beurs loont het om daar even langs te lopen.
Voor het overige valt het mij op dat de hits van de beurs duurder worden op de laatste dagen. Zo kochten wij ooit 7 Wonders op zondag, 5 euro duurder dan op vrijdag. Enkele weken daarna lag die bij de spellenwinkels een pak goedkoper in de rekken.
elbert
Locomotief

Bericht door elbert »

wordt voor mij de tweede keer dit jaar. Ik spaar speciaal een flink bedrag bij elkaar wat ik van vrienden en bekenden op mijn verjaardag krijg (das al begin juni) verder wordt dat aangevuld met 100 euro om voor sinterklaas (heb kleine kinderen) spellen te kopen. uiteindelijk heb ik 200 tot 250 euro.

Vorig jaar ben ik dus helemaal los gegaan. Kwam uiteindelijk met 28 items thuis. maar dat is inclusief mini's en promo's. Flink uitgepakt met tweedehands titels en een aantal leuke deals kunnen sluiten. twee Haba spellen voor 10, Torres voor 10 en meegedaan met een aantal auctions: Nautilius 1 euro, Exago 5 en Cuba 15 euro en de math trade (ruilhandel)

wat echt loont is om rond te lopen. Veel handelaren concurreren met elkaar met de verschillende spellen. Zo was het dorp voor 27 euro te koop maar ook voor 36. Vorig jaar was ik er alleen op donderdag nu ga ik op zondag.