Ticket to Ride: Nederland?
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
rober
- Standaard moderator
Re: Ticket to Ride: Nederland?
Je mag het bijna hopen inderdaad.Erwin schreef:Het lijkt wel een via 'Photoshop huisvlijt' verzonnen cover.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
terjul
- Burgemeester
Als het idd waar zou zijn, zou ik het heel gaaf vinden en graag aan mijn collectie willen toevoegen 
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Hij staat al in de database hier zie ik.. is het zeker geen hoax?
Everybody has the right to play...
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Of de cover klopt weet ik niet, maar er komt zeker een Benelux set aan.BaSL schreef:Ik geloof alles.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
-
Robertopellizini
- Genius
Deze editie komt met diverse soorten treinen:
- De NS-trein is de meest betrouwbare, en overal eigenlijk te gebruiken.
- De Arriva is iets goedkoper plaatsen, maar slechts op enkele plekken beschikbaar.
- De FYRA is erg goedkoop, maar er is een aardig risico dat je route verwijderd wordt vanwege een defecte trein.
Dan nog wat extra regels:
- Treinreizigers prefereren een zo kort mogelijke route. Als je de snelste route van een routekaart voltooid dan krijg je een bonus. Als je 3 of meer stapjes extra gebruikt, dan beginnen de reizigers te klagen en krijg je minpunten.
- Op sommige gebieden waar maar 1 treinspoor is, is er een tekort aan materieel en kunnen er indien het spoor reeds bezet is, bussen worden ingezet om een route te voltooien. Dat levert je minpunten op voor klagende reizigers, maar soms kan het niet anders.
Varianten:
- Blaadjes op het spoor.
- Molukse treinkaping
- De Arriva is iets goedkoper plaatsen, maar slechts op enkele plekken beschikbaar.
- De FYRA is erg goedkoop, maar er is een aardig risico dat je route verwijderd wordt vanwege een defecte trein.
- Treinreizigers prefereren een zo kort mogelijke route. Als je de snelste route van een routekaart voltooid dan krijg je een bonus. Als je 3 of meer stapjes extra gebruikt, dan beginnen de reizigers te klagen en krijg je minpunten.
- Op sommige gebieden waar maar 1 treinspoor is, is er een tekort aan materieel en kunnen er indien het spoor reeds bezet is, bussen worden ingezet om een route te voltooien. Dat levert je minpunten op voor klagende reizigers, maar soms kan het niet anders.
Varianten:
- Blaadjes op het spoor.
- Molukse treinkaping
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
De reizigers van Koplopers en Dwarsliggers zijn een stuk geduldiger. Reizen van hot naar her, en als ze er zijn, krijg ik nog tevreden punten ook.Robertopellizini schreef: - Treinreizigers prefereren een zo kort mogelijke route. Als je de snelste route van een routekaart voltooid dan krijg je een bonus. Als je 3 of meer stapjes extra gebruikt, dan beginnen de reizigers te klagen en krijg je minpunten.
Everybody has the right to play...
-
missiloon
- Munchkin
Klinkt als een leuk spel! Al komen de voorbeelden uit dit spel me ergens heel bekend voor.....Robertopellizini schreef:Deze editie komt met diverse soorten treinen:
Varianten:
- Blaadjes op het spoor.
- Molukse treinkaping
-
larsje86
- Hazelnoot Ridder
Jammer dat er geen informatie borden in zitten. Hiermee zou je (net als de NS) je tegenstanders (klanten) kunnen misleiden!
Wat meer pest elementen in een bordspel vind ik persoonlijk wel aangenaam!
Wat meer pest elementen in een bordspel vind ik persoonlijk wel aangenaam!

-
Dierik
- Erelid
Er is meer info van DOW: http://www.daysofwonder.com/tickettorid ... nforef=267
Het bord:

De regels: http://cdn1.daysofwonder.com/tickettori ... _rules.pdf
Als nieuwtje lees ik in de regels over de introductie van tolbrugmunten. Elke dubbele route heeft een prijs. De eerste speler die de route legt betaalt aan de bank, de tweede aan de speler die als eerste de route gelegd heeft. Als je munten tekort komt kan er geleend worden bij de bank. Ik ben benieuwd hoe dat gaat spelen.
Het bord:

De regels: http://cdn1.daysofwonder.com/tickettori ... _rules.pdf
Als nieuwtje lees ik in de regels over de introductie van tolbrugmunten. Elke dubbele route heeft een prijs. De eerste speler die de route legt betaalt aan de bank, de tweede aan de speler die als eerste de route gelegd heeft. Als je munten tekort komt kan er geleend worden bij de bank. Ik ben benieuwd hoe dat gaat spelen.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Met de trein naar Terschelling!? Dat is nieuw voor mij...
-
Dierik
- Erelid
Wel een forse prijs trouwens. Voor te bestellen voor EUR 25,00.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Alle map packs hebben die richtprijs... de slimme kopers onder ons gaan hem vast ergens goedkoper op de kop tikken dunkt me.Dierik schreef:Wel een forse prijs trouwens. Voor te bestellen voor EUR 25,00.
Wat mij meer zorgen maakt is dat de speler met de meeste tolburgmunten op het einde van het spel 55 bonuspunten scoort!!!! WTF? lijkt zwaar uit balans te zijn. de runner up krijgt maar liefst 20 punten minder. en dat voor een element in het spel dat niet heel erg te sturen lijkt.
Maar then again, het is wel ticket to ride he
Laatst gewijzigd door 16 Feet Pauly op di 17 sep 2013, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.