Ticket to Ride: Nederland?
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
michielt
- Grote Dienaar
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
aicirtap
- Critico
Re: Ticket to Ride: Nederland?
Jammer alleen dat het geen 2-zijdig bord is. Op de achterkant had bijv. belgie/luxumburg gekund en dus benelux uitbreiding. Denk niet dat ik snel een 1 zijdig uitbreidingsbord zal aanschaffen.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Klopt, liever twee borden voor één prijs maar ach ik koop de uitbreiding toch wel als TTR fan
en dat is natuurlijk precies de bedoeling
.
-
Drekster2001
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: El Duderino
Ja, in de DoW US Store, niet in de EU store.michielt schreef:is het niet 25 US$ ?
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Het spoor loopt nu erg onrealistisch door NL. Hadden ze niet beter naar de NL kaart kunnen kijken en zich daaraan houden?
Amsterdam-Rotterdam rechtstreeks dwars door het Groene Hart? Van Den Haag rechtstreeks naar Middelburg? Lelystad is onlangs wel op Zwolle aangesloten, maar wordt nu met dubbele sporen wel heel erg royaal (en ook nog met Sneek?) verbonden? Waddeneilanden waren nog nooit zo goed bereikbaar.... en ga zo maar door.
Nu lijkt het een willekeurig spelbord met de kaart van NL eronder geschoven.. En dat we scheef op de kaart staan irriteert me ook... Ik sta niet als eerste in de rij om hem aan te schaffen, ik loop nog even zwaaiend voorbij.
Amsterdam-Rotterdam rechtstreeks dwars door het Groene Hart? Van Den Haag rechtstreeks naar Middelburg? Lelystad is onlangs wel op Zwolle aangesloten, maar wordt nu met dubbele sporen wel heel erg royaal (en ook nog met Sneek?) verbonden? Waddeneilanden waren nog nooit zo goed bereikbaar.... en ga zo maar door.
Nu lijkt het een willekeurig spelbord met de kaart van NL eronder geschoven.. En dat we scheef op de kaart staan irriteert me ook... Ik sta niet als eerste in de rij om hem aan te schaffen, ik loop nog even zwaaiend voorbij.
Everybody has the right to play...
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Ik zie hem ook in de EU store, voor 25€Drekster2001 schreef:Ja, in de DoW US Store, niet in de EU store.michielt schreef:is het niet 25 US$ ?
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Dat is op de andere speelborden natuurlijk net zo onrealistisch geweest, alleen nu valt het ons meer op omdat we Nederland veel beter kennen. (Voorbeeld: op de oorspronkelijke USA-kaart liggen Chicago en Duluth op de verkeerde plek)Bridget schreef:Het spoor loopt nu erg onrealistisch door NL. Hadden ze niet beter naar de NL kaart kunnen kijken en zich daaraan houden?
En het is ook nog een enkelzijdige kaart, voor 25 euro kan ik ook een compleet spel kopen. En het is niet dat ik een tekort aan TTR-uitbreidingen heb. En eigenlijk wilde ik helemaal geen uitbreidingen meer.
Maar ja, het chauvinisme is ook sterk...
-
Gregg
- Garnaal
Je krijgt voor de doelkaarten blijkbaar ook wel heel wat punten, waardoor de bonus van 20 meer plots niet zo gek veel lijkt. Het zal toch ook voor heel wat nieuwe afwegingen zorgen. Ga ik langs weg A en geef ik een medespeler van mijn geld of ga ik langs weg B en ben ik zo wat langer onderweg, maar geef ik geen geld aan mijn medespelers. Lijkt me nu wel een leuke keus.16 Feet Pauly schreef:Alle map packs hebben die richtprijs... de slimme kopers onder ons gaan hem vast ergens goedkoper op de kop tikken dunkt me.Dierik schreef:Wel een forse prijs trouwens. Voor te bestellen voor EUR 25,00.
Wat mij meer zorgen maakt is dat de speler met de meeste tolburgmunten op het einde van het spel 55 bonuspunten scoort!!!! WTF? lijkt zwaar uit balans te zijn. de runner up krijgt maar liefst 20 punten minder. en dat voor een element in het spel dat niet heel erg te sturen lijkt.
Maar then again, het is wel ticket to ride hedaar is sowieso weinig aan te sturen
.
-
16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Ja klopt inderdaad die tolwegen brengen zeker meer diepgang en andere mogelijkheden naar het bordGregg schreef:Je krijgt voor de doelkaarten blijkbaar ook wel heel wat punten, waardoor de bonus van 20 meer plots niet zo gek veel lijkt. Het zal toch ook voor heel wat nieuwe afwegingen zorgen. Ga ik langs weg A en geef ik een medespeler van mijn geld of ga ik langs weg B en ben ik zo wat langer onderweg, maar geef ik geen geld aan mijn medespelers. Lijkt me nu wel een leuke keus.16 Feet Pauly schreef:Alle map packs hebben die richtprijs... de slimme kopers onder ons gaan hem vast ergens goedkoper op de kop tikken dunkt me.Dierik schreef:Wel een forse prijs trouwens. Voor te bestellen voor EUR 25,00.
Wat mij meer zorgen maakt is dat de speler met de meeste tolburgmunten op het einde van het spel 55 bonuspunten scoort!!!! WTF? lijkt zwaar uit balans te zijn. de runner up krijgt maar liefst 20 punten minder. en dat voor een element in het spel dat niet heel erg te sturen lijkt.
Maar then again, het is wel ticket to ride hedaar is sowieso weinig aan te sturen
.
En ja wat Mac-s zegt hehe het is wel een kaart van Nederland he
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Maar Ticket to Ride is toch altijd gesitueerd in het begin van de 20e eeuw? Hadden we toen die polders al dan?
Maar ik houd niemand voor de gek, want ik ga deze kaart natuurlijk gewoon kopen.
Maar ik houd niemand voor de gek, want ik ga deze kaart natuurlijk gewoon kopen.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Altijd hetzelfde met die kaarten... moeten we er maar geen land bij maken. Lastige Nederlanders.Peter Hein schreef:Maar Ticket to Ride is toch altijd gesitueerd in het begin van de 20e eeuw? Hadden we toen die polders al dan?