Spellenspektakel - vraag voor beursgangers met kinderen

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door vdbmalmsteen »

Vraagje voor de beursgangers met kinderen:

Spel in Broechem heb ik vorig jarig gedaan en was nu niet echt kindgericht (behalve de kinder spelletjes hoek) en ook bij Essen blijven de kindjes mooi thuis.

Spellenspektakel lijkt me meer kindvriendelijk te zijn. In welke mate hebben jullie hier ervaring mee? Is de beurs te druk om met een kind te doen (5&6 jarige) en hoe is jullie ervaring met het kinderplein. Worden kinderen daar afgezet en gaan ouders naar de rest van de beurs of blijven ouders in buurt. Ik probeer nu gewoon een beeld te krijgen.
Afbeelding

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Behalve incidentele ontmoetingen met 16 Feet Pauly heb ik geen directe ervaring met jonge kinderen op zo’n beurs. Ik heb de indruk dat het kinderplein een afgeschermd gebied is, waar kinderen professioneel worden vermaakt en ‘bewaakt’. Ze waren vorig jaar bijv. erg alert op fotografen, die zonder expliciete toestemming geen foto’s van de kids mochten maken. Ik vond deze afgeschermde, veilige speelplaats een geruststellende gedachte.
Flash
Wu Feng

Re: Spellenspektakel 2013

Bericht door Flash »

Erwin schreef:Behalve incidentele ontmoetingen met 16 Feet Pauly heb ik geen directe ervaring met jonge kinderen op zo’n beurs.
:lol:
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Re: Spellenspektakel 2013

Bericht door Mac-S »

Ik was vorig jaar met mijn kinderen (toen 6 en 9 jaar oud) op het Spellenspektakel. Wij hebben ze echter gewoon meegenomen de beurs rond. Het scheelt dat de oudste al de meeste spellen mee kan spelen, dus die telt al bijna als een volwassene :-)
Voor de jongste hebben we ons wel meer gericht op familiespellen en af en toe een kinderspel/pauze, en af en toe hebben we ons opgesplitst (dan ging mijn vriendin met de jongste op stap om kinderspellen te doen, en ik met de oudste een "gevorderd" spel uitproberen).

Over het kinderplein kan ik dus weinig zeggen... maar er zijn wel genoeg spellen om de jongere spelertjes een dag zoet te houden.
kimm
Party Animal

Re: Spellenspektakel - vraag voor beursgangers met kinderen

Bericht door kimm »

Wij gaan het dit jaar toch ook eens wagen met de kroost. De oudste van 8 is geen probleem maar de twee jongensten van 4 jaar ben ik toch benieuwd naar. Ik hoop toch ook dat er voldoende kindvriendelijkheid is en vooral veel speelplezier en plaats!