Agricola

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

In de 999 nieuwsbrief die zojuist in mijn mailboxje plofte staat het volgende over Agricola:

Binnenkort verschijnt het door jullie lang verwachte spel Agricola. Wij krijgen veel mails met vragen over wat het allemaal inhoudt om een uitgebreid spel als Agricola op de markt te brengen. Daarom geven wij jullie een korte update van de status van dit schitterende spel.

Agricola is internationaal zo populair, dat het spel in 8 verschillende talen wordt gedrukt. Dat houdt in dat 8 landen de vertalingen van de enorme hoeveelheid speelmateriaal op tijd moeten aanleveren, omdat de productie gelijktijdig gebeurt. Onze vertalers zijn hier al een tijdje mee bezig en hebben met veel inzet en oog voor detail een waarlijk fantastisch product gecreerd, dat volledig naar het Nederlands is omgezet.Ook hebben we het spel uitgebreid getest. Daarbij zijn we onduidelijkheden in de spelregels tegengekomen, die uiteraard zijn aangepast. Zo kunnen we jullie een helder Nederlands regelwerk presenteren, dat ervoor zorgt dat niets jullie speelplezier in de weg staat.

Als speciale bonus voor de Nederlandse markt hebben wij een extra setje kaarten gedrukt. Deze doen we in een gelimiteerde oplage van het spel. De eersten onder jullie die het spel meteen aanschaffen, kunnen dus genieten van deze aanvulling op het spel, die nergens anders verkrijgbaar zal zijn. Jullie zien dat we er alles aan doen om het binnenkort verschijnende Agricola de aandacht te geven dat het verdient.

Labels:
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Bart schreef:Je maakt ons wel erg nieuwsgierig.
De top 100 is afgelopen, dus ik heb mijn blogje over mijn shoptherapy geplaatst en nog een extra blogje over wat groot is.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door cymric »

henk.rolleman schreef:Dan wordt je geduld lekker op de proef gesteld :shock: , ik heb hem inmiddels binnen, wel zonder die generaaltjes maar het ziet er prachtig uit! Ik heb over 2 weken vakantie dan ga ik hem eens door spitten. :)
Ehm... ik heb het spel al een paar maanden, hoor :). Of bedoelde je dat niet? Veel succes met 'doorspitten', want zo te horen zul je 't spel ook aan iemand anders moeten uitleggen wil je het spelen, en dat is beslist geen sinecure...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Ehm... ik heb het spel al een paar maanden, hoor :). Of bedoelde je dat niet? Veel succes met 'doorspitten', want zo te horen zul je 't spel ook aan iemand anders moeten uitleggen wil je het spelen, en dat is beslist geen sinecure...
Waar ging dit topic ook alweer over? Da's waar ook, Agricola.

Back to the farm: in een persbericht meldt 999 Games dat het spel "halverwege juli" in de schappen moet liggen.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Op Spielbox.de wordt een "giveaway" rondom Agricolavoor SPIEL 2008 aangekondigd.

Als ik het stukje goed begrijp kan je suggesties doen m.b.t. deze "giveaway" via een e-mail naar Uwe@lookout-games.de

Dus wie een leuk idee heeft :wink:
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Erwin schreef:Back to the farm: in een persbericht meldt 999 Games dat het spel "halverwege juli" in de schappen moet liggen.
Ik kan weer gaan aftellen. Het is wel meer nachtjes slapen dan dat ik had gehoopt!
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Contacteer:

Bericht door henk.rolleman »

Hier zijn de nieuwe stickers van Argicola Uitbreiding uit Spielbox:

Afbeelding

Afbeelding
LeonM
Rooster Booster
Persoonlijke Ondertitel: -

Bericht door LeonM »

Hebben jullie dat Agricola-berichtje op de website van
spellenspeciaalzaak De Spellenhoorn al gelezen?
Het lijkt er op dat Erwin weer gelijk heeft.

(met dank aan Google :D)
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Dat is goed nieuws! Eindelijk een datum om naar uit te kijken.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Gezien het nieuwsbericht op de site van Erwin, heb ik maar vast een exemplaar gereserveerd...
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Lookout-games.de heeft extra info voor degenen die de eerste versie hebben van Agricola en toch willen profiteren van de verbeteringen die gemaakt zijn in de tweede versie die half juli uitkomt. Hieronder noem ik kort samengevat de wijzigingen:

1) 24 Aangepaste kaarten (soms alleen taalkundig, soms ook met "verbeterde" regels. Gratis verkrijgbaar (exclusief portokosten)

2) Het al langer bekende "Z-deck" met 24 extra kaarten. Verkrijgbaar voor EUR 1,00 (exclusief portokosten)

3) De Animeeples (schattige diertjes i.p.v. schijfjes) Verkrijgbaar voor EUR 6,00 (exclusief portokosten)

Meer info op Upgradeset Agricola
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Dierik schreef:Lookout-games.de heeft extra info voor degenen die de eerste versie hebben van Agricola en toch willen profiteren van de verbeteringen die gemaakt zijn in de tweede versie die half juli uitkomt.
De Duitse uitgave van "versie II" is al een klein weekje verkrijgbaar.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Om het wachten wat draaglijker te maken :wink:

Uwe Roserberg geeft een interview aan cliquenabend.de, terwijl hij daarbij een aantal nieuwe kaarten en de animeeples laat zien.
Stoffel
Professor Pimpel

Bericht door Stoffel »

Ondertussen is de Engelse pre-order versie van Z-man games uitgeleverd in Belgi.
Ik had een pre-order gedaan want toen was er nog geen sprake van een Nederlandse versie. Vandaag dus in de bus.... Nu nog tijd vinden om te spelen :?
Ik kijk er in ieder geval al naar uit na het lange wachten
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

http://www.999games.nl/nieuws/08-07-200 ... e-agricola

Niet dat ik zaterdag direct tijd heb om 'm te proberen, maar ik heb 'm bij de Dobbelsteen in Den Bosch gereserveerd en ga 'm zaterdag gelijk maar ophalen.
Plaats reactie