Keltis - Spiel des Jahres 2008
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Boes
- Garnaal
Keltis - Spiel des Jahres 2008
Nu ja, dat is 'm geworden, Keltis. Schijnt een van de spannendste uitslagen sinds jaren te zijn geweest maar Dhr. Knizia heeft zijn prijs binnen (eh 2 stuks want ook de kindereditie is voor hem). Gefeliciteerd!
Labels:
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
-
Dierik
- Erelid
Re: Keltis - Spiel des Jahres 2008
Ik moet het spel toch maar eens spelen. Zeker na de positieve recensie op spellengekBoes schreef:Nu ja, dat is 'm geworden, Keltis. Schijnt een van de spannendste uitslagen sinds jaren te zijn geweest maar Dhr. Knizia heeft zijn prijs binnen (eh 2 stuks want ook de kindereditie is voor hem). Gefeliciteerd!
-
henk.rolleman
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Nou Dierik, we zetten hem wel op ons to do lijstjes voor SpielDierik schreef:Ik moet het spel toch maar eens spelen. Zeker na de positieve recensie op spellengekBoes schreef:Nu ja, dat is 'm geworden, Keltis. Schijnt een van de spannendste uitslagen sinds jaren te zijn geweest maar Dhr. Knizia heeft zijn prijs binnen (eh 2 stuks want ook de kindereditie is voor hem). Gefeliciteerd!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Lok Dierik & co naar jouw huis, dan prop ik 'm (*) in een fietstas.henk.rolleman schreef: Nou Dierik, we zetten hem wel op ons to do lijstjes voor Spiel
(*) Keltis, niet Dierik.
-
Dagmar
- Geheim Genootschap
Goed dat je het er even bijzegd, ik begon al heel bang voor je te worden.Erwin schreef:Lok Dierik & co naar jouw huis, dan prop ik 'm (*) in een fietstas.![]()
(*) Keltis, niet Dierik.
-
Piet
- Beheerder
Prop jij spellen in onze fietstas als we langskomen? Ik kom zeker eens langs...Erwin schreef:Lok Dierik & co naar jouw huis, dan prop ik 'm (*) in een fietstas.henk.rolleman schreef: Nou Dierik, we zetten hem wel op ons to do lijstjes voor Spiel![]()
(*) Keltis, niet Dierik.
-
Dierik
- Erelid
Zolang je Griet maar thuis laat, anders maken we geen kanspietlavens schreef:Prop jij spellen in onze fietstas als we langskomen? Ik kom zeker eens langs...Erwin schreef:Lok Dierik & co naar jouw huis, dan prop ik 'm (*) in een fietstas.henk.rolleman schreef: Nou Dierik, we zetten hem wel op ons to do lijstjes voor Spiel![]()
(*) Keltis, niet Dierik.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Als jij op de fiets naar Leusden komt, verdien je een gevulde fietstas.pietlavens schreef: Prop jij spellen in onze fietstas als we langskomen? Ik kom zeker eens langs...
-
Piet
- Beheerder
Terwijl ik het aan het schrijven was dacht ik ook al dat het mogelijk wel een stevige rit per fiets zou zijn. Dan maar even opgezocht: Deerlijk - Leusden: 237km. Met de auto ook goed?Erwin schreef:Als jij op de fiets naar Leusden komt, verdien je een gevulde fietstas.pietlavens schreef: Prop jij spellen in onze fietstas als we langskomen? Ik kom zeker eens langs...
-
Bartjes!
- Uitgever
O, is dat die Lost Cities voor meer spelers. Die recensie heb ik gelezen inderdaad. Klonk niet erg vernieuwend of zo, maar is dus wel goed blijkbaar.Dierik schreef: Ik moet het spel toch maar eens spelen. Zeker na de positieve recensie op spellengek
-
Bartjes!
- Uitgever
De eerlijkheid gebiedt inmiddels te zeggen dat - en dat klinkt misschien raar voor een bordspelvariant op het tweespelerspel Lost Cities - Keltis me met 2 spelers eigenlijk beter bevalt dan met 4 spelers. Meer mensen met die ervaring?
Als ik Lost Cities met 4 wil spelen, doe ik dat vooralsnog liever in de variant die auteur Reiner Knizia bedacht heeft met 2 sets Lost Cities en waarbij je in 2 teams speelt, dan in de vorm van Keltis.
Keltis met 2 vind ik dan weer wel redelijk gewaagd aan Lost Cities met 2.
Als ik Lost Cities met 4 wil spelen, doe ik dat vooralsnog liever in de variant die auteur Reiner Knizia bedacht heeft met 2 sets Lost Cities en waarbij je in 2 teams speelt, dan in de vorm van Keltis.
Keltis met 2 vind ik dan weer wel redelijk gewaagd aan Lost Cities met 2.
-
Dierik
- Erelid
Ik heb het nu zowel met twee als met vier spelers gespeeld en beide vond ik leuk om te spelen. Met vier is het wel lastiger om bij het afleggen van een kaart alle opties van je medespelers in de gaten te houden. Toch vond ik het met vier ook zeker leukBartjes! schreef:De eerlijkheid gebiedt inmiddels te zeggen dat - en dat klinkt misschien raar voor een bordspelvariant op het tweespelerspel Lost Cities - Keltis me met 2 spelers eigenlijk beter bevalt dan met 4 spelers. Meer mensen met die ervaring?
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Ik vond Keltis erg flets, voornamelijk omdat je zowel omhoog als omlaag een reeks mag neerleggen. Een hoop subtiele turnangst is daarmee verloren gegaan: je kunt een tegenstander niet meer echt gericht dwars zitten. Interactie is daardoor beperkt tot een aantal kleine racejes langs de paden, dat is wel leuk, maar het houdt niet over. Prima SdJ-materiaal, dus.
-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test