Source: http://www.boardgame.de/specials/messe/ ... ssen13.htmKulkmann's Convention Hit 2013
This year my recommendation goes to Michiel Hendrik's game Legacy: The Testament of Duke de Crecy. Featuring a rather unusual topic, this game had somewhat avoided the inner circle of games which I wanted to buy at the SPIEL. I simply wasn't sure what I should make of a worker-placement variant in which you developed your own family tree. Years ago GAMES WORKSHOP had published Blood Royale, a game in which you had to develop a dynasty, but this also had been a game of military conflict so that some strategic action could be found on the gameboard. This is not present in Legacy: The Testament of Duke de Crecy, and so I was taken by surprise when I found myself drawn into the game's story after the first few rounds. The worker placement mechanism found in the game has been fine-tuned quite well, leaving lots of options to the players while staying well-connected with the general theme. All this contributed to a great playing experience, and if you consider the fact that a visit at the SPIEL is also about finding games you do not expect, I simply have to give my recommendation to this excellent game.
Gamebox: "Legacy Convention Hit 2013"
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Mr Mjeh
- Matroos
- Persoonlijke Ondertitel: Droomhuis
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Gamebox: "Legacy Convention Hit 2013"
Een van Duitslands bekendste bordspel critici heeft mijn spel Legacy: The Testament of Duke de Crecy aangewezen als "Spel van de Beurs"
Play Chronicle Games! Droomhuis en What's Up en binnenkort nog vele anderen!
Labels:
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Re: Gamebox: "Legacy Convention Hit 2013"
Mooi!Mr Mjeh schreef:Een van Duitslands bekendste bordspel critici heeft mijn spel Legacy: The Testament of Duke de Crecy aangewezen als "Spel van de Beurs"
Fijn om na enkele jaren van ontwikkelen en zoeken naar een uitgever zulke positieve reacties te mogen ontvangen. Nog veel succes!
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
Mr Mjeh
- Matroos
- Persoonlijke Ondertitel: Droomhuis
Heel erg bedankt allemaal. Ik wilde hier even op wijzen, dus dacht ik post het, maar het kan ook heel erg als opscheppen overkomen - en mijn excuses daarvoor als dit zo wordt ervaren.
Inderdaad, het heeft echt 4.5 jaar geduurd vanaf conceptie van het idee tot daadwerkelijke uitgave, en daar zaten wat hele diepe dalen tussen - momenten waarop ik het echt letterlijk had opgegeven. Mijn vrouw en een paar goeie vrienden steunden mij echter dermate, dat ze het niet gepast vonden dat ik het opgaf, en die hebben mij gepusht om het toch maar weer te proberen, met een uitgave door Portal als resultaat. Als de mensen het dan ook leuk vinden dan is dat ook echt heel erg speciaal. Daarvoor ben ik dan ook iedereen die een steentje heeft bijgedragen aan dit succes ook een heleboel dank verschuldigd!
Inderdaad, het heeft echt 4.5 jaar geduurd vanaf conceptie van het idee tot daadwerkelijke uitgave, en daar zaten wat hele diepe dalen tussen - momenten waarop ik het echt letterlijk had opgegeven. Mijn vrouw en een paar goeie vrienden steunden mij echter dermate, dat ze het niet gepast vonden dat ik het opgaf, en die hebben mij gepusht om het toch maar weer te proberen, met een uitgave door Portal als resultaat. Als de mensen het dan ook leuk vinden dan is dat ook echt heel erg speciaal. Daarvoor ben ik dan ook iedereen die een steentje heeft bijgedragen aan dit succes ook een heleboel dank verschuldigd!
Play Chronicle Games! Droomhuis en What's Up en binnenkort nog vele anderen!
-
interceptor
- Uitgever
-
Dierik
- Erelid
Het is je ontzettend gegund Michiel! 
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Gefeliciteerd !!! En als iets goed is mag dat ook gezegd worden, dat heeft niks met opscheppen te maken

Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!