alea 16....: Puerto Rico!

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Re: alea 16....: Puerto Rico!

Bericht door Richard van Vugt »

The Iced One schreef:
deev schreef:Komt die nieuwe versie van Puerto Rico ook uit in het Nederlands? Want ik heb spel nog niet :)
Nochtans een must-have! 8)
Kijk, hier is al iemand die erg gelukkig kan worden met de nieuwe versie met geüpdatete graphics, want let's face: dat was niet vet in het origineel... :roll:
De jubileumuitgave had al vernieuwde graphics, en echte muntjes. Die zullen er nu niet bijzitten, dus blijft de vraag: waarom doet Alea dit; alleen om de titel nog een keer uit te melken; bij gebrek aan beter? Allebei?
GAMEPACK.eu
'semper ridere'

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Richard van Vugt schreef:
The Iced One schreef:
deev schreef:Komt die nieuwe versie van Puerto Rico ook uit in het Nederlands? Want ik heb spel nog niet :)
Kijk, hier is al iemand die erg gelukkig kan worden met de nieuwe versie met geüpdatete graphics, want let's face: dat was niet vet in het origineel... :roll:
De jubileumuitgave had al vernieuwde graphics, en echte muntjes. Die zullen er nu niet bijzitten, dus blijft de vraag: waarom doet Alea dit; alleen om de titel nog een keer uit te melken; bij gebrek aan beter? Allebei?
En wat mij betreft dan vooral de vraag: waarom als nummer 16 in deze serie? Waarom niet opnieuw als nummer 7; ter vervanging? Of geheel niet in de serie maar als losstaand spel? Of ze moeten de illusie hebben dat verzamelaars van de serie hem wel kopen als er nummer 16 op staat en anders niet? Ben zelf zeker een verzamelaar maar twee keer hetzelfde spel gaat me toch echt te ver.
kwazimodo
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: kwazimodo

Bericht door kwazimodo »

Richard van Vugt schreef:'de toenmalige sympathieke nederlander roel steinvoorde'

Wat is er sindsdien gebeurd dat je 'm nu niet meer sympathiek vindt?

hallo !!!!!!!
ik blijf die man voor altijd sympathiek vinden .... jammer genoeg staat die 'vond' er enkel omdat hij met pensioen is :-(
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Bericht door Richard van Vugt »

kwazimodo schreef:
Richard van Vugt schreef:'de toenmalige sympathieke nederlander roel steinvoorde'

Wat is er sindsdien gebeurd dat je 'm nu niet meer sympathiek vindt?

hallo !!!!!!!
ik blijf die man voor altijd sympathiek vinden .... jammer genoeg staat die 'vond' er enkel omdat hij met pensioen is :-(

Nochtans vind ik geen enkele 'vond' in je bericht, dus waar heb je het over?
Ik begin toch wel vraagtekens te zetten bij je geloofwaardigheid. :D
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Richard van Vugt schreef: Nochtans vind ik geen enkele 'vond' in je bericht, dus waar heb je het over?
Ik begin toch wel vraagtekens te zetten bij je geloofwaardigheid. :D
Kom op Richard. Je hebt je taalkundige punt gemaakt. Johan vindt Roel nog steeds sympathiek. Case closed. Kunnen we met dit gedoe nokken voordat de mieren zich zwaar genomen voelen?
deev
Grote Dienaar

Bericht door deev »

Duseuh... komt ie in het Nederlands uit? :)
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

The Iced One schreef:
Precies, wat een lelijk spel is dat zeg. Dat is ook de reden dat een maat van mij (die niet bijster veel speelt) het spel nog steeds niet heeft gespeeld....
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

16 Feet Pauly schreef:
The Iced One schreef:
Precies, wat een lelijk spel is dat zeg. Dat is ook de reden dat een maat van mij (die niet bijster veel speelt) het spel nog steeds niet heeft gespeeld....
Ik ben het wel eens met het lelijke bord maar dat is absoluut geen reden om het spel niet te spelen, het is en blijft toch één van de betere (beste?) spellen en één dat je toch zeker eens gespeeld moet hebben mijns inziens.
Troyes is nog zo'n spel, afgrijselijk bord maar wel een topper !! Als ze die maar eens uitbrachten in een herwerkte versie
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
maxitaxi777
Maarschalk

Hoe staat het hier eigenlijk mee, was het een grap of is het echt waar? Kan er namelijk nog altijd niets over vinden op BGG of via Alea. Ook deze herdruk in de vorm van nummer 16 staat (nog) niet vermeld bij de edities van Puerto Rico.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Voor zover ik weet, is dit gewoon waar. Maar er staat ook nog een volledig nieuw spel in de planning. Dus voor 2014 verwacht ik een uitbreiding voor Vegas, een herdruk van Puerto Rico en een nieuwe Feld. Ehm.. alea.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk

BaSL schreef:Voor zover ik weet, is dit gewoon waar. Maar er staat ook nog een volledig nieuw spel in de planning. Dus voor 2014 verwacht ik een uitbreiding voor Vegas, een herdruk van Puerto Rico en een nieuwe Feld. Ehm.. alea.
Oké, heb je toevallig ook een link naar het draadje op BGG wat erover gaat? Zelf kan ik het namelijk na herhaaldelijk zoeken toch nog niet vinden.
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding
deev
Grote Dienaar

Bericht door deev »

Heeft er iemand al foto's gevonden van deze nieuwe versie van Puerto Rico?
Behalve van de doos, vind ik niet meteen iets op BGG.
Ik ben benieuwd hoe het spelmateriaal er zelf uitziet in deze nieuwe versie. En of het de moeite is om op een Nederlandstalige versie hiervan te wachten of toch de 'oude' NL versie aan te schaffen :)
Plaats reactie