Ik zoek de Bier BGG!!

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Gebruiker 4724

Re: Ik zoek de Bier BGG!!

Bericht door Gebruiker 4724 »

larsje86 schreef:de mijne heel orgineel Larsje86 (btw ik speel vals, alle biertjes die ik ooit gedronken heb probeer ik er in te zetten, dus lijkt nu net of ik in 2 dagen 150 biertjes op heb)
Haha, dat ga ik nu ook doen. Daarna waarschijnlijk een tijdje niets, omdat ik met mijn huidige medicatie moet oppassen met alcohol. Ik ben te vinden op ruesailmana

Bij nader inzien doe ik wel vijf biertjes per keer zo tussendoor. De berichtjes zijn wel grappig: Are you crazy; five different beers on one morning, I hope you were just tasting
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

WTULTC schreef:Ik ben niet een heel bekende bierkenner, (...)

Zelf kom ik tot nu toe niet veel verder dan Jupiler, Palm, Hertog Jan, Heineken, Bavaria, Grolsch etc.. Eigenlijk het geen wat algemeen te verkrijgen is in de winkels hier in Nederland.
(...)

Volgens mij zijn de top 5 bierlanden in Europa:
1. België
2. Nederland
3. Duitsland (al zou Duitsland ook boven Nederland kunnen staan met oa Warsteiner etc.)
4. Ierland
5. Engeland
Om een top van bierlanden op te stellen, is het heel belangrijk om een onderscheid te maken tussen het aantal hectoliters dat in een land gebrouwen wordt en de verscheidenheid aan kwaliteitsvolle bieren die er gebrouwen worden. Deze laatste appreciatie reikt verder dan een variatie aan pilsbier.
WTULTC schreef:Al zegt wikipedia iets anders http://nl.wikipedia.org/wiki/Bier namelijk dat de Tsjechen het meeste bier drinken (nooit geweten overigens). Dat wil nog niet zeggen dat ze het meeste bier produceren.
het aantal liters dat de bevolking zelf drinkt, is inderdaad nog een andere insteek. Maar vooral deze laatste zegt alles over kwantiteit en helemaal niets over de kwaliteit.
Afbeelding
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Weet iemand of je achteraf nog foto's kan toevoegen bij Untappd?
larsje86
Hazelnoot Ridder
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door larsje86 »

volgens mij niet cab, zal je hem nog een keer moeten drinken.... wat VERVELEND nou.... :wink:
Afbeelding
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

Voor de liefhebbers: mijn favoriete drankenhandel Deconinck in Vichte, organiseert samen met de Waregemse Bierfanaten een Winters Bier Festival op 30 november, van 14u - 22u.

Enkele kleine brouwers uit de streek komen hun biertjes voorstellen. Er kunnen zeker meer dan 60 vrijwel onbekende bieren geproefd worden.
De WBF verwachten zo'n 2000 proevers. Ik ben normaal gezien één van hen.