Spellenspektakel 2013: het is begonnen!

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Spellenspektakel 2013: het is begonnen!

Bericht door The Iced One »

dolkonijn schreef:Ben best wel benieuwd naar de aanbiedingen van Adriaensen ;-) (met het oog op Spel Broechem)....
Ik ook! Graag een verslagje hierover! 8)
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
thexkid
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!

Bericht door thexkid »

Ik ben met vriendin en dochter naar Eindhoven afgezakt en heb een erg leuke dag gehad. Ons dochtertje van twee heeft zich goed vermaakt op het kinderveldje, zodat ik ook echt nog wat heb kunnen spelen (niet veel, maar toch). Wat een fantastische service is die opvang! Leuke spulletjes opgepikt bij spelspul, een spel overgenomen van een forumlid en mijn vriendin won tijdens happy hour een spelletje UGO, waardoor ze dat gratis mee kreeg (leuke actie hoor!). Als klap op de vuurpijl vielen we later ook nog BEIDEN in de prijzen bij de BSM prijsvraag/zoekopdracht (waarvoor nogmaals dank, BSM!!!). Nu ben ik redelijk gesloopt, maar een leuke dag was het zeker!
Afbeelding
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Afbeelding
Klavertje4
Grote Dienaar

Bericht door Klavertje4 »

dolkonijn schreef:Ben best wel benieuwd naar de aanbiedingen van Adriaensen ;-) (met het oog op Spel Broechem)....
Zijn dit dan waarschijnlijk weer dezelfde?
Heb gisteren wel een aanbieding meegenomen en hoopte eigenlijk op Spel in Broechem weer andere aanbiedingen te treffen..
Klavertje4
Grote Dienaar

Gisteren dan onze eerste spellenspektakel. En een zeer geslaagde mag ik wel zeggen, heb er erg van genoten.
Wij waren iets voor tienen aanwezig en konden zo naar binnen toen de deuren open gingen. Wij zijn begonnen bij Adriaansen waar ik Dominion Intrige (32,50) heb meegenomen en Koethhu 1+2+3 (3,50).
Vervolgens door naar de tweedehandsspellen en hier Keltis (14,00) en Puerto rico Het kaartspel (10,00) aangeschaft.
En nog een nieuw spel dat mee naar huis mocht was De ruimteschepen van catan (8,50).
Hierna viel ons oog op een stand met puzzels waar mijn vriendin er drie van heeft gekocht (3x1000, 30,00). Na een korte introductie heeft ze elders ook een doosje Black stories meegenomen.
Na deze aankopen, een paar korte ontmoetingen en een snelle hap was 't tijd voor ons eerste spel. Op zoek naar 7 Wonders. Deze tafel was bezet en zo belande wij uiteindelijk bij: De vergeten stad. Rober, bedankt voor de uitleg.
Ons tweede spel werd, wederom door drukte, geen 7 Wonders maar Small world, waar ik ook al een tijdje nieuwsgierig naar was.
En ook na een paar ronden Small world was de tafel bij 7wonders bezet. Toen toch maar even geinformeerd hoelang deze game nog zou duren. Zo hadden wij tijd voor een drankje boven en een mooi (over)zicht (van)op het spellenspektakel. Eenmaal beneden mochten we wederom geduld hebben maar uiteindelijk dan toch een erg leuk potje 7 Wonders gespeeld.
Inmiddels was de speeldag ver gevorderd en heb ik op de valreep nog een nieuw exemplaar van De koningsburcht aan mijn collectie kunnen toevoegen (15,00).
Zo verlieten wij met aardig wat tassen maar vooral een heel goed gevoel het beursgebouw in Eindhoven.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

:lol:
Klavertje4 schreef:
Zijn dit dan waarschijnlijk weer dezelfde?
Heb gisteren wel een aanbieding meegenomen en hoopte eigenlijk op Spel in Broechem weer andere aanbiedingen te treffen..
Ik heb gisteren een babbeltje gemaakt met Adriaensen en ze wisten me te vertellen dat hetgene wat ze dit weekend bij hadden grotendeels ook te verkrijgen zal zijn aan dezelfde prijs bij Spel Broechem maar nu hadden ze 'maar' 1 container bij en naar Spel zouden dat er ongeveer een drietal zijn. Dus veel meer keus en toch weer vele andere koopjes, geen redenen om niet te gaan dus :lol:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Klavertje4
Grote Dienaar

Maak je geen zorgen Dirk, ik heb de smaak goed te pakken. :)
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dit was mijn 2e Spellenspektakel en voor de eerste keer heb ik meegeholpen bij Roll the Dice met oa de top 30 op zaterdag. Dit was erg gezellig en is mij goed bevallen. In het begin kregen we nog niet zoveel formulieren, maar na een drietal uurtjes liep het redelijk storm en op het einde van de eerste dag hadden we er 185 (ja, ik zat er 100 naast met mijn pool waar ik 85 formulieren dacht). Op het einde van de dag na het King of Tokyo toernooi heb ik zelf nog 2x King of Tokyo uitgelegd en 1x meegedaan. Dit terwijl demoën normaal niet mijn ding is, maar KoT is goed te doen.

De zondag heb ik zelf met mijn vriendin, die niet de hele dag is gebleven, de beurs bezocht. We hadden afgesproken met Ditterio bij Mayday! Mayday!, wat met de juiste groep een erg leuk spel is. De groep was gelukkig leuk en alleen de Belgische dame (weet even haar naam niet meer Dieter) zat eigenlijk vanaf het begin goed met haar gedachte want ik was als infiltrant kapitein geworden wat natuurlijk niet had gemogen. Hierdoor wonnen wij (Dieter, mijn vriendin en ik) mooi het hilarisch potje want de verdenkingen gingen over en weer. Was erg gezellig Dieter!
Na afscheid genomen te hebben van onze Belgische spelers hebben we een tijd rondgelopen en bij de Spellen top 30 bij Roll the Dice heeft mijn vriendin ook nog een spelletje gewonnen (ik heb zelf als lid zijnde geen lijst ingevuld). Vervolgens kwamen we na wat rondlopen bij Ticket to Ride: Nederland terecht. Dit hebben we met een man en jongen gespeeld. Best een leuke uitbreiding, die waarschijnlijk nog makkelijker is om mee te beginnen voor nieuwe spelers dan Ticket to Ride: Europe. De hoeveelheid punten die je krijgt als je het meeste geld op het einde hebt hoef niet persé 55 te zijn en kun je zelf aanpassen mocht het uit balans zijn. Na een hapje eten heb ik nog met het King of Tokyo meegedaan, maar door een nieuwe regel lag ik er al snel op lullige manier uit. Niet erg, want werd immers door Roll the Dice georganiseerd. Uiteraard heb ik ook nog even meegedaan met Pitchcar bij de stand van Zuiderspel.
Hierna werd het tijd om ergens even te zitten en ik schoof aan voor een spelletje Ugo!. Geinig slagenspelletje met een leuke twist. Toen we klaar waren was het al tegen 17.00 u en was het tijd voor de prijsuitreiking bij BSM. Ik had niet alle spellen ingevuld, dus had sowieso niet de hoofdprijs kunnen hebben. Achteraf had ik daar een klein beetje spijt van want met het gewicht zat ik wel dichtbij want het was 18.450 gram en ik had 18.800 gram. De winnaar had 18.250 gram. Omdat ik hier al zolang lid ben vind ik dat niet zo erg (voel mij nml zowat crew (is geen sollicitatie naar crewlid moderators.. lol).

Natuurlijk heb ik beide dagen veel bekende gezichten gezien en gesproken. Het was weer gezellig en tot een volgende keer!

Wat betreft spellen kopen heb ik mij aardig ingehouden. Ik heb zaterdag nog voordat de beurs open ging mijn bestelling Downfall of Pompeii afgehaald en zondag kwam daar alleen nog Ticket to Ride: Nederland bij. Via de ruil van de marktrade is ook nog Coney Island en Mondo Sappiens naar mij toegekomen.
Afbeelding
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ik ben vandaag op het SpellenSpektakel geweest en in verschillende opzichten was het voor mij persoonlijk een heel andere beurs dan ik gewend was.

Sowieso was dit de eerste beurs in een jaar of drie/vier tijd waarop ik niet heb gewerkt, maar waarop ik puur als bezoeker aanwezig was. Leuk om het weer eens op een dergelijke manier mee te maken; opeens vallen weer andere zaken op, dan wanneer je aan het werk bent. Daarnaast was ik nu met het hele gezin: naast mijn vrouw waren ook mijn dochters van 0 en 4 jaar aanwezig. Zeker met die laatste erbij, krijg je een heel andere beursbeleving. Je schuift opeens bij een heel ander type spellen aan.

Nu had ik mezelf vooraf vooral ten doel gesteld om mijn dochter van 4 een leuke dag te bezorgen (ze had het er al heel de week over en keek er erg naar uit) en daarnaast om weer eens bij te kletsen met een hoop oude bekenden. Als je een jaar of 2 werkt in het bordspellenwereldje, leer je immers heel snel een heleboel mensen kennen; demonstrateurs, journalisten, uitgevers, winkeliers, beursorganisatoren, distributeurs, et cetera. Erg leuk om iedereen weer te zien. Met sommigen heb ik nog best even bij kunnen kletsen, sommige anderen waren te druk met bijvoorbeeld uitleggen van spellen of ik was zelf net op dat moment even te druk ("Meneer, uw dochter moet naar de wc. Komt u ze even ophalen bij de kinderopvang?").

Toen ik vooraf de lijsten zag met spellen die werden gedemonstreerd, had ik wel de wens om er enkele te spellen. Helaas was de tafel met Citrus steevast bezet (iemand die hier iets over kan vertellen?) en datzelfde gold voor de 2 tafels met Kingdom Builder (heb ik nog steeds niet kunnen spelen, dus ik heb nog steeds geen idee of dit spel nu wel of niet mijn ding is). De tafel van Quantum was op een gegeven moment vrij, maar aangezien het een hoge statafel betrof, besloot ik niet aan te schuiven, aangezien dat niet zo gezellig voor mijn dochter zou zijn. Ook Glasstraat heb ik uiteindelijk niet meer gespeeld; hier was ik wel benieuwd naar, aangezien het mechanisme me wel aanspreekt en de speelduur nog net binnen te perken schijnt te zijn (met 2 spelers is het spel naar verwachting in 45 tot 60 minuten wel te doen). Bovendien zag ik veel mensen lopen die het spel hadden gekocht, vaak ook wel een goed teken. Maar de stand met mijn oud-collega's zat eigenlijk de hele dag wel goed vol. Leuk trouwens dat de auteurs van Terra Mystica ook vandaag de nieuwe uitbreiding testten. Ik heb nog even een blik hierop kunnen werpen; zag er leuk uit, al heb ik geen idee wat de uitbreiding precies behelst. Rampage heb ik niet zien liggen; weet iemand of dat spel aanwezig was op de beurs?

Wat heb ik uiteindelijk dan wel gespeeld? Ongeveer 6 keer Snuffie Hup (mijn dochter van 4 vond het fantastisch, zelf snap ik eerlijk gezegd niet waarom dit genomineerd is voor Speelgoed van het Jaar), Dobble, 2 keer Kumbu, Max de Kat, 4 keer Boom Boom Balloon (de spanning op het gezicht van mijn dochter is onbetaalbaar) en Clocks van Sandtimer (toen mijn dochter even bij de kinderopvang aan het spelen was). Die laatste vond ik wel goed; 50 dobbelstenen en toch nauwelijks sprake van geluk. Stiekem een best pittig denkspel. Uiteraard werd ons potje gewonnen door Sander (dank voor je uitleg!), die het spel inmiddels zo'n 560 keer heeft gespeeld, zo gaf hij aan.

Aangezien mijn wensenlijst momenteel erg kort is en ik enkele titels al elders in bestelling had staan, heb ik niets gekocht, op 100 sleeves na. Dan kan ik binnenkort als de Legendary uitbreiding Fantastic Four binnen is, meteen aan de slag.

Al met al hebben wij een prima dag gehad; mijn dochter wil volgend jaar weer. Het was best druk voor mijn gevoel, en op het gros van de beurs waren de tafels goed gevuld. Volgens Frank van de organisatie was het bezoekersaantal iets hoger dan volgend jaar. Hopelijk weten ze zo elk jaar weer meer mensen te trekken, zodat het evenement steeds verder kan groeien.
Laatst gewijzigd door Bartjes! op zo 10 nov 2013, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

O ja, ik vrees dat ik Pitch Car in huis moet gaan halen... Mijn dochter heeft ook meegedaan aan de wedstrijd bij de stand van Zuiderspel en vond het f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h! Leuke actie trouwens!
Klavertje4
Grote Dienaar

Bartjes! schreef:Volgens Frank van de organisatie was het bezoekersaantal iets hoger dan volgend jaar.
:) :)
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

Vandaag samen met manlief het Spsp bezocht. En dat is bijzonder want ik ben de spellengek hier in huis. Manlief houdt meer van treintjes op zijn modelspoor. Met dit gegeven moet je natuurlijk creatief omgaan en dus had ik hem van tevoren de recensie over Russian Railroad laten lezen ( slim :shh: ). Op de beurs aangekomen hebben we ons eerst verdiept in Terra mystica, uitstekende uitleg, maar wij vonden het allemaal iets te veel van het goede. Daarna Russian Railroad en die voldeed aan de verwachting: in de pocket dus! Spexxx vonden we een heel leuk tussendoortje en handig om in huis te hebben voor snelle uitleg aan onverwacht bezoek. Manlief vond ook nog Koplopers en Dwarsliggers, dus zijn dag kon niet meer stuk. Met nog wat leuke koopjes als aanvulling gingen we met goed gevulde tassen huiswaarts.
Vond ik het vorig jaar nog iets te leeg wat betreft standhouders, dit jaar is dat helemaal goed gekomen! Wat een heerlijke dag vandaag, hulde aan de organisatie!!! Veel ruimte om te spelen, prima temperatuur, heerlijk gedempt geluid, veel variatie van stands. Ik kan maar 1 minpuntje verzinnen: mijn dag was zo snel om :lolno: