Gezelschapsspel.info
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Gezelschapsspel.info
Voor mij geldt dat het uitgebreid lezen over spellen een aanzienlijk onderdeel is van de hobby. Ik vind het leuk om zelf uit te zoeken wat er zoal is en dan lekker reviews te lezen en bekijken. Ik zie het nut dan niet in van een site die mij verteld welke spellen mij aan zouden moeten spreken.

-
Gezelschapsspel.info
- Matroos
Oké dat begrijp ik. Jij zal wsl veel meer hebben aan bordspelmania en boardgamegeek. Ikzelf ook want ik volg het nieuws ook graag op de voet. Maar zoals enkele berichten hoger vermeld zijn er heel wat mensen die nog niet zoveel afweten van bordspellen. En dat zijn er eigenlijk veel meer dan degenen die er wel veel van afweten. Hun kennis blijft beperkt tot de spellen die ze in de speelgoedwinkel vinden (Carcassonne, Kolonisten van Catan, ...) en dat zijn niet de beste spellen die er zijn... Er is voor hen geen weg om de betere spellen te ontdekken behalve dan om meteen in de geavanceerde spellensites te duiken en daar komen die mensen doorgaans niet zo makkelijk terecht...thexkid schreef:Voor mij geldt dat het uitgebreid lezen over spellen een aanzienlijk onderdeel is van de hobby. Ik vind het leuk om zelf uit te zoeken wat er zoal is en dan lekker reviews te lezen en bekijken. Ik zie het nut dan niet in van een site die mij verteld welke spellen mij aan zouden moeten spreken.
Zij zullen gezelschapsspel.info als kennismakingssite ervaren. Als ze doorgroeien naar veelspeler dan zullen ze vanzelf op zoek gaan naar bgg en bsm bvb...
-
thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Aha, de doelgroep was mij idd ontgaan.Gezelschapsspel.info schreef:Oké dat begrijp ik. Jij zal wsl veel meer hebben aan bordspelmania en boardgamegeek. Ikzelf ook want ik volg het nieuws ook graag op de voet. Maar zoals enkele berichten hoger vermeld zijn er heel wat mensen die nog niet zoveel afweten van bordspellen. En dat zijn er eigenlijk veel meer dan degenen die er wel veel van afweten. Hun kennis blijft beperkt tot de spellen die ze in de speelgoedwinkel vinden (Carcassonne, Kolonisten van Catan, ...) en dat zijn niet de beste spellen die er zijn... Er is voor hen geen weg om de betere spellen te ontdekken behalve dan om meteen in de geavanceerde spellensites te duiken en daar komen die mensen doorgaans niet zo makkelijk terecht...thexkid schreef:Voor mij geldt dat het uitgebreid lezen over spellen een aanzienlijk onderdeel is van de hobby. Ik vind het leuk om zelf uit te zoeken wat er zoal is en dan lekker reviews te lezen en bekijken. Ik zie het nut dan niet in van een site die mij verteld welke spellen mij aan zouden moeten spreken.
Zij zullen gezelschapsspel.info als kennismakingssite ervaren. Als ze doorgroeien naar veelspeler dan zullen ze vanzelf op zoek gaan naar bgg en bsm bvb...

-
Knipoog
- Garnaal
Wat ik nog mis is zoeken op "het minimum aantal maximum spelers".
Dus met de input :
minimum aantal spelers = 3
minimum aantal maximum spelers = 5
Maximum aantal spelers = 6
is het resultaat een set spellen die je ook met zijn 3-en kan spelen en waarvan het maximum aantal spelers 5 of 6 is.
Groet
Dus met de input :
is het resultaat een set spellen die je ook met zijn 3-en kan spelen en waarvan het maximum aantal spelers 5 of 6 is.
Groet
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
-
Gezelschapsspel.info
- Matroos
Je kan wel apart filteren natuurlijk maar van ... tot tesamen (dus tussen) niet en het moet ook exact aantal spelers zijn... Ik zoek het uit en laat je weten als het er is (als het niet simpel is zal het wel even duren)Knipoog schreef:Wat ik nog mis is zoeken op "het minimum aantal maximum spelers".
Dus met de input :
Groet
Andere opmerkingen blijven uiteraard welkom.
Gezien er veel tijd kruipt in én het marketen én het programmeren van de site én het toevoegen van spellen, ben ik nog op zoek naar enthousiastelingen die mee willen helpen de spellendatabase uit te breiden. Indien interesse, stuur maar een privéberichtje!
Groeten,
Glenn
-
Gezelschapsspel.info
- Matroos
Volgens mij is de meest praktische en gebruiksvriendelijke oplossing een slider die je toelaat een bereik in te stellen voor minimum en maximum aantal spelers.
Bvb minimum tussen 1 en 3 en maximum tussen 3 en 6...
Lijkt dat wat?
Bvb minimum tussen 1 en 3 en maximum tussen 3 en 6...
Lijkt dat wat?
-
Knipoog
- Garnaal
-
aicirtap
- Critico
Ik lees net dat ik voor 10 euro een kadobon bij http://www.ikwileenspel.be heb gewonnen! Leuk!
Weet alleen nog niet wat ik moet uitkiezen.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
RoyalRumble69
- Party Animal
Hee, ik heb ook 10 euro korting gewonnen!aicirtap schreef:Ik lees net dat ik voor 10 euro een kadobon bij http://www.ikwileenspel.be heb gewonnen! Leuk!
Ik denk dat ik Brieven van Whitechapel ga bestellen.
-
Gezelschapsspel.info
- Matroos
Proficiat aan jullie beiden! Hopelijk hebben jullie ondertussen al een keuze kunnen maken 
-
Xildur
- Munchkin
Ik had bij spelmagazijn €10 gewonnen. De bestelling heb ik zaterdag gedaan!
-
Gezelschapsspel.info
- Matroos
Lang geleden maar heb het ontzettend druk gehad. De slider blijkt vrij moeilijk te implementeren in de technologie die achter de site zit (lees: geen echt stabiele modules te vinden).Knipoog schreef:Ik denk wel dat dat kan werken
Ik heb een alternatief geïmplementeerd, nl een meerkeuze lijst.
Als je een spel zoekt voor 3 of 4 spelers kan je bvb minimum op 2 zetten én op 3 en max op 4 én 5 én mss ook 6... Tot voor kort kon je enkel 1 min en 1 max aangeven en dus enkel een exact match vinden.