Ik wist eerlijk gezegd niet goed waar ik dit bericht moest plaatsen, ik zet het hier maar aangezien ik de boardgames toch verkoop.
Ik heb vrij recent (een jaar geleden op Broechem) het boardgamevirus opgelopen, en ben dus nog een leek op dat vlak. Nu heb ik enkele games die ik daar zou willen verkopen, maar ik weet niet goed hoeveel ik zou vragen. Willen jullie me misschien op weg helpen en me laten weten hoeveel jullie voor elk spel zouden vragen? Het gaat om:
Thebes
Pandemie
Notre Dame
D-Day (Avalon Hill)
Arkham Horror
Eragon
Comuni
The Haunting House
Hector und Achilles
Horus
Hoeveel vraag ik voor deze boardgames in Spel Broechem?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.
Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.
Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
-
lorinsilver
- Grote Dienaar
-
aicirtap
- Critico
Re: Hoeveel vraag ik voor deze boardgames in Spel Broechem?
Ja is beetje afhankelijk wat je er zelf voor betaald, hoe de conditie van de spellen zijn en hoe populair spellen zijn. Ik vind de helft van de nieuwprijs vaak een hanteerbaar iets. Tenzij dingen nog in folie/ in standsramen zitten dan mag het nog wel ietsjes meer zijn.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
David
- Professor Pimpel
Hangt er ook vanaf wat je doel is. Wil je je spellen kwijt, of wil je er een zo goed mogelijke prijs voor?lorinsilver schreef:Ik wist eerlijk gezegd niet goed waar ik dit bericht moest plaatsen, ik zet het hier maar aangezien ik de boardgames toch verkoop.
Ik heb vrij recent (een jaar geleden op Broechem) het boardgamevirus opgelopen, en ben dus nog een leek op dat vlak. Nu heb ik enkele games die ik daar zou willen verkopen, maar ik weet niet goed hoeveel ik zou vragen. Willen jullie me misschien op weg helpen en me laten weten hoeveel jullie voor elk spel zouden vragen? Het gaat om:
Thebes
Pandemie
Notre Dame
D-Day (Avalon Hill)
Arkham Horror
Eragon
Comuni
The Haunting House
Hector und Achilles
Horus
Basisregel, probeer je in te leven in een potentiële koper.
Ik zou je aanraden eerst eens in de online spellenwinkels na te kijken of de spellen nog verkrijgbaar zijn in de winkel en hoeveel ervoor gevraagd wordt. Als je die laagste nieuwprijs gevonden hebt (je kan ook eens gaan kijken in Broechem op Spel bij de Adriaensen winkel), ga er dan nog wat onder. Het moet de moeite zijn voor een koper om het risico te nemen, een tweedehands spel te kopen. Er kan altijd een verborgen gebrek zijn. En de koper moet het gevoel hebben een koopje te hebben gedaan.
Anderzijds, is het ook belangrijk in rekening te nemen, of een spel gegeerd is of niet. Van veel spellen is geweten dat ze niet formidabel zijn, maar misschien kan je wel iemand overtuigen om het voor een klein bedrag aan te schaffen. Er zijn altijd verzamelaars waarbij de kwaliteit van een spel niet op de eerste plaats komt.
Handel is nog altijd een spel van vraag en aanbod. Als niemand jouw spel koopt, is het misschien tijd om de prijs te verlagen.
En last but not least, smaken verschillen. Thebes is bijvoorbeeld een leuk familiespel dat niet zo makkelijk meer verkrijgbaar is in de handel. Maar de echte gamers zullen dit spel te soft vinden. Waar je het spel te koop aanbiedt is dus ook belangrijk.
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn

-
BibKamp318
- Garnaal
En in Broechem kan je enkel 2de handsspellen verkopen , dus ze mogen NIET in folie zijn [dat is natuurlijk makkelijk op te lossen, maar voor een koper is een spel in folie toch een zekere garantie].
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
-
lorinsilver
- Grote Dienaar
Enorm bedankt voor alle tips, iedereen!
Het is specifiek voor in Broechem, dus zijn ze sowieso tweedehands.
Ik weet zelf niet wat er al dan niet gegeerd is, dus denk ik dat ik ga proberen om ze rond de helft van de nieuwprijs op de website van Adriaenssens te verkopen.
Het is specifiek voor in Broechem, dus zijn ze sowieso tweedehands.
Ik weet zelf niet wat er al dan niet gegeerd is, dus denk ik dat ik ga proberen om ze rond de helft van de nieuwprijs op de website van Adriaenssens te verkopen.
-
aicirtap
- Critico
En misschien zijn hier nog wel mensen van het forum interesse hebben. Succes met de verkoop!
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
Zandmannetje
- Rooster Booster
Je hebt al een pb VR Pandemie 
-
wolvers
- Professor Pimpel
Je hebt een mailtje.