Star Wars: X-wing miniatures game.

Een forum vol chits, miniaturen en aanverwanten

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Op zoek naar spelers? Zie aparte rubriek onder spelers gezocht.
Paletti
Grote Dienaar

Re: Star Wars: X-wing miniatures game.

Bericht door Paletti »

Gisteravond een potje gespeeld met 1 X-Wing en 2 B-Wings (tegen een Firespray en 2 Tie Fighters). Die B-Wings zijn best sloom en log, zeker als ze gestressed zijn. Had ik me een beetje op verkeken. De X-Wing was jammergenoeg de eerste die het veld moest ruimen. Wel een hele spannende pot.
Wat is jullie ervaring met B-Wings? En laden jullie deze schepen helemaal vol of juist zo weinig mogelijk toevoegingen?
Jackarix
Meeple

Bericht door Jackarix »

Je B-wings volladen (of welk schip dan ook) is een beetje al je eieren in één mandje steken. Het is vrij kostelijk en als hij vroeg in het spel vernietigd wordt verlies je in één keer heel wat tactische opties. Hetzelfde verhaal met de Imperial bombers. Als je die volpropt met bommen en raketten en na de eerste ronde is die al weg dan heb je al die punten in feite verspild. Het is niet makkelijk om dergelijke schepen te beschermen tenzij piloten als 'Biggs Darklighter' hen begeleiden om de aandacht af te leiden...

Ten tweede, ja de B-wing is inderdaad iets logger dan de meeste andere schepen maar zijn superieure schilden moeten hem iets langer in het spel houden als compensatie. Je kan deze zwakte misschien ook compenseren met een talent zoals 'Push the limit' (extra actie) of een upgrade als 'advanced sensors' om een barrel roll te doen indien jouw gekozen maneuver jou slecht uitkomt (je moet dan wel een B-wing pilot hebben die relatief laat beweegt in vergelijking met de tegenstander, een hogere pilot skill).

Laatste optie is de vijand ook te vertragen... Al eens gedacht aan een Ion Cannon te installeren op je B-wing? Een vijand die rustig één vooruit beweegt zou je wel in je vizier moeten kunnen houden, niet? Een paar keer Ion hits op die Firespray had jouw tegenstander zuur kunnen opbreken!
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door 16 Feet Pauly »

Als ik een dure B-wing inzet ben ik erg fan van Ten Numb en zijn auto-blaster!! de keren dat je hiermee schiet is het zeker raak!! :D mits je goed gooit uiteraard, met een fire control system heb je overigens wel altijd een target lock, als je meermalen op 1 en hetzelfde target schiet. Daarnaast is Ibitsam en elusiveness een gave combi omdat ibitsam een dobbelsteen mag herrollen zowel aanvallend als verdedigend.
Jackarix
Meeple

Bericht door Jackarix »

Ten Numb met Autoblaster en Fire-control system is inderdaad een vrij duur grapje (38!). Niet vergeten dat die Autoblaster enkel op range 1 werkt. Je gaat die Barrel Roll goed moeten gebruiken om hem vol te benutten... Maar wel een serieuze scherpschieter. Zelf heb ik deze combi nog niet uitgeprobeerd.
Voor die prijs kom je al aan een gepimpte ORS...
jorikkool
Uno

Bericht door jorikkool »

Mijn ervaring met B-wings is dat ze leuk zijn om achterna te jagen als je hun support X-wing is gesneuveld.

Verder 1 potje gespeeld met volgeladen B-wing tegen 1 Tie bomber en 2 Tie fighters met onervaren pilots en daar ging ik er redelijk hard af, voornamelijk op gebrek aan wendbaarheid.
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door 16 Feet Pauly »

jorikkool schreef:Mijn ervaring met B-wings is dat ze leuk zijn om achterna te jagen als je hun support X-wing is gesneuveld.

Verder 1 potje gespeeld met volgeladen B-wing tegen 1 Tie bomber en 2 Tie fighters met onervaren pilots en daar ging ik er redelijk hard af, voornamelijk op gebrek aan wendbaarheid.
Ja je agility van 1 is ernstig inderdaad, maar ook 3 schepen versus 1 is niet heel eerlijk, dat is 3 attacks vs 1. Die dan ook nog eens tegen een Tie-fighter met 3 agillity gaat, oof das bijna onmogelijk.

Ik heb afgelopen woensdag 1 van mijn gaafste potjes ooit gespeeld, end game was 1 firespray versus een B-wing, en god zij dank een A-wing. dankzij die awing wist ik het spel te winnen.
Als ik alleen met die B-wing over was gebleven dan was het niet zo rooskleurig afgelopen, dankzij je beperkte movement dail en veel rode movements kun je een firespray niet bijhouden. In het begin van het spel zijn de B-wings wel lekker, vooral de barrel rol is awesome!! Fiew, de A-wing is ook een pareltje hoor, razendsnel en wendbaar. Dit schip had geen probleem om de firespray bij te houden en in de pan te hakken ;).
Paletti
Grote Dienaar

Bericht door Paletti »

jorikkool schreef:Mijn ervaring met B-wings is dat ze leuk zijn om achterna te jagen als je hun support X-wing is gesneuveld.

Ja, ik kreeg al dat gevoel dat je het leuk vond om achter mijn slome B-Wing aan te jagen :evil: :D .
Paletti
Grote Dienaar

Bericht door Paletti »

Iemand het afgelopen jaar nog ervaring opgebouwd met de wat nieuwere schepen? En?