Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Uitleg & Review van het spel "Robinson Crusoe: Adventure on the Cursed Island ", uitgegeven door Z-Man Games, door Nox' Spellenzolder.
Vragen, opmerkingen of verzoekjes, mail mij gerust.
1-4 Spelers
120 Minuten Speeltijd
Deel 1 (Intro & Opzet):
* Wat zit er in de doos? - 01:13
* Opzetten v/h Spel - 04:08
* Speluitleg - 09:10
Ik heb het spel eens bekeken en het ziet er geweldig uit. Er is 1 regel waar me wat onduidelijkheid over is, en dat is het bouwen van uitvindingen. Je discard de resources die nodig zijn en je draait de uitvindingkaart om zodat het een beschikbaar item wordt. Eens uitgevonden, wordt de kaart dan gewoon omgedraaid en blijft ze liggen waar ze lag, of verhuist de omgedraaide kaart en wordt de lijst met mogelijkse uitvinden aangevuld met een nieuwe kaart? En in het 2de geval, waar gaat het zonet uitgevonden item dan naartoe?
Je draait alleen de uitvinding om, en dat blijft zo (mits je later een kaart trekt dat zegt dat je iets weer opnieuw moet uitvinden). Uitvindingen worden verder niet aangevuld.
Ik heb het spel net gekregen als verjaardagscadeau!
Al een leuk potje gespeeld en heel veel extra info opgezocht.
Zijn er bepaalde extra's die het spel echt beter maken? (promo's etc.?)
Gebruikt iemand het extra Sailor-karakter?
Er is een leuke promo met wat extra beesten die je kunt oppeuzelen (zoals de laatste dodo ). Die ik persoonlijk wel tof vind, de andere promo's moet ik nog eens te pakken zien te krijgen.
Verder is de uitbreiding "Voyage of the Beagle" ook een aanrader.