in de spelregels staan een aantal varianten genoemd om te spelen. Ik ben benieuwd of jullie nog meer nieuwe regels/ varianten toepassen tijdens het spelen van de brieven van de Whitechapel...
Passen jullie bijvoorbeeld een speciale actie toe per specifieke detective?
Zelf heb ik de volgende (korte) variant bedacht en wilde deze met jullie delen:
- Het duurt maar 1 nacht
- Jack ontvangt de 2 steegjes en 2 koetsen
- hij kiest een startplek op het bord en noemt deze (schrijft hij op als beginpunt links op het blaadje)
- vervolgens mogen de detectives 6 van de 7 fiches (dus ook de lege) op het bord leggen. (minimaal 3 blokjes afstand van de startplek en op elk zwart blokje)
- Jack kiest en noemt zijn schuilplek. (minimaal 10 nummers lopen vanaf zijn startplek) Het is de bedoeling dat hij van zijn startplek veilig naar zijn schuilplek komt.
- De laatste detective mag ook worden geplaatst op een willekeurig zwart blokje (ook 3 blokjes afstand van de startplek)
- De fiches worden omgedraaid en het "catch me if you can" kan beginnen...
Jack heeft maximaal 20 beurten om bij zijn schuilplek te komen. Lukt dit wint hij het spel. Lukt dit niet verliest hij het spel. Wordt hij gearresteerd (conform normale regels 1x vragen) dan verliest hij ook. De 20 beurten kunnen op het tijdpad worden bijgehouden. (de 5 Romeinse getallen en de nummers 1 t/m 15) Verder zijn alle andere regels van toepassing.
Het duurt een stuk korter dan de normale variant. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Brieven uit Whitechapel: varianten om te spelen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
chubaba
- Joker
Brieven uit Whitechapel: varianten om te spelen
Laatst gewijzigd door BaSL op do 05 dec 2013, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Labels:
-
maartend
- Critico
-
Gunther
- Veenboer
Re: varianten om te spelen
Je topic gaat meer succes hebben als je de naam van het spel in de titel zet
Ik moest zelf even zoeken in je topic voor ik doorhad waarover het ging. (om dan te concluderen dat ik het spel nog niet gespeeld heb dus ook geen nuttige commentaar kan leveren)
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Brieven uit Whitechapel: varianten om te spelen
Ziet er leuk uit, gaan we eens uitproberen.