Alhambra Family Box

Het uitstalraam voor verkoop van je tweedehandsspellen (particulier)

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Welkom op "de Markt" van Bordspelmania.
In deze rubriek kan u als particulier spellen te koop aanbieden.

Let op: handelen gebeurt steeds op eigen risico, Bordspelmania kan geenszins aansprakelijk gesteld worden als kopers/verkopers hun verplichtingen niet zouden nakomen.
Bored Gaymer
Fabrieksmanager

Re: Alhambra Family Box

Bericht door Bored Gaymer »

johny_bordspelmania schreef:hoeveel kost de engelse big box in essen ?
Zit er nog verschil in met de nederlandse jubileum editie ?
De Engelse Big Box heb ik via Kickstarter van een ander spel erbij 'gekocht', samen met dat andere spel (Speculation) en alle stretch rewards, waaronder een kaartspel van Alhambra was het 70 euro.
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

Ik sluit me hier even bij aan, want ik weet ook even niet wat te kopen.

Ik heb inmiddels bedacht Alhambra via Amazon.de te kopen aangezien dat toch wel veel scheelt.
Mijn eerste overweging is basissen, family box (Ellen uitbreiding 1?) of bigbox?
In eerste instantie dacht ik begin nu eerst maar met alleen de basis. Maar de bigbox is wel een mooie aanbieding, alles past dan mooi in een doos, en je bent er zeker van bij elkaar passende versies te hebben.

Mijn volgende vraag is.....dat grote speelbord....zit dat nu alleen bij de jubileum editie? Ik vind het er mooier en handiger uitzien, maar om nou alleen daarvoor een jubileum editie aan te schaffen.....

Kortom ik heb jullie hulp weer nodig:)
Afbeelding
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

Ohja en als toevoeging......ik zie in ieder geval bij uitbreiding twee bij die personen tekst op de kaartjes staan.....en dat is in het Duits natuurlijk niet handig. Ik moet dat voor de andere uitbreidingen nog even uitzoeken.....
Afbeelding
K_Nudde
Grote Dienaar

Bericht door K_Nudde »

Op boardgamegeek staat alleen bij de 2e uitbreiding aangegeven dat er tekst in zit die je moet lezen om het spel te spelen. Volgens mij zijn dat alleen die 10 karakters.

Ik denk dat dit eenvoudig op te lossen is door bijvoorbeeld een sheet uit te printen met daarop de betekenis van de karakters in het Nederlands.

De overige uitbreidingen hebben geen noodzakelijke teksten.
suzanne24
Geheim Genootschap

Bericht door suzanne24 »

Dat ik inmiddels gezien. Na het zien van de Dice Tower reviews van de uitbreidingen lijkt deel 2 me wel het leukst. Van de rest vraag ik me af of ik die echt wel nodig ga hebben.
Ik denk dus dat ik toch begin met het basisspel.
Afbeelding
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

suzanne24 schreef:Ik denk dus dat ik toch begin met het basisspel.
Lijkt me verstandig. Zeker als je veel met niet-doorgewinterde spelers speelt dan heb je aan de basisversie genoeg. De uitbreidingen maken het alleen maar ingewikkelder.
Afbeelding