Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Vorige week gespeeld (of langer terug? Nou ja, lekker belangrijk) en ik vind het een erg leuke variant. Omdat je alleen scoort als de 'provoost' je horige niet voorbij is gelopen kun je soms door 2 punten te scoren iemand anders veel punten ontzeggen. Of juist een (dubbele) bonus proberen te scoren. Vrij simpele variatie vergeleken met 'De Stad' maar n.m.m. wel een elegante. Maar ja, hoe onpartijdig ben ik?
Uiteraard zijn er plannen voor een NL versie maar dat is allemaal nog niet heel concreet qua releasedatum.
Ik heb een paar potjes achter de kiezen met 2/3 spelers. Deze is vermoedelijk rap op weg naar de verkoopstapel. De boerderijen (=kloosters) werken niet goed in een systeem met een 'provoost'. Je krijgt die dingen bijna nooit af. Verder werkt de 'provoost' best aardig, maar ik vind de marginale inzetbaarheid van de boerderijen toch te storend.