SPIEL 2008

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ook de Lamontbrothers hebben hun Essenrelease bekent gemaakt. Ze komen met het spel Snow Tails.

De voorkant van de doos:
Afbeelding

En de achterkant:

Afbeelding

Uiteraard weer in een beperkte oplage dus voor te bestellen via een mail naar fragorpreorder@yahoo.co.uk met je naam en in de titel van de mail Snow tails . Kosten zijn EUR 35,00 te betalen als je het spel afhaalt aan de stand in Essen.

Meer info over het spel kan je vinden op Info Snow tails
Laatst gewijzigd door Dierik op di 09 sep 2008, 22:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Er zitten dit jaar geen Nederlandstalige regels in de doos, maar de Schotse broertjes hebben wel weer iemand geronseld voor een vertaling. Die zal vermoedelijk o.a. op BGG verschijnen.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Van Cavum is ondertussen ook een foto van het spelbord beschikbaar van de hand van Mike Doyle.

Afbeelding

En een totaaloverzicht van het complete spel :D

Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Wolfgang Kramer heeft nog wat extra informatie over Cavum op zijn website gezet :D
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Cwali kondigt het spel Powerboats aan.

Afbeelding
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

syroit schreef:Even een practische mededeling: Vanaf 01-10-2008 moet je een milieusticker hebben om in Essen te mogen rijden (ook voor het beursgebouw!) Zo niet riskeer je een boete van 40 euro!
Klopt. Desondanks blijkt uit dit krantenartikel dat er een overgangsperiode ('Schonfrist') van 6 weken geldt. In die periode wordt alleen geïnformeerd, maar nog geen boete uitgedeeld. Met andere woorden, je kunt nog net onwetendheid veinzen met 'Jameneeragent, neemeneeragent' en de aanschaf van de sticker een jaartje uitstellen.

Maar volgend jaar moet je zéker betalen...
Boes
Garnaal

Bericht door Boes »

cymric schreef:
syroit schreef:Even een practische mededeling: Vanaf 01-10-2008 moet je een milieusticker hebben om in Essen te mogen rijden (ook voor het beursgebouw!) Zo niet riskeer je een boete van 40 euro!
Klopt. Desondanks blijkt uit dit krantenartikel dat er een overgangsperiode ('Schonfrist') van 6 weken geldt. In die periode wordt alleen geïnformeerd, maar nog geen boete uitgedeeld. Met andere woorden, je kunt nog net onwetendheid veinzen met 'Jameneeragent, neemeneeragent' en de aanschaf van de sticker een jaartje uitstellen.

Maar volgend jaar moet je zéker betalen...
Weird.... sprak vorige week een duitser die me vertelde dat als je naar de Messe gaat, en alleen daar, geen sticker behoeft te hebben. Niet door de stad Essen rijden dan!
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

Ook dat klopt. Let dan wel een beetje op hóe je naar de Messe rijdt (je moet over de A52 aanrijden), want voor je het weet zit je weer in een Umweltzone. Ik neem meestal A3 / A516 / A40 / N224 door de stad in verband met mijn weg naar het hotel weer even vers in het geheugen opslaan... :). Ik verdom het namelijk om een DomDom aan te schaffen.

Maar dit alles is ten tijde van de Messe niet relevant omdat die Schonfrist van 6 weken er blijkbaar is.
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Ik heb een tijd geleden een plannetje van de Stad Essen gezien (op hun eigen website), met waar het gebied komt. Voor zover ik het daar kon afleiden moet je geen sticker hebben voor de overdekte parkeergarage, maar wel voor de grote open parking.

Afbeelding

Een gedetailleerder plan (pdf)

En daar een deel uit: Afbeelding
Het is haalbaar zonder de plakette, maar je mag geen straatje verkeerd rijden of je hebt het wel nodig.
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

We zijn misschien wel Nederlanders, maar toch even het volgende:
- een sticker kost wel liefst 12,50 (verkrijgbaar bij ANWB, autopapieren meenemen)
- de sticker is kentekengebonden en onbeperkt geldig
- je hebt niet alleen in Essen, maar ook in andere steden in Duitsland zo'n sticker nodig.

Dus als je je auto nog minimaal een jaar blijft rijden, kun je net zo goed nu al een sticker halen. Weet je zeker dat je geen problemen krijgt. Verder is in sommige steden deze regeling al eerder ingevoerd en daar heb je geen overgangsperiode meer. Dus als je vaker naar Duitsland gaat, zou ik het wel weten.
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

Ik ben goed ingeburgerd in Nederland als Belg zijnde. Daarom als je naar de volgende site gaat. Kan je deze bestellen voor 5 euro!
cymric
Wu Feng

Bericht door cymric »

'Helemaal niets' is nog altijd minder dan '5 euro' :twisted:.

Ik heb overigens wel een sticker; ik kom vaker in Duitsland en ik wil gewoon nergens gezeik. Als je benzine rijdt, moet je werkelijk een ontzettend oude roestbak hebben wil je niet in aanmerking komen voor de schoonste categorie (groen, 4); het zijn met name de wat oudere diesels (ouder dan een jaar of 3 tot 4, geloof ik) die met gele en rode stickers te maken zullen krijgen.
Dagmar
Geheim Genootschap

Bericht door Dagmar »

Wij hebben de sticker bij de ANWB gehaald omdat we daar toch langs liepen. Lekker makkelijk en dan maar wat duurder. We slapen een nachtje in een hotel in Essen Centrum dus dan is het ook wel fijn dat je je auto daar ook 's nachts mag laten slapen. Wel jammer dat we begin volgend jaar toe zijn aan een nieuwe lease auto en deze sticker dus maar een paar maandjes mee gaat.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Dagmar schreef:.....We slapen een nachtje in een hotel in Essen Centrum dus dan is het ook wel fijn dat je je auto daar ook 's nachts mag laten slapen. .............
Hmm, of de hoteleigenaar straks dol op jullie is, hangt ongetwijfeld af van het al dan niet letterlijk toepassen van de hierboven geciteerde zin... :wink:

Ik zie dat onze speel- en snurkplaats buiten de zone ligt. Ik hoef dus niet eens gedoogd te worden..... dat voelt lekker tegendraads.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Ik zag dat Frank Quispel ook een afbeelding van de definitieve speelstukken van Bloom heeft vrijgegeven op BGG. Hieronder vind je hem terug

Afbeelding