NK Bordspellen 2014
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
NK Bordspellen 2014
Op 10 mei 2014 organiseert Roll The Dice het NK Bordspellen.
Dit gaat door in Buurtcentrum Hart van Hoograven, Goylaan 77 in Utrecht.
Volgende spellen staan al zeker op het menu:
1. Amerigo - Gesponsord door Queen Games
2. Relic Runners - Gesponsord door Tactic Selecta
3. De Glasstraat - Gesponsord door White Goblin Games
Als vierde spel wordt er momenteel nog gekeken en onderhandeld, maar onze voorkeur gaat hier uit naar Coal Baron.
Voor meer informatie verwijs ik je graag naar de NK pagina op de site van Roll The Dice.
http://www.rollthedice.nl/activiteiten/nk-bordspellen/
Dit gaat door in Buurtcentrum Hart van Hoograven, Goylaan 77 in Utrecht.
Volgende spellen staan al zeker op het menu:
1. Amerigo - Gesponsord door Queen Games
2. Relic Runners - Gesponsord door Tactic Selecta
3. De Glasstraat - Gesponsord door White Goblin Games
Als vierde spel wordt er momenteel nog gekeken en onderhandeld, maar onze voorkeur gaat hier uit naar Coal Baron.
Voor meer informatie verwijs ik je graag naar de NK pagina op de site van Roll The Dice.
http://www.rollthedice.nl/activiteiten/nk-bordspellen/
Labels:
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Re: NK Bordspellen 2014
Waarom niet meer bij Ducosim?
-
Moenja
- Veenboer
2 redenen die beide vanuit onze deelnemers komen:
- We kregen de opmerking dat mensen te weinig tijd hadden om de beurs te bezoeken. Door de andere lokatie kunnen we ook een andere datum kiezen en zijn onze deelnemers vrij om de beurs te bezoeken.
- De prijs. Ons toernooi kost € 15 per team + beurstoegang als je geen lid bent (€ 7 p.p.). Daar komen parkeerkosten bij (± € 8 ) en de catering van de Flint is ook niet de goedkoopste. In totaal ben je als deelnemer een hoop geld kwijt om vier spelletjes te kunnen spelen.
- We kregen de opmerking dat mensen te weinig tijd hadden om de beurs te bezoeken. Door de andere lokatie kunnen we ook een andere datum kiezen en zijn onze deelnemers vrij om de beurs te bezoeken.
- De prijs. Ons toernooi kost € 15 per team + beurstoegang als je geen lid bent (€ 7 p.p.). Daar komen parkeerkosten bij (± € 8 ) en de catering van de Flint is ook niet de goedkoopste. In totaal ben je als deelnemer een hoop geld kwijt om vier spelletjes te kunnen spelen.
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Dat zijn twee goede redenen. De eerste valt niet weg te nemen, maar wat de tweede betreft: hebben jullie hierover met Ducosim gesproken? Ik kan me voorstellen dat een dergelijk toernooi voor Ducosim een leuke publiekstrekker is, in ieder geval een leuk onderdeel erbij op de beurs, en dat de deelnemers misschien wel korting op de entree zouden kunnen krijgen.Moenja schreef:2 redenen die beide vanuit onze deelnemers komen:
Ik heb zelf een aantal keer meegedaan met het NK en het EK (ja, Nederlands Kampioen geworden!), en het EK was (is dat nog zo?) tijdens de beurs in Essen. Daar vond ik het wel jammer van, om zo'n hele beursdag te moeten missen. En de sfeer op het EK vond ik nou niet echt gezellig, maar dat is persoonlijk.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Nog een algemene opmerking: elke hobby kost geld. Wij bordspelers hebben wat dat betreft nog een goedkope hobby. Speciale (dans)schoenen nodig? Nee. Handgemaakte en in Nepal vervaardigde en via de zijderoute aangevoerde kruisboog? Mwah, niet nodig. En ga maar door.Moenja schreef:In totaal ben je als deelnemer een hoop geld kwijt om vier spelletjes te kunnen spelen.
Parkeren moet iedereen met een auto, en een broodje van huis, dat is een oplossing die niet ongewoon is. Dus eigenlijk vind ik het argument van de kosten een beetje kul, bij nader inzien.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Willy the Kid
- Burgemeester
De parkeerkosten zijn er niet bij de nieuwe locatie. De toegangskosten p.p. zijn, als het goed is, een stuk lager. En catering is er vanuit het gebouw niet, dus dat drukt ook automatisch de kosten. De eerste klacht is er natuurlijk ook nog, als je de kosten omlaag weet te brengen.Richard van Vugt schreef:Nog een algemene opmerking: elke hobby kost geld. Wij bordspelers hebben wat dat betreft nog een goedkope hobby. Speciale (dans)schoenen nodig? Nee. Handgemaakte en in Nepal vervaardigde en via de zijderoute aangevoerde kruisboog? Mwah, niet nodig. En ga maar door.Moenja schreef:In totaal ben je als deelnemer een hoop geld kwijt om vier spelletjes te kunnen spelen.
Parkeren moet iedereen met een auto, en een broodje van huis, dat is een oplossing die niet ongewoon is. Dus eigenlijk vind ik het argument van de kosten een beetje kul, bij nader inzien.
Ben op zich wel benieuwd of Ducosim wellicht nog gebruik kan maken van deze extra vloerruimte door bijvoorbeeld The Gamemaster te lokken en op deze manier de beurs interessanter te maken.
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik neem aan dat een buurthuis geen entreekosten vraagt en parkeren ergens in de buurt wel gratis kan. Een broodje en drinken zelf meenemen doe ik toch wel.
Een toernooi op een beurs trekt wel mensen, maar persoonlijk baal ik wel dat ik dan de hele dag daar zit te spelen en niet op de beurs kan rondkijken. Mijn voorkeur is deze apart organiseren, zoals nu het geval is.
Voor mij een argument om dit jaar weer eens mee te doen!
Hoop ik alleen wel dat het Coal Baron wordt, want die heb ik al, en anders moet ik weer een ander spel aanschaffen en leren.
Een toernooi op een beurs trekt wel mensen, maar persoonlijk baal ik wel dat ik dan de hele dag daar zit te spelen en niet op de beurs kan rondkijken. Mijn voorkeur is deze apart organiseren, zoals nu het geval is.
Voor mij een argument om dit jaar weer eens mee te doen!
Hoop ik alleen wel dat het Coal Baron wordt, want die heb ik al, en anders moet ik weer een ander spel aanschaffen en leren.
Everybody has the right to play...
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ik vind het niet erg dat het niet op ducosim is, al mis je nu wel de aanmoediging vanuit de gelederen natuurlijk
.
Wat wel jammer is, is de datum. Wat in de meivakantie valt en niet voor iedereen daardoor erg handig is...
Wat wel jammer is, is de datum. Wat in de meivakantie valt en niet voor iedereen daardoor erg handig is...
~ Always look on the bright side of life ~

-
Erwin
- Nieuwsreporter
Het Utrechtse zaaltje kost vermoedelijk een euro of 2 per deelnemer, parkeren is daar gratis.Richard van Vugt schreef:Nog een algemene opmerking: elke hobby kost geld. Wij bordspelers hebben wat dat betreft nog een goedkope hobby. Speciale (dans)schoenen nodig? Nee. Handgemaakte en in Nepal vervaardigde en via de zijderoute aangevoerde kruisboog? Mwah, niet nodig. En ga maar door.Moenja schreef:In totaal ben je als deelnemer een hoop geld kwijt om vier spelletjes te kunnen spelen.
Geen kul, lijkt mij zo.
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Het gaat me niet zozeer om de absolute kosten, 'alsdanwel' om het feit dat elke hobby (veel) geld kost, en dat de onze er eentje is van weinig geld. Dus ik vind dit een beetje zielig gemekker, afgezien van de eerdere typering 'kul'. Die blijft gewoon staan.Erwin schreef:Het Utrechtse zaaltje kost vermoedelijk een euro of 2 per deelnemer, parkeren is daar gratis.Richard van Vugt schreef:Nog een algemene opmerking: elke hobby kost geld. Wij bordspelers hebben wat dat betreft nog een goedkope hobby. Speciale (dans)schoenen nodig? Nee. Handgemaakte en in Nepal vervaardigde en via de zijderoute aangevoerde kruisboog? Mwah, niet nodig. En ga maar door.Moenja schreef:In totaal ben je als deelnemer een hoop geld kwijt om vier spelletjes te kunnen spelen.
Geen kul, lijkt mij zo.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ik vind het jammer – maar helaas niet verrassend – dat jij de overwegingen van anderen als zielig gemekker kwalificeert.Richard van Vugt schreef:Het gaat me niet zozeer om de absolute kosten, 'alsdanwel' om het feit dat elke hobby (veel) geld kost, en dat de onze er eentje is van weinig geld. Dus ik vind dit een beetje zielig gemekker, afgezien van de eerdere typering 'kul'. Die blijft gewoon staan.
Ik vind het persoonlijk sympathiek dat een organisator het kostenplaatje van de deelnemers in zijn overwegingen meeneemt.
-
Bellegar
- Veenboer
Dat iedere hobby geld kost wil toch nog niet zeggen dat die kosten niet geminimaliseerd kunnen worden? Zo blijft er weer geld over voor andere (duurdere) hobby's.Richard van Vugt schreef:Het gaat me niet zozeer om de absolute kosten, 'alsdanwel' om het feit dat elke hobby (veel) geld kost, en dat de onze er eentje is van weinig geld. Dus ik vind dit een beetje zielig gemekker, afgezien van de eerdere typering 'kul'. Die blijft gewoon staan.Erwin schreef:Het Utrechtse zaaltje kost vermoedelijk een euro of 2 per deelnemer, parkeren is daar gratis.Richard van Vugt schreef:Nog een algemene opmerking: elke hobby kost geld. Wij bordspelers hebben wat dat betreft nog een goedkope hobby. Speciale (dans)schoenen nodig? Nee. Handgemaakte en in Nepal vervaardigde en via de zijderoute aangevoerde kruisboog? Mwah, niet nodig. En ga maar door.Moenja schreef:In totaal ben je als deelnemer een hoop geld kwijt om vier spelletjes te kunnen spelen.
Geen kul, lijkt mij zo.
Als ik ergens een spel kan kopen voor 40 euro, en ergens anders hetzelfde spel voor 35 euro kan krijgen, koop ik toch echt die van 35 euro. Jij niet?
Ik heb zelf nooit meegedaan met het nk (stond vaak te demoën op de Ducosim), maar ik kan me best voorstellen dat het een beetje overdreven of dubbel aanvoelt om toegangskosten te betalen voor een beurs die je eigenlijk bijna niet bezoekt. En ik vind het een positief gegeven dat de organisatie van een toernooi luistert naar de feedback van zijn deelnemers.
En als ik heel eerlijk mag zijn: ik vind de redenering dat het nk best geld mag kosten omdat elke hobby geld kost dan weer een beetje kul. Beetje onzinnig om extra geld uit te geven simpelweg omdat andere hobby's meer geld kosten.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti
-
stefaan
- Caballero
Los van de discussie die voor mij niet ter zake doet wil ik even de organisatoren feliciteren met een sterke keuze van spellen. Zowel Relic runners, Coal baron als Glass Road vind ik knappe spellen die zich goed lenen voor een tornooi (haalbare speelduur, mogelijkheden om strategisch te spelen, eerder beperkte geluksfactor). Amerigo moet ik nog testen, maar ik vermoed dat ook dat een topspel is.
-
Richard van Vugt
- Garnaal
Ik laat me verder niet verleiden tot haarkloverij, dus:
Allevier de spellen hebben hun eigen charme. Relic Runners als luchtig tussendoortje, Coal Baron/Glück Auf om vlot weg te spelen, Glass Road voor een dosis geluk, en Amerigo om de klok in de gaten te houden.
Geen echte brain burners, maar dat is ook wel eens lekker. Op een NK heb je al spanning genoeg!
De vraag blijft onbeantwoord: was er met Ducosim geen contact om de entree voor de deelnemers te reduceren, danwel gratis te maken? Zo'n NK is natuurlijk een leuk visitekaartje, en ondanks dat Ducosim dit niet organiseert (waarom eigenlijk niet?), is het een aardige pub
Iekstrekker en visitekaartje op een beurs.
Allevier de spellen hebben hun eigen charme. Relic Runners als luchtig tussendoortje, Coal Baron/Glück Auf om vlot weg te spelen, Glass Road voor een dosis geluk, en Amerigo om de klok in de gaten te houden.
Geen echte brain burners, maar dat is ook wel eens lekker. Op een NK heb je al spanning genoeg!
De vraag blijft onbeantwoord: was er met Ducosim geen contact om de entree voor de deelnemers te reduceren, danwel gratis te maken? Zo'n NK is natuurlijk een leuk visitekaartje, en ondanks dat Ducosim dit niet organiseert (waarom eigenlijk niet?), is het een aardige pub
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
-
syroit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Hier is meermaals contact over geweest. Gezien de verhuis is het antwoord ook gekend.Richard van Vugt schreef:De vraag blijft onbeantwoord: was er met Ducosim geen contact om de entree voor de deelnemers te reduceren, danwel gratis te maken? Zo'n NK is natuurlijk een leuk visitekaartje, en ondanks dat Ducosim dit niet organiseert (waarom eigenlijk niet?), is het een aardige pub