Amsterdam6shooters: Wargame & Boardgame in Amsterdam

Voor wie buiten clubverband op zoek is naar medespelers of voor wie een spellenclub wil oprichten.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Iedereen die buiten clubverband op zoek is naar medespelers kan hier een berichtje plaatsen. Voor spelverenigingen is er een ander forumonderdeel beschikbaar.

Gezien de specifieke doelgroep krijgen rollenspellen en wargames elk bovenaan een apart plekje.
Leftblank
Sojaboon
Persoonlijke Ondertitel: wargamer te Amsterda
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Amsterdam6shooters: Wargame & Boardgame in Amsterdam

Bericht door Leftblank »

Amsterdam - Een groepje gamers uit Amsterdam heeft vergevorderde plannen om onder de naam '6shooters' een wargame & bordspelclub in Amsterdam op te richten, op de zaterdagmiddag- /avond. We willen de komende maanden proefdraaien door eens per maand een gamedag te organiseren in een geschikt buurthuis waar tafels zijn en een bar. We hebben een leuke lokatie op het oog op loopafstand van het Muiderpoortstation.
Als het van de grond komt kunnen we er vaker terecht, iedere week zelfs als we zouden willen.
Het wordt met nadruk een club voor volwassen spelers, dus vanaf 18 jaar en ouder. We denken aan historische wargames met toegankelijke regels die je met meerdere generaals tegen elkaar kunt spelen (black powder, hail caesar): snelle, eenvoudige 1-uur wargames op een kleinere tafel (DBA, Impetus); WOII-spellen (Bolt Action?); bordspellen met miniaturen (o.a. Blood Bowl, Arkham Horror, Mansions of Madness); strategische bordspellen met fiches en kaarten (Diplomacy, Munchkin, Battlelore etc); fantasy en SF-battles, zoals warhammer en warhammer 40K.
Het zou een brede club moeten worden zoals Murphy's Heroes in Delft of BOD in Utrecht, met meerdere soorten spellen, niet alleen wargame, niet alleen bordspel, niet alleen fantasy, zeker niet alleen Games Workshop. De club moet openstaan voor beginners en veteranen.
De eerste gamedag zal waarschijnlijk eind februari zijn.

(update 2018): dit is/was ons oprichtingsbericht. Inmiddels bestaan we straks 5 jaar en zijn we een solide club met veel terrein die groeit naar 40 leden. Zie rest van de draad. We zijn gefuseerd met de Amsterdam Battle Brothers en daardoor speelt de helft GW-games en de andere helft niet-GW-games. Keus genoeg dus, als je van spellen met miniaturen houdt is er bij ons altijd wel een tegenstander)
Laatst gewijzigd door Leftblank op wo 31 okt 2018, 14:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Labels:
Amsterdice
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: spellenclub

Re: Amsterdam6shooters: Wargame & Boardgame in Amsterdam

Bericht door Amsterdice »

Hoi,

Leuke initiatieven zeg !
Wargame plekken zijn er niet al te veel.
Ik zou jullie ook een keer van harte uitnodigen om eens bij ons langs te komen.
In ons ledenbestand zitten ook mensen die dit genre spelen .
Ook speelt een D&D groep al een half jaar op onze spellendagen.
Wij zijn een breed opgezette spellenclub voor alle leeftijden waar in feite alle spellen welkom zijn.
Misschien leuk om de krachten te bundelen ??
Voor ons eerste grote event zie kalender: http://www.bordspelmania.eu/calendar.ph ... alEid=5217 Dit zijn maandelijkse zondagen. Ook spelen we 1x in de maand op vrijdag/zaterdagavond.
Ook zijn er mogelijkheden bij Vrij & Blij in Landsmeer(samenwerking) aangezien daar volop ruimte is en ook spelers van dit genre (als ik het goed heb Niels ?).
Ik wilde je hier graag van op de hoogte stellen.

Succes met alle voorbereidingen.

Groet,
Lies
ncer
Veenboer

Bericht door ncer »

Wij hebben met name een aantal warhammer fans en af en toe tournooitjes. Ook belangrijk, we hebben behoorlijk veel ruimte. Wij organiseren onze evenementen elke 2e en 4e zaterdag.

Maar, in ieder geval veel succes! Ik wil zeker een keer komen kijken als jullie opgestart zijn (voor de bordspellen dan).
Leftblank
Sojaboon

Bericht door Leftblank »

Voor we hier serieus werk van gingen maken heb ik wel nagedacht over Amsterdice (vrij&blij kende ik niet), maar met fiets of OV naar Noord is het een half uur tot een uur vanaf Amsterdam Amstel, ongeveer evenveel tijd als we kwijt zijn als we naar de wargameclubs in Utrecht gaan, of naar Delft. Verder is het specifiek voor wargame fijn om een vaste locatie te hebben; zorgvuldig op voetstukjes gelijmde Grieken, Romeinen, huzaren en kanonniers houden er namelijk niet van om in doosjes getransporteerd te worden. Met alle terreinstukken etc is het bovendien een vrij omvangrijk geheel. Daarom heeft een vaste ruimte in het centrum onze voorkeur.
Neemt niet weg dat ik graag een keer naar Noord kom voor een demonstratiepartijtje, ik heb een terreinkleed, een magnetisch transportsysteem in sigarendoosjes en die 1-uurs regelvariant voor snel en simpel wargamen, dat is samen best te transporteren.

Komende week hoor ik meer van het wijkgebouw hier in Oost over de opties, en als het lukt (wat ik verwacht) dan gaan we om te beginnen maandelijks op zaterdag een gamedag organiseren, waarbij het accent in de middag meer op wargames ligt en in de avond meer op boardgames. Denken we nu.

Tot ziens!

Jurjen
lies
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Amsterdice

Bericht door lies »

Hoi Jurjen,

Ja, een plek waar je je spullen op kan slaan is zeker fijn. Moet je het natuurlijk wel kunnen afsluiten (in een buurthuis), lijkt mij wel een risico met al die miniatuurtjes. Hoop dat het lukt.
Kom gerust eens langs bij ons. Kan je eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
In ieder geval vrij parkeren. Maar je gaat met OV...? Lijkt mij inderdaad dan een onderneming met al je bagage.
Ja, Noord lijkt ver.., maar in feite zitten we dichtbij het CS en vervoerskosten zijn dan wel weer goedkoper dan naar Utrecht....Misschien kan je ook iets regelen met Vasco in de toekomst, die woont praktisch om de hoek .(en komt altijd met de auto :D )
Het is gewoon leuk om elkaar op de hoogte te houden over de events. Je bent zeker van harte welkom om ook bij ons langs te komen.
Evt demonstraties kun je ook opgeven bij ons op Facebook in een aparte sectie, bevriende clubs: https://www.facebook.com/groups/160265370791111/
Welkom in ieder geval :D

Groet,
Lies
Leftblank
Sojaboon

Bericht door Leftblank »

Op ZATERDAG 1 MAART luiden we gedurende de middag de clubruimte in en spelen een wargame, naar alle waarschijnlijkheid Hail Caesar, misschien ook 's avonds. Details volgen nog. Er is plek genoeg voor andere gamers, het is onze startdag, het is gratis, dus als je deze zaterdag wilt komen en een spel wilt spelen, mail naar info@amsterdam6shooters.nl. Zie ook onze website: http://amsterdam6shooters.nl/
Laatst gewijzigd door Leftblank op di 10 mar 2015, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Leftblank
Sojaboon

Bericht door Leftblank »

Onze startdag was meteen een geslaagd evenement. 17 mensen, volle bak, veel gelachen, veel dobbelstenen gegooid. Dat betekent dat we direct besloten hebben dat we geen wargame-club in oprichting meer zijn maar een opgerichte club, en gaan doorplannen tot het eind van het jaar. Onze volgende clubdag wordt 5 april: en als we de kernorganisatie kunnen uitbreiden, zullen we vaker per maand en langer open zijn. We hebben de flessen ontkurkt, omdat we het eens zijn met Napoleon, die opmerkte: "Ik kan niet zonder champagne. Na een overwinning verdien ik het en na een nederlaag heb ik het nodig.”.