Testspelers gezocht, laatste fase voor Kickstarter

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Testspelers gezocht, laatste fase voor Kickstarter

Bericht door Duiker »

Alsnog bedankt voor de late interesse :lol:

Als jullie echt geïntresseerd zijn in het spelen van het spel, jullie kunnen hem eind volgende maand op Kickstarter bestellen! Ik zal de Early Birds hier aankondigen zodat jullie hem met 5 euro korting kunnen bestellen :wink:
Keep Exploring Games
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Duiker »

Hier even een update.
De testfase is compleet afgerond, het prototype is gewijzigd en sommige spelregels ook. Morgen komt de vuurproef, dan gaat het spel naar... Nox Spellenzolder voor een video review.

Voor de testspelers die ik beloofd heb om op de hoogte te houden, hier de belangrijkste wijzigingen:
- Het speelveld is nu een bord met zeshoekjes. Geen gemeet meer. Dit verkort de speelduur en maakt een einde aan de meetproblemen en 'haalt ie het nou wel of niet'. Tevens maakt dit dat er maar 6 windrichtingen zijn in plaats van 8, en dit zorgt voor meer actie met de piraten.
- Je kunt nu een haven uitvaren als er een piraat op één vakje naast ligt, maar dan moet je wel naar een vakje varen buiten de range van de piraten (of met ze in gevecht gaan)
- Op de kaartjes staat nu de kleur van de gem die je mag pakken, in plaats van graaien in een zakje.
- Alle spelers beginnen met hun startposities (sail, cannons, cargo) op verschillende plaatsen i.p.v. allemaal op dezelfde plek.
- Alle spelers hebben een speciale unieke eigenschap die ze gedurende het spel zo vaak als gewenst kunnen inzetten tegen betaling van 2 goud uit het betreffende schip of hun thuishaven.
- Spelregels zijn verduidelijkt, aangepast en er zitten nu ook voorbeelden in met foto's.

De Kickstarter is nog steeds gepland voor eind februari maar dit hangt af van wanneer ik precies mijn quotes krijg van mijn leverancier en het Kickstarter artwork van mijn artist.

The Dutch East Indies, binnenkort op Kickstarter!
Keep Exploring Games
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Ben zeer benieuwd.
Afbeelding
Plaats reactie