Als je bedenkt dat je voor 12 euro toegang krijgt tot de grootste Nederlandstalige spellenbeurs, en alles mag proberen---tot je erbij neervalt, bij wijze van spreken---vind ik dit bedrag werkelijk zo gek nog niet. Vergelijk het eens met een avondje bioscoop, café, restaurant, of een dagje dierentuin of wat dan ook...? Okee, alles wat prijzen verlaagt is mooi meegenomen. Maar zelfs al zou de toegang gratis zijn, denk ik nog niet dat je onevenredig veel extra mensen zou lokken. Kijk maar naar Spel in Broechem, dat in 2006 €1 toegang rekende, en waar je veel leuks kon proberen. Het zit veel meer in de mensen zelf: zomaar met vreemden aan tafel schuiven, een hele dag alleen maar spelletjes doen, of je überhaupt wel wílt gaan---wat als je bordspellen niet leuk vindt, helpt niets om je te bewegen naar Zwolle af te zakken (of op te stijgencab schreef:Mooie actie inderdaad. Maar vindt 12 euro voor een dagje spelletjes spelen op zich zo ie zo aan de duure kant. Zelf heb ik het er voor over maar mensen die niet regelmatig spelletjes spelen en er over denken om het eens uit te proberen haal je door een prijs van 12 euro niet naar een beurs denk ik. Dus 3.50 korting geven is een goeie zaak maakt de prijs wat aangenamer en dus hopenlijk meer bezoekers wat weer goed is voor de toekomst van de beurs!
Spellenspektakel 2008
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Dierik
- Erelid
De spellen van de The Game Master zijn nu ook vrijgegeven. Voor de meesten misschien al weinig verrassend meer maar ik noem ze hieronder even:
- Koe zoekt boer
- Het verraad (uitbreiding van 'de Ontembare stad')
- Masters of Trade (uitbreiding van 'Rotterdam')
- De koningsburcht
- Cuba
Van QWG zijn nu ook de andere zes spellen vrijgegeven (ze waren al bijna allemaal geraden
):
- Galaxy Trucker
- Age of Emperis III
- Cavum
- Bloom
- Amyitis
- Boss Kito
Klik op Overzicht speldemonstraties Spellenspektakelom de bijgewerkte lijst te bekijken.
- Koe zoekt boer
- Het verraad (uitbreiding van 'de Ontembare stad')
- Masters of Trade (uitbreiding van 'Rotterdam')
- De koningsburcht
- Cuba
Van QWG zijn nu ook de andere zes spellen vrijgegeven (ze waren al bijna allemaal geraden
- Galaxy Trucker
- Age of Emperis III
- Cavum
- Bloom
- Amyitis
- Boss Kito
Klik op Overzicht speldemonstraties Spellenspektakelom de bijgewerkte lijst te bekijken.
-
aicirtap
- Critico
-
cab
- Burgemeester
Vindt een beurs wel wat anders als een pretpark moet ik zeggen. Meeste beurzen waar ik heen ga zijn of gratis of minder dan 5 euro entree. Maargoed, zelf heb ik er dus wel twaalf euro voor over, en misschien iedereen wel dus misschien toch de ideale prijs. Al ken ik mensen die er wel eens heen willen en niet gaan door de prijs.aicirtap schreef:Ik vind het maar geneuzel over de entreeprijs. Moet je kijken wat je betaalt voor entree voor een dierentuin of pretpark tegenwoordig! En hiermee heb je ook een dagje vertier. En als je 3 dagen gaat betaal je maar 8 euro per dag!
-
cab
- Burgemeester
Vindt een beurs wel wat anders als een pretpark moet ik zeggen. Meeste beurzen waar ik heen ga zijn of gratis of minder dan 5 euro entree. Maargoed, zelf heb ik er dus wel twaalf euro voor over, en misschien iedereen wel dus misschien toch de ideale prijs. Al ken ik mensen die er wel eens heen willen en niet gaan door de prijs.aicirtap schreef:Ik vind het maar geneuzel over de entreeprijs. Moet je kijken wat je betaalt voor entree voor een dierentuin of pretpark tegenwoordig! En hiermee heb je ook een dagje vertier. En als je 3 dagen gaat betaal je maar 8 euro per dag!
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
-
Bartjes!
- Uitgever
De beslissing of je gaat of niet gaat, hangt volgens mij af van meer factoren dan enkel geld (entree).
Hetgeen je voor dat geld terug krijgt moet bijvoorbeeld goed zijn (prijs-waardeverhouding), de locatie, etc.
Ik krijg zelf de indruk dat de beurs dit jaar voldoende te bieden heeft, als ik kijk naar het aantal stands en dergelijke. Dat zou voor mij op zich nog wel 12 euro rechtvaardigen, maar daar komt dan weer bij kijken dat de afstand groot is. Zwolle ligt wat dat betreft niet echt centraal, en ik kan me voorstellen dat dat ook voor onze Belgische vrienden meespeelt in de keuze om al dan niet te gaan.
In het verleden werd je ook nog wel eens over de streep getrokken middels een presentje (extra Carcassonne-tegels bij binnenkomst bijvoorbeeld), maar dat soort triggers (die vast verrekend waren in de entreeprijs) is er niet meer bij geloof ik.
Hetgeen je voor dat geld terug krijgt moet bijvoorbeeld goed zijn (prijs-waardeverhouding), de locatie, etc.
Ik krijg zelf de indruk dat de beurs dit jaar voldoende te bieden heeft, als ik kijk naar het aantal stands en dergelijke. Dat zou voor mij op zich nog wel 12 euro rechtvaardigen, maar daar komt dan weer bij kijken dat de afstand groot is. Zwolle ligt wat dat betreft niet echt centraal, en ik kan me voorstellen dat dat ook voor onze Belgische vrienden meespeelt in de keuze om al dan niet te gaan.
In het verleden werd je ook nog wel eens over de streep getrokken middels een presentje (extra Carcassonne-tegels bij binnenkomst bijvoorbeeld), maar dat soort triggers (die vast verrekend waren in de entreeprijs) is er niet meer bij geloof ik.
-
Jerome
- Gouverneur
In Eindhoven ben ik twee keer op het SpellenSpektakel geweest, en ik vond het erg leuk. Maar het SpSp stak wel schril af bij Spiel in Essen. Aangezien ik niet over ongbegrensde hoeveelheden tijd en geld beschik ga ik, net als vorig jaar, enkel naar Essen. Als het SpSp wat dichterbij was geweest dan had ik het waarschijnlijk ook nog wel bezocht, waarbij de entree van 12 euro geen argument is. Zwolle is gewoon te ver van Eindhoven, en het SpSp is niet bijzonder genoeg om daar die afstand voor te rijden.
-
ErwinC
- Matroos
Bedankt voor je info Diederik. Mijn mailtje is al anderweg.
Dierik schreef: Ik zou verwachten dat Pokémon wel verkrijgbaar is aangezien PS-Games dit jaar weer aanwezig is en ook de spellenwinkel Gameforce.
Om het zeker te weten zou je een mail kunnen sturen naar info@ps-games.nl en/of info@gameforce.nl dan weet je helemaal zeker
-
aicirtap
- Critico
Ik ging naar de website van 999 games, daar staat een link waar je met korting kaarten kan kopen.
Dagkaarten 10,15 incl. administratiekosten.
Meerdagkaart 24,15 incl. administratiekosten.
Scheelt niet veel maar alle beetjes helpen
Ik zat wel even in dilemma of ik nu 2 losse dagkaarten doe of een meerdagenkaart. Toch voor laatste gekozen.
Dagkaarten 10,15 incl. administratiekosten.
Meerdagkaart 24,15 incl. administratiekosten.
Scheelt niet veel maar alle beetjes helpen
Ik zat wel even in dilemma of ik nu 2 losse dagkaarten doe of een meerdagenkaart. Toch voor laatste gekozen.
-
Wim 999
- Uitgever
Een normale beurs is ook anders dan het Spellenspektakel. Op een normale beurs staan geen honderden mensen om intensief de producten uit te leggen en en zelfs met de bezoekers te spelen. Op een normale beurs worden ook geen dure vierkante meters met tafeltjes volgezet waar mensen rustige kunnen spelen (let wel, vaak zitten mensen 1 tot 2 uur aan een tafel. Die dure tafel kan dan in het beste geval op een dag 6x door 4 mensen worden gebruikt. Da's weinig consumenten-aandacht per euro!). Een normale beurs heeft een gemiddelde bezoeker niet langer dan 2 uur binnen, op het Spellenspektakel blijven de meeste mensen veel langer (als in, de hele dag). Dat beperkt ook direct de capaciteit van het evenement maar toont vooral aan dat het echt een leuk evenement is waar mensen de hele dag plezier hebben.cab schreef:Vindt een beurs wel wat anders als een pretpark moet ik zeggen. Meeste beurzen waar ik heen ga zijn of gratis of minder dan 5 euro entree. Maargoed, zelf heb ik er dus wel twaalf euro voor over, en misschien iedereen wel dus misschien toch de ideale prijs. Al ken ik mensen die er wel eens heen willen en niet gaan door de prijs.
Ja, het Spellenspektakel is duur vergeleken met een beurs. Maar het is geen beurs zoals die beurzen waar jij mee vergelijkt. Het is een jaarlijks evenement waar je de hele dag vermaakt wordt. Net als in een pretpark bijvoorbeeld. En naar mijn persoonlijke mening dan is 12 euro niet duur.
-
Viva
- Stamhoofd
- Persoonlijke Ondertitel: la Vida
-
Dierik
- Erelid
Diegenen die de derde nieuwsbrief niet hebben ontvangen kunnen hem nalezen op Nieuwsbrief 3 Spellenspektakel