NK Bordspellen 2014

Data en weetjes over beurzen, toernooien en demodagen

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Richard van Vugt
Garnaal

Re: NK Bordspellen 2014

Bericht door Richard van Vugt »

syroit schreef:
Richard van Vugt schreef:De vraag blijft onbeantwoord: was er met Ducosim geen contact om de entree voor de deelnemers te reduceren, danwel gratis te maken? Zo'n NK is natuurlijk een leuk visitekaartje, en ondanks dat Ducosim dit niet organiseert (waarom eigenlijk niet?), is het een aardige pub
Iekstrekker en visitekaartje op een beurs.
Hier is meermaals contact over geweest. Gezien de verhuis is het antwoord ook gekend.
Dat is jammer.
In ieder geval veel succes met het NK op de nieuwe, voor sommigen al bekende, locatie.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'

Labels:
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

syroit schreef:Hier is meermaals contact over geweest. Gezien de verhuis is het antwoord ook gekend.
Het heeft geen zin meer om hier over te discussiëren, maar ik weet niets over besprekingen hierover. Noch over het feit dat het NK nu niet meer op de Duco beurs staat, daar waren Eelke en ik ook over verrast.

Maar Roll the Dice wil een zo'n goed mogelijk evenement opzetten en daarbij maken ze zelf de keuzes. Ik wens ze gewoon alle succes toe voor een mooi NK, no hard feelings wat mij betreft.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

De locatie in Utrecht is een zeer fijne ruimte. Temperatuur en licht is goed en je kan ook nog enigszins verspreid zitten in de ruimte.
Daarnaast zit er een appie / bakker / zo'n donner geval aan de overkant dus daar kan je naar believen eten/drinken halen.
Bushalte voor de deur (lijn 47). Of lijn 1 (karperstraat). En ruime parkeergelegenheid.

Ik vind juist voor mij een enorme drempel om toernooien op een beurs te doen om de genoemde 2 redenen. Ik heb met het laatst Carcassonne toernooi niet mee gedaan omdat ik dan én entree plus geld voor toernooi moet betalen.

Ik vind het dus een hele goede keuze van Roll the Dice! :mrgreen:
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door syroit »

Inmiddels is het zeker dat het 4de spel Coal Baron is, met dank aan Bergsala Enigma.

Inschrijven kan nog steeds!

Meer informatie: http://www.rollthedice.nl/activiteiten/nk-bordspellen/
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

En is iedereen klaar voor zaterdag? :roll:

Via deze weg alvast veel succes!
Ben zelf zaterdag ook present in de rol van bardame ;)
ErikR
Grote Dienaar

Bericht door ErikR »

aicirtap schreef:Ben zelf zaterdag ook present in de rol van bardame ;)
Geweldig! Is er ook champagne beschikbaar voor het winnende team, of is er nog steeds geen drankvergunning? :mrgreen:

rollthedice.nl:
"Er is ruimte voor 24 teams. Per 4 mei 2014 zijn er 21 teams ingeschreven."
De verhuizing heeft dus niet slecht uitgepakt wat betreft het aantal deelnemers, vorig jaar waren er slechts 15 deelnemende teams. Helaas dus wel meer concurrentie... :silent:
Beter 1 kaartspel in de hand, dan 10 in de kast...
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Er is nog steeds geen drankvergunning. Dan moeten we buiten gaan staan of jip en janneke champagne nemen :P
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Gisteren is de titel gepakt door het Team NLTD! Na een paar jaar net onder de top 3 te komen hebben ze het dit jaar voor elkaar gekregen en de Krasse Knarren daarbij van de 1e plek afgestoten!

Het was in de locatie waar de speldag utrecht gehouden wordt, wat een prima locatie was voor het NK. Wat mij betreft een geslaagde dag met leuke spellen en leuke mensen. Ik meende dat het niveau dit jaar hoger was dan afgelopen jaren, wat alleen maar bijdraagt aan de spanning tijdens de spellen! Leuk!

Persoonlijk heb ik best goed gespeeld met drie 1e plekken en een keer een 3e plek, helaas deden twee van mijn teamleden het wat minder goed waardoor wij 'slechts' de 6e plek hebben. Dit jaar dus even geen EK voor mijn team.

Bedankt voor de organisatie RollThe Dice!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Ik heb het, en ik kan namens het hele team spreken, (de Pionniers) heel erg naar mijn zin gehad. Wij zijn allang blij geen laatste te zijn geworden... :D maar iets hoger had ook wel fijn geweest... :wink:

Dat ik Amerigo zou verliezen wist ik wel, en het liep dus ook heel eg dramatisch voor me. Relic Runners ging ook heel slecht en daar baalde ik van, die heb ik nog nooit zo slecht gespeeld... Gelukkig wel Coal Baron en Glasstraat gewonnen. Die laatste met een mooie score van 28,5 punt.

Locatie was best mooi en goed bereikbaar, wel een pluspunt. Qua temperatuur heb ik horen klagen dat er veel zwetende stinkende mensen waren (of lag dat aan de spellen?) en toen er ramen op een kiertje gingen hadden veel mensen het weer koud. Haha, het is altijd wat met veel mensen in één ruimte, daar doe je niets aan.
Everybody has the right to play...
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Leuke verslagen! :clap: Zijn er hier ook nog forumleden die deel uitmaakten van de winnende ploeg?
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Dierik schreef:Leuke verslagen! :clap: Zijn er hier ook nog forumleden die deel uitmaakten van de winnende ploeg?
Ik weet dat GlandulaNL in het winnende team zat. Maar hij is niet heel erg actief hier.
Afbeelding
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl

Bericht door syroit »

De volledige uitslag en enkel foto's, binnenkort zullen er meer foto's op de site komen.

http://www.rollthedice.nl/2014/05/14/nk ... llen-2014/
Aras
Geheim Genootschap

Bericht door Aras »

Roll The Dice bedankt voor de organisatie we hebben een leuke dag gehad.
Afbeelding
robbebob
Regenmaker

Bericht door robbebob »

Hier ook een deelnemer van het NK. Voor mij de derde opeenvolgende deelname aan het NK. Door een gebrekkige voorbereiding met een hele mooie reden om weinig te oefenen (geboorte van onze dochter) waren de persoonlijke verwachtingen erg laag. Als team hadden we als motto: "niet laatste worden". Kortom; we gingen voor het plezier en niet voor de punten.

In de eerste ronden stond Coal Baron -- oftewel Glück Auf -- op het programma. De spellengoden waren me zeer gunstig gezind bij dit spel; van de 12 meerderheden die aan het eind te behalen zijn had ik er 8. Een ruime overwinning. En veel gelachen met mijn tegenstanders. Een leuke ontspannen sfeer in de eerste ronde.

De tweede ronde was Uwe Rosenberg's Glasstraat aan de beurt. Een leuk spel. Ook dit keer weer wat geluk met een gunstige combinatie van gebouwen die me een hele goede slotbeurt opleverde; de tweede winst van de dag kon ik bijschrijven.

Na even de AH aan de overkant bezocht te hebben, was mijn maag weer gevuld en mijn trui nat ... Ik geloof dat de enige regenbui die op deze dag viel, exact viel in de twee minuten van de AH terug naar de spellocatie.

Toen ik weer enigszins was opgedroogd, was het tijd om met Relics te Runnen. Het ging goed, maar niet super. Dat gold ook voor mijn medespelers. Dit was niet echt een pot om over naar huis te schrijven. Laat ik dat dan ook niet doen; met een tweede plek was ik dik tevreden. Tijdens het relic runnen werd de tussenstand na ronde 2 doorgegeven: ons team was negende. Moet toch gek lopen als "geen laatste worden" niet gehaald zou kunnen worden.

Het laatste spel tenslotte: Amerigo. Bootjes varen, haventjes plaatsen, eilandjes bevolken. In mijn ogen een erg mooi spel van meneer Feld. Ook hier waren de spellengoden op mijn hand en had ik her en der wat mazzel. Dit leidde tot de derde winst in het toernooi.

De slotronde was voor het team een goede; drie eerste plaatsen en één vierde. Ik had beredeneerd dat we daarmee rond plaats zes uit zouden komen. Hoe groot was mijn verrassing -- en die van mijn teamgenoten -- dat de Troonpretendenten op de derde plek beland waren. Totaal onverwacht!

Nog belangrijker dan de prestatie hebben we ontzettend veel lol gehad. Ik wil Roll the Dice bedanken voor de goede organisatie op een prima locatie.

Voor ons is het nu: op naar het EK. Een nieuwe ervaring ...
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Gefeliciteerd Rob en ook een leuk verslag trouwens! :thumbup: